lördag 20 februari 2016

Vecka 3

Måndag
Daniel och jag var och jobbade. Melwin var på förskolan och Emelie i skolan. Fanny var hemma från skolan på grund av infekterade sår i ansiktet. Slutade klockan 16:00 så jag hämtade Melwin på förskolan på väg hem från jobbet. Flickorna var hemma när Melwin och jag kom hem. Jag lagade mat som vi åt när Daniel kom hem från jobbet.

Tisdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och klädde på oss. Vi åt frukost tillsammans. Daniel åkte och jobbade och jag lämnade Melwin på förskolan. Fanny var fortfarande hemma. Eftersom både Daniel och jag jobbade länge (som vi alltid gör varje tisdag) så hämtade mamma Melwin på förskolan. De lekte för fullt när jag kom hem. Jag började med maten som lagom var klar när Daniel kom hem. Vi åt mat när alla hade kommit hem. Fanny var hos Robin hela dagen och kvällen. Var ute ett ärende med mamma och Emelie på kvällen. Melwin och jag tittade på film innan han somnade. 
Bildresultat för Bil polo
Onsdag
Vaknade denna morgon med huvudvärk och yrsel. Daniel och Melwin var lediga och sov lite längre än mig. Jag gjorde mig klar och sedan skjutsade Daniel mig. Har haft mycket spänningshuvudvärk och migrän den sista tiden, då jag blir stressad över att barnen är sjuka hela tiden. Så blir det ibland, tjejerna är nedsatta efter deras körtelfeber och lillebror drar hem smetor från dagis. Klarade bara av att vara på jobbet halva dagen. Daniel hämtade mig och sedan sov jag när jag kom hem. Daniel hade lagat mat tills jag vaknade. Mamma och pappa var här och bjöd på tårta som de fick av Engströms när de hämta sin lilla pärla, en fabriksny Polo. Helt underbar att köra. På kvällen myste Melwin och jag framför en film. Fanny var hos Robin på dagen och kvällen.
Torsdag
Även denna dag vaknade jag med lite huvudvärk men den var hanterbar. Jag väckte Melwin och när vi ätit och gjort oss klara lämnade jag Melwin på förskolan. Daniel jobbade. Emelie var i skolan och Fanny var hemma, hon hade fortfarande sina alla sår i ansiktet. Mamma och Fanny hämtade Melwin på dagis. När jag kom hem så åkte vi alla och handlade. Lagade mat när vi kom hem som vi åt när Daniel slutat jobba. Fanny åkte hem till Robin på kvällen. Melwin och jag spelade spel på kvällen. Läste en bok för Melwin innan han somnade. 
Vår äldsta dotter älskar allt vad smink heter...
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och åt och klädde på oss. Daniel åkte till jobbet. Jag lämnade Melwin på dagis. Jag åkte och jobbade efter att jag lämnat honom. På väg hem hämtade jag Fanny och Emelie och vi alla hämtade sedan Melwin. När vi kom hem satte vi oss i soffan framför tvn och satt och pratade och hade en mysig stund. Lagade mat till Daniel och Robin slutat, när de kom så åt vi mat. Vi hade fredagsmys på kvällen framför tvn med lite gott att äta. 
Lördag och söndag
Hade sovmorgon både lördag och söndag. Vi åt frukost lite senare. Fattar inte varför man är tröttare på helgerna än vardagarna, det måste vara för att man sover mer... Älskar att ligga och dra mig på morgnarna och läsa och mysa med barnen framför en film i sängen innan dagen börjar. 

Vi gick upp till Breviksplanen med Melwin för att lära honom att åka skridskor. Det gick jättebra och syrran var med och hjälpte till och då går alltid allt bra. Innan vi kom ut grät han hemma och ville inte lära sig att åka men när det väl gick så ville han inte gå hem. Melwin är en kille som alltid måste protestera mot allt som är nytt, precis som Fanny alltid gjort. När han väl testat det så tycker han det är superkul. Tänk så lika Fanny och han är varandra. 
Vi var iväg och gjorde några ärenden när han åkt klart. Efter det var vi hos min faster och firade henne på hennes försenade födelsedag. Åt mat när vi kom hem efter kalaset. Fanny kom hem och var med oss på kvällen. Då ville Melwin gå upp till skridskobanan och visa vad han lärt sig. Det var väldigt kallt så det blev ingen lång stund innan Fanny frös alldeles för mycket och gick hem, då tröttnade lillebror. 

Vi hade lördagsmys på kvällen hela familjen. Emelie var med Tessan som skulle sovit hos Emelie. Sent på kvällen kräktes ner hela våran säng så vi var uppe typ hela natten och tvättade. Vi körde då hem Emelie och Tessan till Tessan. Melwin och Fanny blev sjuka igen, Melwin blev förkyld och fick feber och Fanny fick hög feber och ont i halsen. Så söndagen blev en riktig hemma dag framför tvn. Mamma och jag gjorde några ärenden. 

Inga kommentarer: