söndag 16 januari 2011

Söndag den 16/1 -2011

Nu har vardagen efter alla helger börjat och jag måste säga att det känns rätt ok. Barnen stoppas i säng tidigare och jag själv med går och lägger mig tidigare för att alla andra gör det. Rutinerna som vi hade innan börjar sakteligen att komma tillbaka och det är rätt skönt. Men däremot märker jag skillnad på Melwin som blir superglad när systrarna kommer hem från skolan så det blir lite liv runt honom och självklart blir han glad när pappa är hemma. Melwin och jag går till öppna förskolan flera ggr i veckan därför att jag vet att han behöver träffa andra barn och behöver lite mer stimulans än vad jag kan ge honom hemma. Vi får ju lite ensamtid innan tjejerna slutar skolan och det är så mysigt, Melwin är en mycket gosig kille som gillar att mysa med oss alla i familjen, men han gillar att busa med. Nu går utvecklingen fort framåt med vår kille tycker jag. Nu ställer han sig upp och går ut med möbler, dansar och säger Mamma och Pappa. 
Så här gillar han att gå med läragåstolen framför sig, men det kan ju bli farligt eftersom den inte bromsar så mycket. Min lilla skrutt som börjar bli stor kille nu! Han gillar verkligen att vara i tjejernas rum och speciellt när de inte är hemma för då kan han ju titta på allt och plocka med de sakerna som han har lust med. Tur bara att tjejerna inte alltid vet att han varit där och tittat med fingrarna...
Idag fick jag med min man och son ut på promenad och vet ni att jag fick verkligen vårkänslor så himla underbart det var att känna det. Solen sken, snön som smälter och 5 grader. Jag älskar verkligen våren och nu är den ju snart här...Vad skönt det ska bli att slippa alla dessa kläder och bara kliva i skorna och gå ut...

Inga kommentarer: