lördag 13 februari 2016

Vecka 1

Vecka 1
Måndag
Vi gick upp ganska tidigt. Melwin, mamma och jag satt och tittade på tv. Mahlin och Ellioth sov lite längre. När de vaknat lekte killarna en stund innan frukost. Vi åt frukost och efter det packade vi ihop och åkte hem till Västervik och till Emelie som var hemma själv. Daniel jobbade. Packade upp när vi kom hem och tvättade lite. Vi åt lite lunch och sedan var Melwin hos Linus och lekte. Jag åkte till Steffi på massage, det var mycket skönt då det var länge sedan jag hade varit där. Lagade mat när jag kom hem. Daniel hämtade Melwin och då åt vi mat. Emelie var iväg och träffade en kompis. Fanny sov hos Robin.
Tisdag
Daniel gick upp före oss, han åkte till jobbet. Barnen och jag gick upp runt 9:00, vi åt frukost och gjorde oss klara. Mamma kom hit så vi gjorde lite ärenden med barnen. Fanny var hos oss hela dagen. Emelie var med Tilde som sov hos henne på kvällen. När Daniel och Robin kommit hem så åt vi mat. På kvällen hade vi lite mysigt och tittade på film tillsammans. Fanny och Robin sov hos oss. 
Onsdag 
Idag gick gick Daniel, jag och Melwin upp klockan 9:30 och åt frukost. Vi tog på oss och åkte till pulkabacken med Jakob och Alvin. Det var väldigt kallt ute, det blåste. Vi kunde bara vara i backen lite mer än en timme. Fanny och Robin hade åkt i väg när vi kom hem. Vi gjorde varm choklad och åt mackor. Emelie och Tilde var inne ett tag. Fanny kom tillbaka på kvällen och sov själv hos oss. Vi tittade på tv på kvällen och myste med lite gott och äta. 
Torsdag
Sov lite längre på torsdagen. Daniel hade åkt och jobbat. När vi var klara så kom mamma hit och då bakade vi frukostbröd på 2 liter. Jag var ute och skottade lite snö. Emelie var med Tilde, Robert och Alex, de sov över hos Emelie. Fanny kom förbi en stund. När Daniel kom hem åt vi mat. Melwin blev dålig igen med feber och ont i halsen. Fanny åkte hem till Robin på kvällen. 

Fredag
Melwin och jag hade sovmorgon medan Daniel hade gått upp tidigt och åkt till jobbet. Vi slappade en stund i sängen eftersom Melwin fortfarande var febrig. Killarna som sovit hos Emelie och Tilde åkte hem. Det blev en liten filmdag för Melwin och mig. Melwin och jag trotsade febern och var ute en liten stund. Jag skottade och Melwin tittade på. Mormor kom förbi en stund. Fanny kom hit till kvällen. Vi tittade på film och myste på kvällen. 
 Lördag och söndag
Alla sov vi länge dessa morgnar. Vi åt sen och god frukost. Efter frukosten plockade Melwin och jag ner julgranen. Det blev en dag inne eftersom Melwin fortfarande hade feber på 38,5 och ont i halsen. Chillade framför tvn. Melwin och jag spelade både spel och tv-spel. Fanny åkte till Robin på kvällen. Det blev mys framför en film i sängen på kvällen. 

Inga kommentarer: