måndag 27 juli 2015

Vecka 29

Vecka 29
Jag vaknade tidigt och gick upp och duschade och när jag var klar så väckte jag den övriga familjen så att de kunde göra sig i ordning. Vi åt frukost. Efter det åkte vi, Robin, mormor morfar och faster till Linköping där vi gjorde ett stopp på Bauhaus för att titta på utemöbler till vår uteplats. Sedan fortsatte vi till Mantorp för att fira min systers pojke Ellioth som fyllde 5 år idag. Vi blev bjudna på tacos som Ellioth själv hade valt och sedan fick vi fika med en god tårta som Mahlin bakat själv. Vi åkte hem rätt tidigt samma dag eftersom Emelie inte orkade vara där så länge. 
När vi kom hem gjorde vi toast och sedan vilade vi en stund. Fanny och Robin var sugna på att åka lite båt så det gjorde vi. Det var jättemysigt och fint väder. Från att komma ifrån ett regnigt Mantorp till ett soligt Västervik var vad vi behövde efter några timmar i bil. Så härlig känsla med semester att bara kunna bestämma sig kl 19:30 att åka en tur med båten och strunta i tiden. Emelie körde såklart, det gillar hon eller det gör Fanny också och det har de väl efter sin far. Jag själv tycker att det är svårt att köra båt, det är ju inte som att köra bil precis. 


Tisdagen sov Melwin, Emelie och jag länge. Daniel var som vanligt uppe tidigt och hade redan ätit när vi kom upp. Vi satt ute på altanen och åt, det var skönt ute. Mamma kom hit vid lunchtiden och då bakade vi bullar på 1,5 liter inför sommaren. Maria kom hit med Alvin som Melwin lekte med ett tag. Fanny och Robin kom förbi en stund och då fikade vi. Emelie var hos Filippa en stund tills hon blev trött. På kvällen såg vi på film. 
På onsdagen var det sämre väder så då blev det en dag inne där vi satt och målade och pärlade halsband. Vi spelade spel och tittade på film. Emelie låg i sängen hela dagen. Daniel var ute och fixade det sista på trappan till altanen. Fanny var hos oss en stund när Robin var iväg med en kompis. På kvällen blev det en film i sängen. 

På torsdagen vaknade Melwin och jag senare och åt frukost med Emelie ute på altanen. Fanny och Robin åt frukost innan de åkte iväg till Loftahammar där Robin skulle köpa vattenskoter. Vi gjorde oss klara och åkte ut med båten men då Emelie inte är pigg så orkar hon inte gå iland så vi tog oss en runda på sjön, det är både svalkande och mysigt. Emelie sov nästan hela båtturen. När Robin gjort affären mötte vi upp de i stan och körde en runda till med dem och visade lite turer. 


Vilken fin leksak Robin har köpt. Både Robin och Fanny gillar det jättemycket. Fanny är som sin pappa och gillar fart på vattnet. Hon kör jättesnabbt med den. Samtidigt förstår jag dem att de kan ta sig till och från på sjön själva nu och det måste vara jätteskönt. 
Fredag sov vi länge på morgonen. När vi hade mornat oss och gjort oss klara åkte vi, Daniel och Melwin och gjorde några ärenden. Melwin och Daniel var ute och cyklade en tur. Melwin gillar att cykla men måste träna i att bromsa i nedförsbackar. Melwin och jag var nere på mitt jobb och hälsade på. Fanny var hos oss en stund på dagen och kvällen. Emelie träffade Tessan, de var på stan ett tag och sedan hos oss.

Lördag och äntligen kunde solen visa sig på sin bästa sida. Melwin, Emelie och jag satt ute på altanen och åt frukost för Daniel hade gått upp tidigare och ätit. Vi satt ganska länge och bara njöt av solen och värmen. Mamma, Melwin, Emelie och jag gick en kort sväng på Gränsö. Emelie är lite rastlös men hon är så utmattad och orkar inte röra sig så mycket, men dock skönt att få lite luft. Fanny var hos oss på dagen när Robin var på Löga beach party.
På kvällen kom Mormor hit och såg efter Melwin medan Daniel och jag fick kvalitetstid med Emelie i båten utanför Löga beach party för att lyssna på musiken. Det var jättebra musik och det var en jättefin kväll även om det var lite kyligt. Daniel skjutsade hem mig med båten och då hämtade de
Tilde som även sov hos Emelie. Fanny var kvar hos oss på kvällen. Daniel, Emelie och Tilde kom hem sent. Söndagen var en lugn dag med sovmorgon, sämre väder igen. Emelie var med Tilde en stund sedan vilade hon hela dagen då hon blir så trött. Fanny var med Robin hela dagen, de åkte vattenskoter. Vi andra tittade på några filmer och bara umgicks. Spelade spel och ritade lite.

Inga kommentarer: