söndag 13 mars 2016

Vecka 6

Måndag
Daniel, Melwin och jag vaknade tidigt och gick upp. Förstår inte varför man är så trött på vardagarna men på helgerna kan man vakna tidigt och inte kunna sova. Likadant är det med Melwin. Tjejerna kan ju sova länge varje dag. Även att Melwin leker högt.

Daniel och jag jobbade. Tjejerna var i skolan och Melwin på förskolan. Emelie hämtade Melwin på förskolan när hon kommit hem från skolan. Efter det åkte jag hem och hämtade de två och så hämtade vi kakor som Emelie sålt. När vi kom hem sorterade Emelie kakburkar, jag lagade mat och Melwin satt och tittade på film på paddan. Vi åt när Daniel kom hem från jobbet. Fanny och Daniel övningskörde på kvällen. Farmor var här under tiden då de körde med hennes bil. Myste en stund med Melwin innan vi lade oss. 
Tisdag
Idag gick vi alla upp tidigt och åt och gjorde oss klara. Fanny hade namnsdag, grattis Fanny :)
Daniel och jag jobbade och barnen var i skola och på förskolan. Mamma hämtade Melwin på förskolan då jag och Daniel jobbade länge. Vi åt mat när jag kom hem. Fanny åt mat hos oss innan hon åkte hem till Robin. Daniel jobbade länge och kom hem sent. Melwin och jag badade innan vi lade oss och jag läste en bok med Melwin. 
Jag som liten och min docka... 
Onsdag
Jag gick upp tidigt och åt frukost i lugn och ro. Sedan hoppade jag in i duschen, det är ändå något vis skönt att få gå upp själv i lugn och ro och slippa stressa som vi gör när Melwin ska till förskolan. Daniel och Melwin sov när jag gick. Jag tog en skön promenad till jobbet. Man kommer fram pigg och glad till jobbet efter en härlig morgonpromenad. Tjejerna var i skolan och när de slutat var de hemma hos oss. Vi åt mat när jag kommit hem. Efter maten åkte Fanny hem till Robin. Jag tittade på film med Melwin på kvällen. 
Torsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Melwin tittade på morgontv samtidigt som han klädde på sig och åt frukost. Daniel och jag gjorde oss klara och åt frukost. Daniel åkte och jobbade och jag körde Melwin till förskolan och fortsatte till jobbet efter det. Tjejerna var i skolan. När jag kom hem efter att ha hämtat Melwin så var mamma här ett tag. Tvättade när jag kom hem. Lagade mat som vi åt när Daniel kommit hem. Fanny var hos Robin hela dagen. Melwin och jag tittade på en film på kvällen. 
Fredag
Daniel, jag och Melwin var uppe tidigt och gjorde oss i ordning. Daniel och jag jobbade. Melwin var på förskolan. Tjejerna var i skolan. Mamma och Fanny var med Melwin på hälsocentralen med sina sår i ansiktet som inte vill läka, han fick salva för svinkoppor men han hade inte svinkoppor. Fanny hade fått tillbaka några utslag i ansiktet igen, så hon fick också ta salvan. När jag kom hem så slappade vi till Daniel kom hem. Daniel, Melwin och jag åkte och handlade. Vi åt mat när vi kom hem. Emelie var med Tilde som sov hos henne. 
Lördag och söndag
Lördag sov vi ganska länge. När vi sitter vid frukost bordet säger Emelie att hon har jätteont i halsen igen. Fanny skickar ett sms till mig och berättar att hon har också fått jätteont i halsen. Melwin och
jag var ute på gården en stund. Emelie var med Tilde hos oss. På kvällen var vi hos familjen Elmerfjord med våra fina vänner. Vi åt god mat och umgicks. Vi tittade på melodifestivalen. Emelie var hemma med Tilde. Fanny var hemma. Jag och Melwin åkte hem före Daniel.

På söndagen hade vi sovmorgon och chillade i sängen en lång stund. Vi åt en sen frukost. Mamma och jag gick en sväng på Gränsö. Mamma och pappa fikade hos oss på dagen. Emelie hade nu fått hög feber och var allmänt hängig. Fanny var också hängig men inte så mycket feber. Robin kom till Fanny och sov över. På eftermiddagen bloggade jag en del.

Inga kommentarer: