söndag 15 maj 2016

Vecka 19, Grönt veckoslut

Måndag
Daniels klocka ringde som vanligt före min och jag kunde inte somna om igen.Daniel åkte när jag kom upp. Jag gick upp och duschade. Efter det väckte jag Melwin som blev ledsen över att det var förskolan igen. Jag tröstade honom så gott jag kunde. Vi klädde på oss och åt frukost. Jag lämnade Melwin på förskolan med vetskapen om att han inte ville dit igen... Tjejerna var i skolan. När Daniel hade slutat åkte han till förskolan och hämtade sonen som blev så glad. Daniel hämtade mig när jag slutade. Vi åt mat när vi på uteplatsen när jag kom hem. Det var så varmt och skönt ute. Vi satt ute en stund efter maten medan Melwin lekte ute. Fanny och Emelie var hemma hela kvällen. Tittade på film med Melwin innan han somnade. Jag lyssnade på hörbok innan jag somnade. 
Tisdag
Daniel, Melwin och jag gick upp när Daniels klocka ringde. Solen sken igenom rullgardinen och fåglarna kvittrade. Vi gick upp och åt frukost och klädde på oss. Melwin satt en stund med paddan och tittade på film. Idag var Melwin lite sänkt men ändå inte ledsen när jag lämnade honom på förskolan. Daniel åkte och jobbade. Det var så varmt ute, precis som en sommardag. Hade varit så skönt att bara vara hemma en sådan dag. Tjejerna var i skolan. Daniel hämtade Melwin på förskolan. När jag kom hem så hade det lagat mat som vi åt ute på uteplatsen. Melwin lekte ute och Daniel och jag satt i solen en stund efter att vi plockat undan efter maten. Tjejerna var inne i sina rum. Melwin och jag låg och pratade i sängen innan han somnade. Han är en så känslomässig liten kille som frågar och undrar om saker. Tänker mycket. När han somnat lyssnade jag på hörbok innan jag somnade igen. 
Onsdag
Daniel gick upp före Melwin och mig. Vi låg och drog oss en liten stund. När vi gick upp så åkte Daniel och jobbade. Melwin åt frukost i sängen framför en film samtidigt som han klädde på sig. Jag åt frukost och gjorde mig i ordning. Sedan åkte vi till förskolan. När jag lämnade Melwin på dagis sprang han efter mig ut genom dörren och ropade desperat efter mig, såg läppen darra men jag var tvungen att gå annars hade jag själv brutit ihop. Väl på jobbet ringde jag mamma och frågade om hon kunde hämta sonen vid 13:00. Det skulle hon. Han blev superglad och kramade henne jättelänge. Min lille pojke som alltid tyckt om att gå till dagis gillar det inte längre. 

På jobbet fick vi god frukost av en kollega som även bjöd på kladdkaka med jordgubbar och hallon, så himla gott. Emelie var i skolan och Fanny var ledig. Daniel kom hem vid 16:00 och då åkte mormor hem. När jag kom hem från jobbet åt vi mat. Fixade och plockade lite hemma. Myste med sonen när jag var klar med plockandet. Vi tittade på en film. När Melwin hade somnat lyssnade jag på hörbok.  
Torsdag
Daniels alarm sattes på en stund innan mitt. Så han gick upp före Melwin och mig. Jag låg och drog mig en liten stund. När jag gick upp och hade duschat så åkte Daniel och jobbade. Melwin åt frukost i sängen framför tv, tog på sig kläderna när han hade ätit. Jag åt frukost och gjorde mig i ordning efter det åkte vi till förskolan. Tjejerna var i skolan.

På jobbet vid lunchen åkte vi ut till Ekholmen på Gränsö, vi blev bjudna på lunch och gick tipspromenad, så mysigt och trevligt. Jag var på hälsocentralen på eftermiddagen, innan jag åkte tillbaka till jobbet. Mamma hämtade Melwin tidigt från dagis igen för det hade Melwin frågat mormor på onsdagen. Jag har beställt en hemmagjord hammock av min pappas granne så himla fin den kommer att bli, Melwin och jag längtar. Daniel vill inte ha någon men jag kan lova att han kommer också vilja sitta där i. 

När jag kom hem från jobbet åt vi mat. Melwin lekte med Linus en stund. Skjutsade Fanny till Robin. Emelie var ute en stund på kvällen med sina kompisar. Myste med Melwin på kvällen. Vi tittade på film och pratade en stund innan han somnade. Han är bara så himla mysig. Tittade en liten stund på tv innan jag somnade. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp när Daniels klocka ringde. Solen sken igenom rullgardinen och fåglarna kvittrade, det är så mysigt att vakna till fågelkvitter då är det vår. Vi gick upp och åt frukost och klädde på oss. Melwin satt en stund med paddan och tittade på film. Daniel åkte och jobbade. Lämnade sonen på förskolan och denna dag gick det bra då Melwin visste att han bara skulle vara till lunch. Jag åkte till jobbet. Tjejerna var i skolan. Vid 11:00 hämtade jag mormor och vi åkte till dagis och hämtade en son som blev överlycklig men som var varm och hade gåshud. Jag misstänkte med en gång feber men sa ingenting då. 

Vi åkte till Gamleby på Grönt Veckoslut. På väg till Gamleby efter Almvik upptäckte vi en stor brand i skogen så jag ringde 112 med en gång. Stora lågor som spred sig med en väldig fart. Tur att jag ringde för de hade bara skickat en bil men efter min beskrivning skickade han fler bilar. 1 meter höga lågor och 10-20 meter in i skogen. De på 112 hade bara fått i uppgift att det rörde sig om en liten brand vid kanten på vägen. Men med den blåsten och den torra marken spred det sig snabbt. Otäckt. 

Väl framme vid Valstad så gick vi runt och tittade. Melwin frös och var väldigt avslagen. Fanny, Robin och Viktor kom och gick ett varv med honom sedan var han så trött och ville åka hem. Han klappade några djur vilket han aldrig tidigare gjort. Han somnade med en gång i bilen och kände sig så dålig. Feber hade han när vi kom hem. Vi åt mat när Daniel kom hem. Emelie var hemma och åt med oss. 
På kvällen träffade jag Camilla, Maria och Linda på stan vi var först på fiskrestaurangen och sedan på Sahara. Det är typ 4 gången jag är ute ensam utan barn och karl sedan vi fick barnen. Det är verkligen mysigt och ger en energi. Jag är så tacksam över mina fina tre nära vänner jag har. Alla har inte den turen men jag är så glad över dem. De är så olika varandra men betyder så mycket på olika sätt för mig. Tack tjejer för kvällen, det gör vi snart om igen. Daniel var hemma med sonen som var sjuk. Emelie var med Tilde som sov hos oss. Fanny var med Robin. 
Lördag och söndag
Helgen har varit helt och hållet i min smak. Vi har slappat och bara varit. Inga måsten alls. Vi var och handlade i lördags efter frukosten. Varit ute en stund i trädgården medan solen var framme. Farmor var förbi en stund. Melwin var ute en stund trots feber och halsont. Mamma och pappa kom hit på eftermiddagen på lördagen och åt middag hos oss, vi fikade också. Mamma och jag åkte och letade efter gullvivor men vi hittade inga. Satt och bloggade lite på kvällen. Emelie var ute med Tilde på kvällen, hon sov hos Emelie. Fanny var med Robin och några kompisar på Palladium. 

Idag har vi inte gjort mycket. Jag har bloggat hela dagen och Daniel och Melwin har spelat schack och byggt lego. Sedan har vi tittat lite på tv. Emelie har varit med Tilde i Målserum. Fanny kom hit nu ikväll då Robin har åkt till Stockholm. Melwin blir superglad när hon kommer hem. Nu är det hockey som gäller på tvn för Daniel. Jag bloggar. Fanny och Melwin är i Fannys rum och har precis duschat. Emelie är i sitt rum. 

Inga kommentarer: