lördag 19 mars 2016

Vecka 9

Måndag
Daniel och jag gick upp tidigt. Vi åt frukost och klädde på oss. Melwin vaknade och ville titta på tv. Daniel åkte till jobbet. Jag cyklade till mitt jobb. Emelie var sjuk och skulle vara hemma från skolan. Melwin valde att vara hemma med henne hela dagen. Mamma var och tittade till dem. Fanny var i skolan. När jag kom hem så gick mamma, Melwin, jag och Fanny en promenad. Fanny, Melwin och jag var och handlade. Vi åt mat som jag lagat när Daniel kommit hem från jobbet. Fanny och Robin sov hos oss. Daniel läste bok med Melwin innan han somnade. Jag och Emelie läste körkortsboken.
 Tisdag
Alla gick upp tidigt och gjorde sig klara och åt frukost. Daniel och jag arbetade. Barnen var i skola och på förskolan. Mamma hämtade Melwin på dagis, de spelade spel när jag kom hem. Daniel och jag kom hem efter klockan 17:00. Vi lagade mat tillsammans. Myste med Melwin en stund, vi tittade på en film på paddan innan han somnade. Sedan läste Emelie och jag körkortsboken igen. Fanny var hos Robin på kvällen. 
Onsdag
Daniel och Melwin låg och sov när jag gick upp. De var lediga. Jag åt frukost och gjorde mig klar. Sedan tog jag en skön promenad till jobbet. Daniel och Melwin hämtade mig på jobbet. När vi kom hem så åt vi mat. Fanny var hemma och åt med oss. Melwin och jag badade när vi hade ätit. Robin kom hit till Fanny på kvällen och sov över. Läste en bok för Melwin innan han somnade. Emelie och jag fortsatte och läsa körkortsboken.  
Torsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Jag lämnade Melwin på förskolan och Daniel åkte och jobbade med en gång. Jag åkte till jobbet när jag lämnat Melwin. Tjejerna var i skolan. Mamma hämtade Melwin på dagis då jag den 1 mars gick upp och jobbar heltid igen. Melwin lekte med Linus hos oss. Jag lagade mat. Fanny och Robin åt och sov hos oss. Daniel kom hem lite senare. Melwin och jag läste en bok och tittade på film ett litet tag. Läste körkortsboken med Emelie. 
Fredag
Daniel gick upp tidigare än mig. Han åkte och jobbade när jag gick upp. Jag gjorde mig klar och åt frukost. Cyklade till jobbet. Melwin var hemma hos mormor hela dagen för han hade frågat om han fick vara det, då det gick mycket magsjuka på förskolan. Han och Fanny fyller år och vi har inte tid att få magsjuka igen. Först var de hos mormor och morfar och sedan åkte de ner till oss och lekte och busade. Tjejerna var i skolan och hos oss efter skolan. 

När jag kom hem från skolan så åkte mamma, Emelie, Melwin och jag var förbi Fanny och Robin i hans nya lägenhet. Den var fin. Efter det gjorde vi några ärenden. Jag lagade mat när vi kom hem som vi åt när Daniel kommit hem från arbetet. Tvättade och plockade. Jag bloggade en hel del framför tvn på kvällen. Emelie var hemma själv. Fanny var hos Robin.  
Lördag och söndag
Vi har sovit lite längre som vi brukar göra på helgerna. Melwin gillar att få ligga kvar i sängen med paddan på morgonen. Det blev lite senare frukost men så mycket godare att få äta när man har hunnit bli hungrig och varit vaken en stund. Melwin har varit hemma hos Ludvig och lekt. Jag har bloggat en del. Mamma och jag har gått en promenad på Gränsö. På söndagen var farmor och farfar här och firade barnen. Jag bakade tekakor. Fanny övningskörde på eftermiddagen. Vi har tittat på tv och tagit det lugnt. Spelat spel med Melwin. 

Inga kommentarer: