fredag 17 juli 2015

Vecka 26

Vecka 26
Jag och Daniel har jobbat. Melwin var på dagis. Tjejerna var hemma och tog det lugnt. Daniel har varit en del hemma idag. Daniel hämtade Melwin på dagis och när jag kom hem så kom Josefina och Sixten hit. Melwin och Sixten var ute och lekte medan Josefina och jag satt och pratade. När de lekt klart så lagade Daniel mat till oss. På kvällen var jag, Melwin, Emelie och mormor och köpte ett fotbollsmål till Melwin. På kvällen var vi ute på gården och spelade fotboll.
 Montering av målet
Tisdagen var en tråkig dag med regn hela dagen så Daniel skjutsade mig till jobbet och Melwin till dagis. Han hämtade Melwin innan han hämtade mig. När vi kom hem åt vi mat och sedan blev det en filmkväll för barnen och mig. Fanny och Robin sov och åt hos oss. På Onsdagen var det dags för Melwins 5-års besök hos tandläkaren, det gick jättebra utan hål och jättefina tänder. Då har Daniel och jag borstat ordentligt på honom så skönt. Jag var på hälsocentralen för att kolla mina B-vitaminer. Daniel skjutsade Melwin till dagis och jag åkte till jobbet. Jag slutade klockan 14:30 så då hämtade jag sonen. Var ute en del när vi kom hem och efter att vi ätit då det var så varmt och skönt. Emelie var med Filippa som sov över.
Sonen älskar att leka med vatten
Torsdagen jobbade både Daniel och jag. Melwin var hemma hos Emelie och Filippa. När jag slutat åkte Daniel och jag och handlade. Vi åt mat när vi hade handlat. Emelie var iväg med Filippa en stund på kvällen. Melwin och jag tittade på film innan det var dags att sova. Fredagen var Melwin på dagis igen eftersom han gärna vill leka med sina kompisar. Jag och Daniel jobbade. När vi kommit hem från jobbet åkte vi till Byggmax och handlade virke med mera till vår uteplats som Daniel och jag bestämt oss för att bygga. På kvällen var barnen hemma och vi hade en myskväll.
På lördagen hade vi alla utom Daniel sovmorgon, han var redan ute och hade börjat med uteplatsplaneringen. Planeringen har vi nog hållit på med i 5-8 år men nu äntligen var det dags att börja med den. Jag har tvättat och gjort ärenden med Melwin. Melwin har varit så nyfiken på vad Daniel gör, han är så hjälpsam och vill gärna hjälpa till. På eftermiddagen var vi alla, Robin och faster hos mor och far eftersom pappa fyllde år på söndagen. Vi blev bjudna på lax med potatis och fika med tårta efter. Det var så gott. Fanny var hos oss på kvällen. Emelie var febrig och tog det lugnt.
Även på söndagen hade vi sovmorgon och Emelie var fortfarande sjuk med feber. Jag tvättade, strök och lagade mat. Daniel och Melwin jobbade med uteplatsen. Det gick verkligen inte att avleda Melwin han skulle bara vara där Daniel var och hjälpa till, hahaha. Han var så söt även om han störde Daniel lite. Fanny och Robin tog med sig Melwin och spelade minigolf och åt glass. Det tyckte han var kul. Fanny och Robin åt hos oss. Farmor kom förbi en stund.

Inga kommentarer: