lördag 27 februari 2016

Vecka 5, Magsjuka och Halsfluss

Vecka 5

Måndag
Daniel gick upp tidigt och åkte och jobbade. Emelie väckte mig och berättade att hon hade ont i halsen och hade fått feber igen, 39 grader och hon lät grötig när hon pratade. Melwin och jag gick upp. Gav Melwin frukost och Emelie drack lite och tog några skorpor. Vi var hemma från jobb, skola och förskolan. Låg framför tvn och tittade på film och myste. Melwin och jag spelade spel. Kl 15:00 var vi på vc med Emelie som var planerad sedan innan. Men hon fick veta att hon hade halsfluss igen, så hon fick penicillin. Fanny var hos Robin för hon ville inte bli mer sjuk. Daniel fick laga mat åt han och Melwin när han slutat jobba. Emelie och jag kunde inte äta. På kvällen såg vi på mer film och myste. 
Tisdag
Daniel gick upp tidigt med Melwin. De gjorde sig klara och åt frukost. Daniel lämnade Melwin på dagis. Emelie och jag sov lite längre. Emelie var rätt dålig med hög feber och jätteont och svullen i sin hals. Fanny var i skolan. Mamma hämtade Melwin på dagis. Daniel, jag och Fanny var på möte. Åt mat när vi kom hem. Kände mig bättre och kunde nu äta mat även om kramperna i magen fanns kvar. Tog det lugnt framför tvn på kvällen. 
Onsdag
Gick upp tidigt och gjorde mig klar och åt frukost. Så skönt det var att komma till jobbet igen efter att man varit sjuk, träffa sina arbetskamrater och få sitta på kontoret och jobba. Älskar mitt jobb. Daniel var hemma med Emelie och Melwin. De sov när jag gick till jobbet. Melwin lekte med Linus hos honom när jag kom hem från jobbet. Vi åt mat och Melwin hade redan ätit hos Linus. Fanny var här ett tag efter skolan och till Robin slutat. Efter maten spelade Melwin och jag spel och sedan läste vi en bok. Fanny sov hos Robin på kvällen. 

Torsdag
Daniel och jag gick upp tidigt, vi gjorde oss klara och väckte Melwin. Han klädde på sig och åt. Sedan åkte jag med han till förskolan medan Daniel åkte och jobbade. Jag lämnade Melwin och fortsatte till jobbet. Fanny var i skolan och Emelie var hemma själv men var nu lite piggare. Mamma var förbi och tittade till Emelie på dagen. När jag slutat hämtade jag Melwin och Linus, som lekte hemma hos oss. Började med maten som vi åt när Daniel hade slutat och kommit hem från arbetet. När Linus gått hem så började vi med kvällsrutinerna, läste en bok och fixade inför morgondagen. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och åt frukost och klädde på oss. Jag lämnade Melwin på förskolan och Daniel åkte och jobbade. Jag åkte till jobbet efter att jag pussat Melwin hej då. Fanny var i skolan och Emelie var hemma. Mormor tittade till Emelie en stund. Hon var mycket piggare men fortfarande trött. Jag hämtade Melwin på förskolan på väg hem. Vi myste lite i soffan när vi kommit hem. Lagade mat som vi åt när Daniel kom hem från jobbet. På kvällen kom Tilde till Emelie och sov över. De var inne och tog det lugnt. Vi hade fredagsmys på kvällen framför tvn. Jag bloggade lite. 
Lördag och söndag
Vi sov lite längre och åt frukost runt 9:30. Tjejerna sov lite längre så det var bara jag, Daniel och Melwin som åt frukost. Melwin och jag slappade lite i sängen på förmiddagen. Sedan kom mamma och hämtade mig, då gick vi en skön promenad på Gränsö. Melwin lekte under tiden med Sixten och Linus hos Sixten. När vi kom tillbaka klippte jag pappa och Daniel. Daniels föräldrar var här och firade Emelie. Emelie som hos Tilde på lördagen. Fanny sov hos oss. 
Söndagen sov vi lite längre och åt en senare frukost. Daniel, Melwin och jag tog oss en cykeltur först till Maxi och sedan cyklade vi lite. Melwin gillar att cykla men hatar nedförsbackar. Så det är bra att träna. Det är så skönt att cykla. Emelie kom hem runt lunch. Farmor kom förbi då Fanny ville övningsköra en stund med Daniel. Fanny var här ett tag på dagen, sedan åkte hon hem till Robin. På eftermiddagen tog vi det lugnt och tittade på film och spelade spel med Melwin. På kvällen gjorde vi inte så mycket. 

Inga kommentarer: