lördag 22 januari 2011

22/1 - 2011 Vattkoppsvirus

Ja nu är de äntligen här för stanna några dagar på Melwin. Idag är det andra dagen och än så länge har han inte fått så många prickar ca 30 st bara, men det hinner ju att bli fler. Tänkte att jag skulle ta ett kort när han har fått alla! allltså på femte dagen. Han är ovanligt pigg ändå måste jag säga bara lite mer knäig och det måste vi ju ta vara på. Det är så bra att han fick sina koppor nu innan jag börjar jobba sedan för vem har egentligen råd att vara hemma med barnen i två veckor? Ja inte vi i alla fall. Han har varit väldigt ledsen några gånger inatt och kanske har han haft lite klåda, vem vet? Han har bara runt 38 graders feber och äter bra med mat men det brukar han ju göra. 

  Jag tror att Emelie börjar att bli sjuk nu för hon har ont i halsen och låter väldigt grötig när hon pratar. Men hon vill absolut inte bli sjuk nu för ikväll ska hon ha en nattgäst hos sig, en kompis som heter Wilma. Inatt hade Fanny en nattgäst hos sig, Jennifer. Både Daniel och jag känner oss lite ruggiga och ont i halsen idag, vi får väl se vart det leder...

Inga kommentarer: