lördag 7 maj 2016

Vecka 15

Måndag
Daniel, Melwin och jag vaknade av alarmet tidigt och klev upp ur sängen, när vi drog upp rullgardinen såg vi att det var soligt och fint ute. Jag bestämde mig snabbt att idag var det dags för Melwin och mig att ta cyklarna till förskolan och arbete. Vi satte fart att äta, klä oss för att hinna med och cykla. Melwin är lite rädd vid övergångsställe och backar så det blir alltid att gå och då tar det lite längre tid. Vi hann, Melwin älskar att cykla men eftersom han är så lång måste han ha en stor cykel som egentligen är för tung för honom, men han kan hantera det bra. 

Tjejerna var i skolan. När Daniel hade slutat cyklade han till förskolan och hämtade Melwin. När de kom hem gick Melwin till Linus och lekte. När jag slutade cyklade jag förbi och hämtade hem Melwin. Vi åt middag och plockade undan. Melwin och jag gick och badade ett tag, efter det lade vi oss och tittade på en film tillsammans. Älskar dessa stunder med familjen efter jobbet på kvällen, det ger mig så mycket positiv energi. 
Tisdag
Daniel gick upp först och hade åkt och arbetat när vårt alarm började. Melwin satte sig i soffan framför morgontv och jag gjorde mig klar. Han klädde på sig innan vi åt frukost. Sämre väder och kallare denna dag så vi valde att ta bilen. Jag lämnade Melwin på förskolan och fortsatte sedan till arbetet. Tjejerna var i skolan. När Daniel slutade arbeta åkte han till förskolan och hämtade Melwin. Melwin lekte med Linus igen. När jag åkte hem tog jag med honom hem. Vi åt mat som Daniel hade lagat. Mamma kom hit och vi gick en promenad på kvällen. Det är så skönt att röra på sig på kvällen och få lite frisk luft innan man tar kväll med familjen. Melwin och jag läste en bok och tittade på en liten kort film innan han somnade. 
Onsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp samtidigt. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Melwin satt en stund framför morgontv. Jag lämnade Melwin på förskolan och efter det åkte jag till arbetet. Tjejerna började senare och var i skolan. Daniel hämtade Melwin på förskolan när han slutat att arbeta, de var hemma på gården tills jag kom hem. Vi åt mat när alla var hemma. Efter det vardagsplockade vi lite. Det är inget kul men ett nödvändigt ont. Melwin tittade på film och jag slappade lite i soffan. Melwin somnade tidigt. Jag och Daniel tittade på tv innan vi lade oss. Fanny var hos Robin på kvällen. 
Torsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Är så trött på morgnarna nu, det måste vara våren. Melwin och jag var sega men det var bara att gå upp. Vi åt frukost till morgontv och sedan gjorde vi oss klara. När vi var klara åkte jag med Melwin till förskolan och efter det fortsatte jag till arbetet. På arbetet har jag den förmånen att få akupunktur på lunchen mot stress, det hjälper kan jag lova, helt sjuk underbart. Efter 5 minuter har jag somnat och vaknar efter 30 minuter. Mamma hämtade Melwin på dagis, han lekte med Linus hos oss. Daniel jobbade länge på kvällen. Barnen och jag åt mat när jag kom hem, Daniel åt senare. Fanny övningskörde på kvällen med mig. Emelie var med Viktoria och Adam en stund på kvällen. Lade Melwin när jag övningskört med Fanny. Fanny sov hos Robin på kvällen. Satt vid tvn ett tag innan jag själv lade mig. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och gjorde oss klara. Vi åt frukost när vi hade klätt på oss. Melwin tittade lite på tv ett tag. Jag lämnade Melwin till förskolan och sedan åkte jag till arbetet. Tjejerna sov när vi åkte hemifrån de började senare. När jag slutade åkte jag hem där alla barnen och mormor var. Vi åkte till Vimmerby och kollade var halkbanan låg samt körde Fanny dit och hem. Det gick jättebra. När vi kom hem så blev det mat på Corner för varken Daniel eller jag hade planerat någon mat. Efter det åkte vi alla utom Fanny och handlade. Så skönt att handla en fredagskväll för då är oftast affären tom. Fanny var hos oss en stund på kvällen innan hon åkte hem till Robin. Myste med familjen framför tvn på kvällen. 
Lördag och söndag
På lördagen sov vi alla lite längre och när vi vaknat åt vi frukost tillsammans. När vi tagit det lugnt efter frukosten och gjort oss klara åkte vi till stan så att Daniel och Melwin kunde shoppa lite. Sådan far sådan son. Melwin älskar verkligen kläder och skor och vill alltid köpa något när vi är på stan. När vi var klara övningskörde vi med Fanny. Jag bloggade när vi kom hem. Melwin lekte med lego och bilar. Emelie var hemma och slappade. Vi åt grillat till mat på kvällen. Tittade på tv på kvällen och myste med familjen. 

Söndag hade vi sovmorgon allihopa. Melwin, Emelie och jag älskar att sova och mysa på morgnarna. Ligga kvar länge i sängen och gå med pyjamas och bara slappa. Runt 11:00 måste man göra sig i ordning och klä på sig. Bloggade lite. Städade och plockade i Melwins rum och i några skåp i köket. Sådant som man borde göra oftare men det är så tråkigt så man gör det när det är tvunget. Fanny kom hit runt lunch då Robin åkt till Stockholm för att jobba. Resten av dagen har vi tagit det lugnt och bara varit hemma. 


Inga kommentarer: