lördag 20 februari 2016

Vecka 2

Måndag 
Fick bli en dag hemma med Melwin som fortfarande var dålig. Emelie var ledig från skolan och Daniel var på jobbet. Melwin och jag drog oss länge i sängen innan vi orkade oss upp och åt frukost. Emelie sov längre än oss. Mormor var förbi en stund och vi spelade spel med Melwin. Vi fikade innan hon åkte hem. När Daniel hade kommit hem åt vi mat. Efter maten gick Daniel en promenad. När han kom hem tittade vi på film. Fanny var hos Robin.

Tisdag
Daniel och jag gick upp tidigt och åt och gjorde oss klara. Melwin och Emelie sov. Daniel och jag åkte till jobbet. Fanny åkte till Emelie och Melwin runt lunch. Mamma hämtade mig på jobbet vid 17:00. När jag kom hem lagade jag mat som vi åt när Daniel kom hem. Melwin och jag spelade spel på kvällen. Vi lade oss tidigt på kvällen och tittade på film.
Onsdag
Jag gick upp tidigt och duschade. Klädde på mig och åt. Efter det åkte jag till jobbet. Fanny var i skolan. Daniel, Emelie och Melwin var hemma och var lediga. Daniel hämtade mig från jobbet när jag kom hem. Då lagade jag mat, Daniel åkte iväg ett ärende. När han kom hem var maten klar och vi åt. Fanny sov hos Alma på kvällen. Myste med Melwin framför en film på kvällen.

Torsdag
Både Daniel, jag och barnen gick upp tidigt. Vi duschade och gjorde oss klara. Vi åt frukost. Daniel åkte och jobbade. Jag åkte med Melwin till mormor och morfar. Sedan åkte jag till jobbet. Mötte mamma och Melwin på stan när jag hade slutat jobba. Efter det hämtade vi Fanny på skolan. När vi kom hem så lagade jag mat som vi åt när Daniel slutat jobba. Melwin och jag badade på kvällen. Sedan myste jag och Fanny med Melwin framför en film. Läste en bok för Melwin innan han somnade. 
Fredag
Daniel och jag gick upp tidigt och gjorde oss klara. Mamma var här med Melwin efter att Emelie hade åkt till skolan. Så skön känsla när fredagen kommer, man vet att det snart är helg och så slutar man tidigt. Mamma var hemma med Melwin när jag kom hem från jobbet. Tjejerna hade slutat tidigt och var hemma. Vi slappade lite i soffan innan jag började laga mat. Åt mat när Daniel kom hem. Sedan hade vi fredagsmys med barnen. Fanny var hos oss på kvällen.

Lördag och Söndag
Helgen var lugn och avslappnad. Jag, Daniel och Melwin bakade tekakor efter frukosten. Barnen och vi älskar verkligen hembakat bröd. Daniel och Fanny har övningskört med farmors bil. Farmor har varit och hälsat på. Åt mat hos mor och far på lördagen. Spelade spel och ritade med Melwin. På söndagen jobbade Daniel. Fanny var hos oss hela helgen och det var helmysigt när hela familjen var samlad, det händer inte så ofta. Melwin är överlycklig när systrarna är hemma och han kan busa och gosa med dem. Robin sov hos Fanny på söndagskvällen. 

Inga kommentarer: