lördag 29 augusti 2015

Vecka 33, sista semesterveckan

Vecka 33
Måndag och idag valde vi att vara hemma från sjön. Det kan bli för mycket av det goda ibland. Vi sov något längre på morgonen. Vi åt frukost tillsammans på altanen. Det är något som jag uppskattar, att hela familjen inklusive Robin äter frukost tillsammans även att det tyvärr inte händer så ofta. Denna dag jobbade Robin. 
Fanny, Emelie, mamma och jag var på stan och shoppade kläder. Daniel och Melwin var ute på lysningsbadet för att Melwin vill leka i den stora parken men det var för varmt så de köpte glass och åkte hem. När vi kom hem så var Melwin sugen på att bada med Fanny i poolen så det gjorde de. Emelie brukar ju vara den som gillar att bada med honom men nu orkar hon inte det och tycker det är kallt. 

På kvällen spelade vi Dixit och satt ute på altanen, kvalitetstid med familjen. Ungarna tycker att det är så mysigt att spela spel, detta var lite för svårt för Melwin men han var med mig. Det har blivit kyligare ute på kvällarna så vi satt inte ute så länge. 
Tisdag åt vi sen frukost och hade en slappdag fram till lunch. Vi var iväg och gjorde några ärenden. Jag bloggade. Melwin satt och tittade på film och myste i soffan. Emelie och Fanny var på sina rum och sov och bara slappade. Sista dagarna man hinner ladda energi innan vardagen börjar. Mamma kom förbi en stund. På kvällen när vi skulle äta så kom Robin förbi. Fanny och Robin sov hos Robin. 

Onsdagen började med att Melwin och jag tog med oss Emelie till vårdcentralen för att återigen ta blodprover eftersom man måste göra det om man har leverpåverkan vid körtelfeber vilket Emelie har. När proverna är helt normala så tar det några veckor innan man sakteligen får börja med aktiviteter i den takt man orkar. 
Fanny följde med hem och åt frukost och sedan skjutsade vi ner alla barnen till Robins lägenhet där de hade en filmdag. Tog ett dopp i poolen i 24 gradigt vatten. Bloggade igen medan Daniel höll på i trädgården. Emelie och Melwin kom hem på eftermiddagen, Robin och Fanny kom hem på kvällen och sov här.

Torsdag vaknade jag tidigt, tror att jag började förbereda mig för jobbvecka. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Emelie och jag åkte iväg och gjorde några ärenden och handlade. Fanny var iväg och träffade Alma. Melwin och jag passade på att bada i poolen det var så skönt. Min faster kom hit och hälsade på och hade kantareller med till oss. Så det blev kantarellmackor på kvällen. Jag gillar med stuvning men det gör inte de andra, så det fick bli både och. Melwin och jag tittade på film innan vi somnade.

Fredag gick vi alla upp tidigt för att packa väskorna och åka till Päronholmen. Vi åt frukost och gjorde oss klara innan vi åkte ut. Så mysigt att vara där, Daniel, Melwin och Fanny badade. Emelie har inte badat en enda gång i år. Hon känner sig inte så pigg och är rädd för att ramla och slå i magen. Så kul att få vara med familjen och att tjejerna vill följa med. Melwin tycker att det är roligare när de följer med. Vi kom hem runt 15:00 för då orkade inte Emelie vara kvar. Vi åt mat när vi kommit hem och packat upp. Hade filmkväll med Melwin och Daniel på kvällen. Emelie sov ett tag. Daniel var iväg med sin pappa på akuten runt midnatt som hade kört omkull med sin cykel ordentligt. 

Lördag var det varmt och skönt men dock lite blåsigt men vi gick upp och åt, gjorde oss klara och packade för en dag på sjön igen. Fanny och Robin kom ut lite senare. Det var varmt och skönt men lite kallare i vattnet. Emelie orkade härda ut till 15:00 sen ville hon hem och sova en stund. Vi åt mat när vi kom hem. Mamma och pappa kom hit och vi gick iväg och tittade på sportbilskortegen. Alla utom Fanny i vår familj är väldigt bilintresserade så vi var bara tvungna att titta. Här är några av de som var med.



På lördagskvällen var vi hemma och kollade på film. Vi lade oss ganska tidigt. En dag kvar innan vardagen började, det kändes tråkigt även om det är skönt med rutiner igen. Tycker bara att det är tråkigt att inte få träffa barnen och umgås med dem hela dagarna. Så är det ju för alla som tur är. Söndagen var vi bara hemma och badade och solade och bara umgicks. Åt mat hos mor och far. På kvällen började vi att förbereda för jobb och dagis. Tjejerna var lediga ytterligare 1 dag. Fanny och Robin sov hos oss på kvällen. 

Inga kommentarer: