lördag 19 mars 2016

Vecka 8, Sportlov

Måndag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt och gjorde oss klara och åt frukost. Melwin tittade på morgontv. Tjejerna var lediga och sov när vi åkte hemifrån. Jag lämnade Melwin på förskolan och fortsatte sedan till jobbet. Emelie var med Tilde. Fanny hämtade Melwin från dagis och var hemma och myste med han när jag kom hem. Jag lagade mat när jag kom hem som vi åt när Daniel kommit hem från jobbet. Emelie var hos Tilde och sov där. Fanny sov hos Robin på kvällen. Melwin och jag myste på kvällen framför en film.
Tisdag
Daniel och jag gick upp tidigt och gjorde oss klara. Väckte Melwin som satt och tittade på morgontv. Jag åkte och lämnade Melwin på förskolan och Daniel åkte och jobbade. Fanny kom till mitt jobb på förmiddagen och gav mig en hejdå kram. Sedan fortsatte hon och Robin med familj till London. Mamma hämtade Melwin på förskolan då Daniel och jag jobbade sent. Daniel lagade mat tills jag kom hem. Emelie var med Tilde på kvällen och sov där även denna natt. Melwin och jag myste framför en film, jag kände mig inte så pigg då jag hade fått en förkylning med hosta och ont i halsen. Somnade tidigt.
Onsdag
Daniel och Melwin låg och sov medan jag gick upp och åt frukost och klädde på mig. Melwin var bara på tekniken på förskolan. Emelie var hos Tilde på förmiddagen men sedan var hon hemma. Daniel hämtade mig på jobbet när jag hade slutat. Vi åt mat när vi kom hem och efter det gick Daniel, Melwin och jag en promenad. När vi kom hem så lade Melwin och jag oss i sängen och tittade på film. Sedan läste jag lite böcker för honom. Fanny ringde facetime från London, så härligt att se henne och hon hade det så bra. Syskonen längtade efter henne och vi med så det var så skönt när hon ringde. Emelie var hemma själv denna kväll. 
Torsdag
Daniel gick upp före mig och Melwin och hade åkt och jobbat när vi vaknade och gick upp. Vi åt frukost och gjorde oss i ordning. Jag åkte och lämnade Melwin på förskolan. Daniel var på vårdcentralen och röntgen med sin axel. Han har i skrivande stund fått veta att han fått mjukdelsförkalkning i axlarna efter att ha kört racerbåt i så många år och även att kört bil i arbetet. Kortisonspruta och sjukgymnastik som gäller för att bli av med denna smärta. Inte roligt att se någon ha en sådan smärta. 

Mamma hade hämtat Melwin från dagis eftersom Daniel var på hälsocentralen och sjukhuset. Daniel kom till mitt jobb och åkte hem med mig. Han klarade inte av att köra bil med axlarna. När vi kom hem så lagade jag mat. Melwin lekte med Linus en stund på eftermiddagen. Efter maten vardagsplockade jag en del. Melwin och jag badade innan vi lade oss och läste en bok. Även denna kväll ringde Fanny facetime till oss. Vi var trötta så vi somnade tidigt. 
Fredag
Jag gick upp tidigt och gjorde mig klar. Frukost åt jag på jobbet. Daniel var hemma och vilade sina axlar. Melwin och Emelie var också hemma. De sov lite längre men Daniel var vaken när jag gick. Melwin har lekt med Linus en stund på dagen. När jag kom hem slappade jag lite i soffan med resten av familjen. Efter det var vi hos mamma och pappa på middag. Nu som vuxen uppskattar jag verkligen hennes mat, den är supergod. Vi fikade hos dem innan vi åkte hem. När vi kom hem så satte vi oss framför tv och åt lite gott. Emelie var hemma med oss på kvällen. Fanny ringde facetime och hon hade det jättebra och längtade inte hem, hon älskar och shoppa. 
Lördag och söndag
På lördagen när vi vaknade efter en skön sovmorgon var Melwin tjock i halsen och hade fått feber igen. Vi åt frukost och sedan lade sig Melwin i sängen igen. Städade lite. Daniel och jag var och handlade. Emelie var med Tilde som sov hos henne. Spelade spel med Melwin på dagen. Jag bloggade en del på dagen och kvällen. Vi satt framför tvn på kvällen och hade lite lördagsmys. 

Söndagen vaknade vi ganska tidigt. Jag satte en bulldeg innan vi åt frukost. Idag vaknade Emelie med feber och ont i halsen. Jag bakade bullar och Daniel tvättade bilen. Melwin var piggare idag och lekte med Linus. Mamma och pappa kom hit och fikade. Fanny kom hem från London, så mysigt. Satt ute i solen en stund. Fanny och Robin åt mat hos oss. Läste bok för Melwin innan han somnade. På kvällen satt Emelie och jag och läste körkortsboken inför det kommande körkortet på mopeden för henne. 

Inga kommentarer: