torsdag 20 januari 2011

Torsdag den 20/1 - 2011

Fanny skruttan är fortfarande sjuk 38.3 grader och förkyld med hosta och huvudvärk. Inte kul hennes klass som åkt till kalmar för att heja på sina klasskamrater som ska tävla i vi i femman idag. Men jag kan ju inte släppa iväg henne när hon har feber för då smittar hon de andra. Vår dotter älskar att ta kort, tror hon föddes med en kamera i handen, hahaha. Hela tiden ska hon fota allt, sig själv, sin syster och framför allt sin
lillebror. Nu i mars när Fanny blir tonåring så ska hon önska sig pengar och ska då köpa sig en Canon eller Nikon systemkamera, en bra leksak eller...Jag måste erkänna att hon tar väldigt bra kort också...
Även denna bild har Fanny tagit, det gäller att fånga ögonblicket. Idag äntligen så åkte Melwin och jag till öppna förskolan och han älskar det, det gjorde jag med som började bli rastlös efter så många dagar inne. Melwin ställde sig upp utan att hålla sig i på öppna förskolan, duktig pojke. Han är så nyfiken och vill utforska allt som finns där, men idag var det dags för ett Bvc besök så vi fick hoppa över fikat. Vi var på 10,5 mån besök idag, han var 79 cm lång och vägde 12.1 kg. En stor pojke med andra ord... Vad ska det bli av honom tro, enligt kurvorna han följer ska han ju växa och bli 2 meter lång men vi får väl se om det blir så...Efter Bvc somnade Melwin i bilen direkt. Då passade jag på att åka med mormor och storhandla, vi lämnade Melwin hemma hos Daniel.

Här sitter Melwin och jag och gosar i soffan, Melwin ville gärna sova men klockan var för mycket. Vi gick ut i köket och började med maten och Melwin satt i sin stol och tittade på. Samtidigt som vi lagade mat så lyssnade vi på vi i femman där Fannys klasskamrater tävlade och de vann stort, kul ju. Grattis till Brevikskolan spår Måsen 5-6. Nu har vi ätit och det blev Tacos idag, så himla gott det är.

Inga kommentarer: