söndag 20 mars 2016

Vecka 10, Fanny och Melwins födelsedagar

Måndag
Fanny och Melwin har sovit tillsammans natten innan de fyller år sedan Melwin fyllde 1 år. Så denna gången var det samma sak. Fanny och Melwin sov i vår säng. Daniel, Emelie och jag gick in vid 6:30 och sjöng för dem för då hade jag hört Melwin ligga och skruva sig en stund och inte kunde sova längre. När vi kom in låtsades han sova. Varje år tänker jag på hur stor sannolikheten är att få två barn på samma dag med 12 års mellanrum. Alltså snacka om att det är coolt. Barnen älskar att det fyller år på samma dag. Detta året var speciellt då vår "lilla" dotter fyllde 18 år. Hon hade fått sin present innan Londonresan men vi hade ändå fixat med lite till så hon blev lite paff när hon öppnade sin present. 
Lilla Melwin som blivit stor fyllde hela 6 år. Han hade önskat sig lego i vanlig ordning. Han har massor med lego men vill ändå ha mer. Han hade sett ut ett Eldtempel som han ville ha och det hade vi köpt åt honom. Det tråkiga var att han inte fick bygga ihop det förrän vi kom hem från jobbet. Daniel och jag var och jobbade. Eftersom tjejerna var lediga från skolan så fick Melwin vara hemma med dem från dagis. Mamma kom ner till dem och tittade till dem. Fanny var iväg en stund på dagen och tatuerade sig. Det har jag varit emot innan så nu när hon fyllde 18 passade hon på att beställa tid. 

På lunchen mötte jag mamma och Melwin på stan så vi gick till Mc Donalds och åt lunch för att fira födelsedagen. Daniel och jag kom hem samtidigt. När vi kom hem lagade vi mat som vi åt. Efter det så byggde vi lego med Melwin som han fått på morgonen. Det var så mycket lego i så vi hann bara en påse i kartongen innan han skulle gå och lägga sig. Jag läste bok för Melwin innan han somnade. Fanny och Robin åkte hem till Robin och sov där. Läste körkortsboken med Emelie på kvällen.  

Tisdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt på morgonen. Melwin satte sig i soffan och tittade på morgontv. Han klädde på sig och åt frukost. Daniel och jag åt frukost och gjorde oss klara. Jag lämnade Melwin på förskolan och Daniel åkte och jobbade. Jag åkte till jobbet när jag lämnat honom. Emelie var i skolan. Fanny var hemma. Emelie var på sin första moppekurs efter skolan. Mamma var redan hemma med Melwin när vi kom hem. Vi började med maten när vi kom hem som vi åt. Sedan var det åter dags att bygga lego en stund innan Melwin skulle lägga sig. Vi hann 1 påse till. Sedan läste jag en bok innan han somnade. Gjorde lite körkortsfrågor med Emelie. Jag somnade ganska tidigt. 
Onsdag
Idag gick jag upp själv då Daniel och Melwin var lediga. Gjorde mig klar och åt frukost. Jag cyklade till och från jobbet. Tjejerna var i skolan. Daniel och Melwin byggde lego på dagen och lekte med lego. De spelade spel och hade varit ute en stund. När jag kom hem så åt vi mat och efter det badade Melwin och jag. På kvällen myste vi framför en film. Jag började återigen bli förkyld. Natten var jobbig då jag hostade mycket.  
Torsdag
Daniel gick upp tidigt och åkte till jobbet när han var klar. Emelie åkte till skolan efter att vi ätit frukost tillsammans. Fanny var också i skolan. Jag kände mig inte så bra med förkylning, halsont, hosta och lite feber. Så det blev en dag i sängen för min del och Melwin valde att vara hemma hos mig. Medan jag låg och vilade på en madrass i vardagsrummet så byggde han ihop sitt lego. Efter många timmar blev han klar och han var mäkta stolt över det. Det tog honom 4 dagar att bygga ihop det stora templet själv. Mamma kom förbi och hälsade på en stund. När Daniel kom hem så var han och handlade lite. Sedan åt vi mat. På kvällen tog vi det lugnt framför tvn. Melwin och jag läste bok innan han somnade på kvällen. 
Fredag
Fredagen vaknade jag av hosta och kunde inte somna om, mådde inte så jättebra men var tvungen att jobba då vi hade mycket att styra med inför helgen. Melwin och jag gick upp och åt och klädde på oss. Jag lämnade Melwin på förskolan och fortsatte efter det till arbetet. Daniel hade redan åkt till jobbet när vi gick upp. Tjejerna var i skolan. Hämtade Melwin på förskolan när jag hade slutat. Vi åkte hem och sov en stund. När Daniel kom hem åkte vi och storhandlade. Efter det åt vi mat. På kvällen hade vi fredagsmys framför tvn. Min hals värkte och hostan var jobbig. Men som tur var ingen feber. Somnade tidigt.  

Lördag 
Vi vaknade tidigt och myste lite i sängen en stund. Vi gick upp och åt frukost tillsammans. Vi började pyssla hemma och fixa i ordning. Vi hade bjudit in gäster för att komma och fira Fannys 18 års dag tillsammans med oss och henne, samtidigt så firade vi Melwins 6 års dag också. Det var en överraskningsfest för Fanny så hon visste inget förutom att hon och Robin skulle komma kl 17:00. Melwin lekte ett tag med Linus hemma hos oss. Jag och Daniel gjorde lite ärenden. Jag mådde sådär, lite hes, hostig och ont i halsen. Men tanken på att ställa in festen fanns inte.  

Mor och far kom hit och hjälpte mig med att göra maten klar. Vi bjöd på kycklingsallad, dressing och bröd. Klockan 17:00 kom Fanny och Robin hit. Då kom Fannys närmaste kompisar hit också. Hon blev överraskad och glad. Men hon hade ingen aning om vem som skulle dyka upp. Faster kom också då. Efter två timmar till hade alla kommit. Det blev en lugn och sansad kväll. Fanny var glad och tacksam för det vi hade fixat. Hon fick fina presenter som hon blev jätteglad över. Melwin fick mer lego och fina kläder med mera i present. Tack alla ni som var med och firade vår dotter och son. Fanny och Robin stannade en liten stund efter att de sista gästerna gått hem. Vi satt uppe och tittade på tv en stund på kvällen och jag bloggade lite. Melwin somnade tidigt. 

 Söndag
Vaknade ganska tidigt. Vi åt frukost och lade oss i sängen en liten stund igen. Kände att jag behövde vila för att orka jobba på måndagen. Jag bloggade. Fanny kom hit och var här en stund. Hon tog det lugnt också. Melwin och jag tittade på film i sängen. Daniel slappade i soffan framför tv och paddan. Senare på kvällen övningskörde vi med Fanny. På kvällen åkte Fanny hem med Robin till hans lägenhet. Melwin och jag myste i sängen framför en film till. Somnade tidigt.

Inga kommentarer: