lördag 11 juli 2015

Vecka 25 Midsommarafton

Vecka 25
Skönt med en kortvecka. Daniel och jag har jobbat, jag har jobbat 75 procent och det känns bra. Man känner att man hinner både hem och alla barn då, men men det är ju en ekonomisk fråga också. Melwin har varit på dagis för tjejerna vill ha lite lov utan honom och få varva ner innan de tar hand om honom. Fanny har varit hundvakt åt lilla Selma. Mamma hjälpte till att hämta Melwin så jag kunde åka direkt hem. Fanny och Robin sov hos oss. 

Tisdagen jobbade vi också, Melwin var på dagis och lekte. Han älskar att vara där och blir galen när vi tycker att han ska vara hemma. Emelie var med kompisar och Fanny var inne och tog det lugnt. När jag kom hem åkte vi och handlade, lagade mat när vi kom hem. Tittade på film med min lilla pojke innan det var dags att lägga sig. Fanny sov hos Robin.
Onsdag lämnade Daniel Melwin på dagis. Jag åkte lite senare till jobbet. Daniel jobbade och hämtade honom när han slutat. Emelie var med Tilde och hon sov över hos henne. Efter jobbet så var jag på People och klippte av 1,5 dm och färgade håret, blev nöjd med frisyren men önskade att hårfärgen var åt det kallare hållet. Men men det blir nog ljusare under sommaren. Mamma var hemma hos Melwin. 

När jag kom hem så åt jag mat och sedan lade Melwin och jag oss och tittade på film. Fanny och Robin sov över. Daniel åkte till Danmark i jobbet och kommer hem på torsdag kväll. Inte ofta som vi sover utan varandra så det kändes lite konstigt. På torsdagen gick jag upp själv och åkte till jobbet eftersom Fanny lovat att vara barnvakt åt Melwin. När jag slutat så gick mamma, Fanny, jag och Melwin en sväng på Gränsö, så skönt och härligt det är där ute. Daniel kom hem något tidigare än beräknat så vi åt mat ihop. Fanny sov hos Robin och Emelie var en stund med kompisar. 
Midsommarafton hade vi lite sovmorgon. När vi hade ätit frukost så plockade vi lite och förberedde maten. Mahlin och Magnus kom ner till vid lunch för att fira midsommar med oss. Mor och far kom hit med. Vi var inne hela dagen eftersom det regnade. Robin och Fanny kom förbi och åt lite på kvällen. På kvällen klarnade det upp lite så att killarna kunde vara ute en stund och leka. Emelie var med Fanny och Robin hem till Robins lägenhet så jag hämtade hem henne lite senare. 
På lördagen efter att vi ätit frukost gjorde vi oss klara för lite äventyr med familjen Pettersson, vi åkte till kulbacken och tittade på Unos torn som visserligen var stängt men ändå mysigt att göra. Sedan fortsatte vi ut till Gränsö för att strosa omkring där och även ta en fika det var så mysigt. Det var lite sol ändå så det var mysigt och skönt med lite havsluft. 

Vi hade en underbar helg som vanligt med mycket skratt och bus som vanligt. Söndagen blev det fint väder och vi var ute i trädgården hela dagen. Familjen Pettersson åkte hem runt lunch. Mamma kom ner en stund och sa hej då till Mahlin, Magnus och Ellioth. Jag klippte gräset. Daniels mamma kom förbi en stund. Robin och Fanny var här ett tag. 

Inga kommentarer: