lördag 27 februari 2016

Vecka 4, Halsfluss och magsjuka

3 år gammal bild
Måndag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Fanny hade 40 graders feber och var riktigt risig igen... Jag åkte och lämnade Melwin på förskolan, Daniel och jag åkte sedan till jobbet. Ringde till vc och fick en tid till Fanny så jag var med henne dit. Hon hade halsfluss och fick penicillin. Mamma var hemma hos henne. Jag fortsatte till jobbet. Jag kom hem sent. När Daniel och Robin kommit hem från jobbet så köpte vi pizza eftersom vi egentligen skulle gått på restaurang (för att fira Emelies 15-års dag) men fick avboka det. Robin sov hos Fanny. Det blev en lugn och mysig helg hemma.
Tisdag
Daniel och jag gick upp tidigt. Vi gjorde oss i ordning och åt frukost tillsammans. Melwin var hemma hos Fanny. Mormor åkte ner och såg till dem båda då Fanny hade 40 graders feber. Emelie var i skolan. När jag kom hem åkte mormor hem. Melwin hade blivit förkyld och fått ögoninflammation. Jag lagade mat när jag kom hem. Emelie var redan hemma när jag kom hem. Fanny åkte hem till Robin. Melwin och jag badade på kvällen. Sedan tittade vi på film innan vi somnade. Daniel jobbade sent.
Onsdag
Daniel och Melwin sov längre än mig. Jag gick upp tidigt och gjorde mig klar. Åt frukost och åkte till jobbet. Fanny och Emelie var i skolan. Vi åt mat när jag kom hem. Skjutsade ner Emelie till hennes kompisar i stan. Hennes kompisar bjöd ut henne på Guldkant 1 dag innan hon fyllde 15 år, så gulligt av dem. Vardagsplockade lite när jag kom hem. Sedan läste jag en bok för Melwin innan han somnade. Jag somnade tidigt. Emelie kom hem sent.


Torsdag
Daniel hade börjat jobba redan vid 04:00 så Emelie väcktes av Melwin och mig med sång och presenter. Hon blev glad och överraskad över de fina presenter hon fick. Melwin och jag gjorde oss klara medan Emelie sov en stund till. Jag åkte med Melwin till dagis och fortsatte sedan till jobbet.

Helt otroligt att det redan gått 15 år sedan denna jag födde denna helt underbara och omtänksamma tjej. Emelie ger mig så mycket glädje dygnet runt. Hon är världens bästa syster både till sin lillebror och till sin storasyster. Hon är en del av mig och en del av sin pappa. En glad fläkt som går sin egen väg. Är så stolt och så lycklig att jag fick äran att bli mamma till en så fin tjej.

När Daniel och jag kom hem från jobbet så började vi fixa lite våfflor med tillbehör. Robin, mamma, pappa och min faster kom hit och fikade och firade Emelie. När vi firat klart följde Emelie med Fanny och Robin hem och sov hos dem. På kvällen tittade jag och Melwin på film innan vi lade oss.
Fredag
Daniel hade börjat att jobba tidigt. Jag vaknade av ett sms från Emelie som hade kräkts på toaletten hos Robin och Fanny, hon ville bli hämtad. Melwin och jag fick göra oss i ordning och äta frukost snabbt. Hämtade henne och skjutsade hem henne och sedan vidare till dagis med Melwin. Sedan vidare till jobbet. Väl på jobbet hörde Emelie av sig igen och berättade att hon fått hög feber och kräktes flera gånger. Daniel åkte och hämtade Melwin på dagis och åkte hem några timmar.

Efter lunch kom Daniel och lämnade Melwin på jobbet och sedan åkte han och jag och storhandlade ifall flera av oss skulle bli sjuka i magsjuka. Fanny ringde oss när vi handlat och ville ha skjuts hem till oss. Hon mådde också illa. Nu hade även jag känt av illamåendet med. Vi åkte hem till Emelie och tog hand om henne. Melwin och jag tog det lugnt framför en film. Lagade mat till Daniel kom hem. Vi hade fredagsmys på kvällen medan Emelie inte orkade någonting. Fanny åkte på magsjukan sent på kvällen fick jag ett sms om.
Lördag och söndag
Vi vaknade runt 9:00 och kände redan då att magsjukan bara var ett faktum. Kunde inte äta något utan tog bara lite och dricka. Emelie mådde fortfarande inte bra så hon drack också till frukost. Vi fick förfrågan av Elmerfjords om grillning på Bondbacken men vi avbokade för att vara på säkra sidan. Runt lunch slog magsjukan till och jag blev liggande. Nu var både jag, Emelie och Fanny sjuka. Daniel klarade sig som vanligt. Melwin hade haft det helgen före. Lördagen blev en dag framför tvn för oss tjejer. Fanny kom hem och var hos oss så Robin skulle slippa sjukan.

Söndagen blev också en lugn dag inne för oss alla. Daniel och Melwin var ute en stund. Sedan tittade vi mycket på film och vilade. Fanny var ett tag hos oss men senare på kvällen åkte hon hem till Robin. 

Inga kommentarer: