tisdag 11 augusti 2015

Vecka 31, lite bättre väder

Vecka 31
På måndagen vaknade vi alla sent och åt frukost på uteplatsen. Vi satt ute en stund, det var ju inte så varmt ute men det gick ändå att sitta ute. Det blev en lugn dag framför tvn på förmiddagen och efter en stund somnade
både Daniel, Melwin och jag. När vi hade ätit middag åkte vi till affären och handlade. Fanny åkte hem till Robin på kvällen efter att hon hade varit hos oss på dagen. Barnens farmor kom förbi en sväng. På kvällen tittade vi på film.
Tisdagen vaknade vi sent och åt frukost lagom när det var lunchdags. Daniel och jag började att städa huset efter att vi ätit, ett nödvändigt ont. Vi gjorde några ärenden innan det var dags för sen lunch som inhandlades på Subway, vi åt hemma. På kvällen lagade jag Moussaka som blev supergod och som jag inte lagat sedan flickorna var små. Just nu tycker jag att det är svårt att komma på vad vi ska äta och vad man är sugen på. På kvällen var Emelie iväg och träffade några killkompisar. Vi andra satt och tittade på film på kvällen. Vi var vakna till efter midnatt.
Onsdagen gick vi ganska sent och åt frukost med en gång. När vi hade gjort oss klara åkte Fanny, Melwin, mamma och jag ut i skogen och plockade blåbär för svamp det hittar vi ändå ingen. Emelie var hemma och tog det lugnt. Hon orkade inte gå i skogen. När vi kom hem så duschade Melwin och jag för att få bort eventuella fästingar. Det blev blåbär med mjölk till efterrätt. Fanny och Robin kom till oss och sov. Vi avslutade kvällen med en filmkväll.
Bildresultat för blåbär
Torsdagen när vi vaknade låg vi och myste i sängen en stund. Åt en senare frukost. När jag var klar hämtade jag och mamma min faster Britt-Marie för att fika på caféet på Gränsö. Faster bjöd oss på fikat, det var jättegott och trevligt, vi satt kvar några timmar och pratade. På hemvägen hämtade vi Emelie som hade varit och tittat på floorball med några kompisar. Började med maten när vi kom hem. Fanny sov hos oss på kvällen. Vi myste framför tvn på kvällen, vi var uppe ganska sent. 
På Fredagen sov vi länge, gillar verkligen att få sova tills man vaknar. Melwin sover också gärna länge på morgonen. Daniel sover aldrig längre än till 08:00. Skulle han råka sova längre så är han trött hela dagen istället. Vi åt en senare frukost. När jag hade fixat mig så gjorde mamma och jag några ärenden. Vi åt mat tidigare idag. Senare på eftermiddagen tog mamma och jag en promenad till stan och handlade lite gott till kvällen. Vi hade fredagsmys framför tvn. Emelie var med Filippa på bio, Daniel hämtade dem vid 23:30 när de hade ätit på Corner. Fanny sov hos Robin på kvällen. 
På Lördagen efter frukost och när vi hade gjort oss klara så packade vi picnickorgen. Vi åkte förbi Maxi och handlade lunch. Vi hade blivit utbjudna av familjen Elmerfjord som var på Päronholmen. Vi tänkte att även om inte vädret var bäst så skulle vi ändå åka ut. Det var så himla trevligt att bara få sitta på berget och umgås och prata medan killarna sysselsatte sig själva. Melwin fick låna ett leksakskastspö av Alvin som han lekte med hela tiden vi var där. Fanny och Robin kom ut på skotern efter en stund. Emelie var så himla trött så hon låg mest under täcket då det även var lite kallt. Vi bestämde även att komma tillbaka under morgondagen också. När vi kom hem grillade vi och satt ute en stund. Även denna kväll avslutade vi med en film. 
Vaknade ganska tidigt och åt frukost på altanen. Vi gjorde oss klara för ännu en dag på Päronholmen. Denna morgon var lite varmare men något blåsigare. Fanny och Robin ville även denna dag följa med men de kom lite senare på vattenskotern. Killarna började leka ganska omgående. När vi hade fikat så fick Jakob prova vattenskotern. Precis då kom familjen Karlsson ut till oss. Vi hade det helmysigt och skönt när solen kom fram. Vi satte oss i lä när vi skulle äta lunch och några badade. Vi åkte hem vid 15:30. Då var mamma här och lagade kålpudding till oss. Så gott det är. Fanny och Robin åt här och somnade här på kvällen. Vi satt ute en stund på kvällen innan vi satte oss framför tvn.


Inga kommentarer: