söndag 13 mars 2016

Vecka 7, halsfluss/scharlakansfeber x 3

Måndag
Daniel gick upp tidigt och åkte och jobbade. Jag var hemma och vabbade med tre hängiga barn. Melwin var också hängig nu. Vi låg länge och drog oss i sängen innan vi gick upp och åt frukost. Ringde hälsocentralen tidigt och fick en tid till alla tre barnen. Väl på hälsocentralen konstaterades att flickorna hade scharlakansfeber och Melwin halsfluss. De fick penicillin. Emelie hade närmare 39,5 grader och de andra två 38 grader. Mamma kom och hälsade på en stund. När Daniel kom hem så åkte vi iväg och handlade. Barnen var hemma och vilade och tittade på film. Jag spelade spel och tittade på film på kvällen innan vi somnade. 
Tisdag
Daniel gick upp tidigt för att jobba. Jag var hemma och vabbade med barnen igen. Vill inte lämna de själva hemma när de var så dåliga. Vi sov länge och slappade i sängen, vi åt frukost i sängen till och med. Melwin och jag har spelat spel, tittat på tv och läst böcker. Tjejerna har sovit och vilat. Daniel var hemma på lunch. Mamma kom hit med numlor och bjöd på. Fanny och Emelie mådde dåligt av penicillinet. På kvällen var både Melwin och jag rastlösa så efter maten gick Daniel, Melwin och jag en liten sväng i kvarteret. Tittade på film och spelade spel med Melwin på kvällen.
Onsdag
Vaknade med yrsel på natten som var kvar även på morgonen, så det blev en dag till hemma med barnen för min del. Daniel hade sin lediga dag men gjorde lite ärenden medan vi låg hemma och tog det lugnt. Daniel och Melwin var iväg till lekparken en liten stund på dagen. Hela familjen åt hos mor och far. Det var så gott. Robin kom till Fanny på kvällen då hon inte smittade längre. Vi slappade i soffan framför tvn på kvällen. 
Torsdag
Daniel, Melwin och jag gick vi upp tidigt och fixade oss och efter det åt vi frukost. Jag lämnade sonen på förskolan och åkte därefter till jobbet. Daniel åkte och jobbade. Fanny och Emelie var i skolan men Emelie fick gå hem vid lunch. När jag slutat åkte jag och hämtade Melwin på förskolan. När vi kom hem så lekte Melwin med Linus hemma hos oss. På kvällen badade Melwin och jag. Robin kom och sov hos Fanny. Läste bok för Melwin innan han somnade på kvällen. 
Fredag
Idag gick vi alla upp tidigt. Melwin satte sig i soffan framför morgontv. Han klädde på sig och åt frukost. Vi andra gjorde oss klara och åt frukost. Daniel åkte och jobbade. Jag lämnade Melwin på dagis och fortsatte till jobbet. Emelie och Fanny var i skolan. Emelie fick dock åka hem då hon kräkts i skolan efter penicillinet. Fanny mådde också dåligt. Det var så starkt så det slog ut de snälla bakterierna också. När jag hämtat Melwin från dagis så lagade jag mat. Vi åt mat utan Daniel då han kom hem senare. Fanny övningskörde och Emelie och Melwin var med. Vi köpte fredagsmys. Tittade på tv när vi kom hem och åt lite gott. Daniel hade då kommit hem till oss. Fanny var själv hos oss
Lördag och söndag
Vi sov lite längre på lördagen. Det är så mysigt att ligga kvar och småprata när man vaknar. Melwin är extra gosig på helgerna när vi inte behöver stressa upp tidigt. Vi gick upp och åt frukost och gjorde oss i ordning. Melwin, jag och mamma åkte till stan och tittade lite, efter det gick vi på bio, Alvin och gänget. När vi kom hem så hade Melwin feber och hade blivit förkyld. Mamma och pappa kom hit och åt mat och så fikade vi efter det. Mamma och jag övningskörde med Fanny på kvällen. Fanny åkte hem till Robin på kvällen och sov där. Emelie åkte till Tilde och sov hos henne. Vi tittade på tv på kvällen. 

Söndag gick Daniel upp tidigt och åkte till båthuset och jobbade. Melwin och jag hämtade Emelie hos Tilde när vi hade vaknat. Barnen, mamma och jag var och köpte lite mer presenter åt Melwin och Fanny. När vi kom hem tog vi det lugnt framför en film. Farmor kom förbi en stund och fikade. Fanny sov hos Robin på kvällen. 


Inga kommentarer: