tisdag 28 juli 2015

Vecka 30, Kärt återseende

Vecka 30
Måndag sovmorgon som vanligt, det är ju bara ett måste på semestern. Daniel har alltid gått upp senast 8:00 och så även på semestern. Melwin, Emelie och jag åt frukost. Mamma och jag var och handlade. När jag kom hem lekte Melwin med Sixten en stund. Daniel och jag städade. Emelie var iväg en liten stund och träffade Filippa. Mamma var här och hjälpte mig att baka kakor på kvällen. Senare tittade vi på tv och tog det lugnt. Fanny var med Robin. 
Tisdag när vi hade vaknat åt vi frukost på altanen eftersom vädret var hyfsat bra och ganska skönt. Tittade på tv en stund med Melwin. Emelie sov lite längre idag. Plockade lite. Mahlin, Magnus och Ellioth kom hit på eftermiddagen. Allihopa åt vi middag hos mamma och pappa. Fanny och Robin var också med. Vi fick fika innan vi åkte hem. Fanny och Robin sov hos oss. Killarna busade på som vanligt. De ritade nästan upp ett helt block, vår son som aldrig gillat att rita. 
Onsdag gick vi alla upp tidigt och gjorde oss klara. Daniel åkte iväg och köpte färskt bröd. Vid 10:00 kom vår älskade "storebror" Johan hit med sin fina fru Pernilla. Ett år sedan vi träffades men känns som det var igår. De båda ligger mig väldigt varmt om hjärtat och saknar dem mycket när vi inte ses och pratas vid. Johan är vår kusin som vår familj träffade mycket ofta när jag var liten och har alltid funnits i mitt liv, han har alltid känts som min storebror som jag alltid sett upp till. Nu får vi träffas oftare, minst 1 gång per år. 

Mamma och pappa kom vid 12-tiden. När vi hade ätit åkte de vidare till Johans föräldrar. Mor och far var kvar på kaffe. Fanny och Robin åkte hem till Robin och sov på kvällen. Vi andra tog det lugnt på altanen. Småkillarna var det full fart på så de lade sig ganska sent. 
Torsdag vaknade vi ganska tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Mahlin och Magnus åkte ner till stan i ett ärende. Ellioth var kvar hos oss och lekte med Melwin. Killarna ritade massor av teckningar. Åt lunch när de kom tillbaka. När vi ätit klart åkte vi ner till Reginelundsbryggorna och tittade på Fanny och Robin som åkte vattenskoter. Så skulle Daniel såklart testa och han körde på full gas med en gång. Emelie var med William och Isak, de tittade också förbi en stund.  

På kvällen var Fanny och Robin lite rastlösa och ville hitta på något. De tog med sig alla utom Mahlin och mig för att spela minigolf i stadsparken. Daniel och Magnus kom på en delad första plats och Robin på andra plats. Mahlin, mamma och jag satt hemma och pratade istället. Jag är alldeles för dålig för att spela golf även om jag tycker det är kul. Fanny och Robin sov hos oss på kvällen. Vi satt uppe till midnatt. 

Fredag hade vi bestämt att vi skulle åka till smultronstället i Söderköping, mamma följde med. Vi har varit där flera gånger och barnen vill verkligen åka varje år. Fanny och jag gillar inte glass så för oss spelar det inte så stor roll men de andra älskar glass. Eftersom vi var så många så fick Mahlin, Magnus, Ellioth och mamma gå in innan och när vi kom in och hade beställt så hade de ätit klart och gick ut. Jag och Fanny försökte verkligen att hitta den minsta som fanns.




Alla var nöjda men ingen av oss orkade äta upp glassen. När vi hade ätit klart åkte Fanny och Robin hem och Emelie tog de med sig eftersom hon var så trött. Vi andra gick en promenad i Söderköping, det finns så många fina hus där. Väl hemma igen tog vi det lugnt en stund innan vi åt mat. Fanny sov hos Robin på kvällen. Mahlin, Magnus och Ellioth åkte hem. Vi tittade på film på kvällen. 

Lördag när vi vaknade upp regnade det men slutade efter en stund. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Vid 12 gick vi ner till Breviksbadet med mor och far och tittade på motorcykelkortegen. Efter det gjorde Daniel, Melwin och jag några ärenden. Emelie åkte ut till Tilde på eftermiddagen när vi hade ätit mat och sov där. Vi tittade på film eftersom vädret var jättetråkigt. 
Söndag vaknade vi ganska sent, Daniel hade redan ätit när Melwin och jag skulle äta. Vid 12:00 fick vi hämta Emelie hos Tilde, hon lade sig direkt när hon kom hem och var helt slut, stackars barn att vara så trött när man vill göra så mycket på sitt sommarlov. Vi slappade lite. Plockade och tvättade. 

Lite senare på kvällen åkte Daniel, Fanny, Melwin, jag och Robin till Linda, Mathias, Erik och Elin på spontangrill. Emelie orkade inte följa med så hon vilade hemma. Mamma var och fixade mat åt henne. Fanny och Robin åkte hem vid 23:30, de sov hos oss och sällskapade Emelie. Vi hade så trevligt och tiden bara rann iväg, Melwin kom ner vid 00:30 och sa att han var trött så då packade vi ihop oss och åkte hem. Så kul det är att göra något spontant och tycker att det blir så trevligt också. Tack ännu en gång, alltid lika trevligt...

Inga kommentarer: