lördag 18 juli 2015

Vecka 27

Vecka 27
Daniel och jag var uppe tidigt för att jobba, Melwin skulle till dagis så han åkte med Daniel dit. Sista arbetsveckan innan semestern och det känns helt underbart. Emelie var hemma själv och var lite hängig fortfarande. När Daniel hämtat Melwin på dagis var han med Sixten i lekparken en stund medan Daniel jobbade med altanen. När jag hade slutat så hade Daniel maten klar så vi åt då. Fanny och Robin kom till oss och sov. 
Tisdagen gick vi upp tidigt alla utom tjejerna. Daniel och jag var och jobbade och Melwin var på dagis. När jag slutat och kommit hem så åt vi mat. Mamma, jag, Emelie och Melwin åkte iväg och gjorde lite ärenden. Daniel jobbade med altanen. Det kommer att bli så fint. Melwin och jag lade oss tidigt och tittade på film. Emelie var fortfarande hängig. Onsdagen jobbade Daniel och jag samt att Melwin var sin sista dag på dagis. Tjejerna var hemma och tog det lugnt. När jag slutat och kommit hem så åt vi mat. Sen var jag och fick klangmassage. Så himla skönt och avkopplande det är. När jag kom hem tittade Melwin och jag på film medan Daniel jobbade med altanen. 
Torsdag gick jag upp tidigt och åkte till jobbet. Daniel började senare och åkte ner med Melwin till Fanny som lovat att ta hand om honom. De tittade förbi mig på jobbet efter att de hade ätit glass på stan. Emelie var hemma hos oss med Filippa som sov hos Emelie. Fanny och Robin sov hos oss på kvällen. Jag var på afterwork med Ena och Pernilla på Harrys, vi åt pizza som var supergod med härlig sälta när det var så varmt. När jag kom hem myste jag med Melwin framför en film.
Fredag och sista dagen för Daniel och mig att jobba innan 6 veckors semester. Tjejerna var hemma med Melwin och myste. Emelie hade blivit så svullen utanpå halsen, en körtel som var lika stor som ett hönsägg helt sjukt stor. Hon hade inte ont i halsen. Fanny och Robin åkte till Göteborg över helgen. Gjorde lite ärenden med mamma. Åt mat när vi kom hem och firade in vår semester. Så underbart att få vara med familjen hela tiden i 6 veckor. 
På lördagen tog vi sovmorgon och när vi vaknat åkte Emelie och jag och köpte färskt bröd med gott pålägg, onyttiga flingor och yoghurt som vi brukar köpa på sommaren. Vi åkte ut på sjön och tog en tur till Idö och köpte varsin glass. Emelie kände sig inte pigg men var tapper. Så varmt och härligt det var. Såklart hade jag en fästing på benet när jag kom hem, sabla odjur det där, men den hade inte hunnit att sitta så länge som tur var. 
När vi kom hem var det åter dags för Daniel att jobba med altanen. Farmor och farfar var förbi en stund. Vi badade i poolen allihopa då temperaturen visade 29 grader. Vi grillade på kvällen, en helt underbar dag. Söndagen när Daniel jobbat lite tog vi åter en tur med båten och köpte glass. Fanny och Robin kom hem från Göteborg och de hade haft det bra, varit på Liseberg och shoppat. Mamma och pappa var hos oss på kvällen och fikade. Barnen och jag badade då det var 32 grader i poolen och jag kan tala om att det svalkade inte ens. Emelies körtel var ännu större och hon lät grötig och mådde inte bra alls. Det blir hälsocentralen för henne imorgon. Ögonlocken var också svullna. 

Inga kommentarer: