fredag 29 april 2016

Vecka 14

Måndag
Den här dagen var det svårt att vakna då vi hade varit hemma länge. Första dagen att jobba efter influensan. Vi gick upp tidigt och gjorde oss i ordning för att slippa stressen. Daniel hade redan åkt när vi gick upp. Jag lämnade Melwin på förskolan när vi var klara. Fortsatte sedan till arbetet. Emelie var i skolan och Fanny var hos Robin. Var så himla trött hela dagen och hostan och bihåleinflammationen hade mig i sitt grepp fortfarande. Jag flexade ut en timme tidigare på grund av att jag var så trött. När jag kom hem så hade Daniel hämtat Melwin från dagis och lagat mat till oss. Fanny åt mat hos oss. Emelie var hemma och pluggade på körkortsfrågor. Fanny åkte hem till Robin på kvällen. Melwin och jag lade oss tidigt och tittade på en film på kvällen. Sedan somnade vi tidigt. 
Tisdag
Daniel gick upp tidigt och åkte till jobbet. Melwin och jag vaknade och gosade lite i sängen framför morgontv innan vi gjorde oss klara och åt frukost. När vi var klara så lämnade jag Melwin på förskolan och efter det åkte jag till vc för att kolla mitt blodtryck som har blivit lite högt ibland. Det var lite högt men inget oroväckande, fick också göra ett EKG som var bra. Dock bra att ha koll på det. Fick ta lite prover med och i skrivande stund så vet jag att alla prover var normala.

Åkte sedan till jobbet där vi hade APT. Tjejerna var i skolan. Daniel hämtade Melwin på dagis och hade lagat mat tills jag kom hem. Fanny åt mat hos oss innan hon åkte hem till Robin. Vi plockade lite. Melwin och jag badade en stund. Efter det lade vi oss i sängen och tittade på film. Somnade tidigt. 
Onsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och gjorde oss klara och åt frukost. Jag åkte och lämnade Melwin på förskolan och Daniel åkte direkt och jobbade. Tjejerna var i skolan. Jag var fortfarande hostig och snorig men då jag har förkylningsastma så brukar det ta några extra veckor innan hostan slutar. Daniel hämtade Melwin på dagis. Melwin lekte med Linus hos honom ett tag. När jag kom hem så åt vi mat. Fanny var här en stund innan hon åkte hem till Robin. Jag hämtade hem Melwin och sedan var mamma ute och gick en promenad. När vi kom hem så lade jag mig jämte Melwin som låg och tittade på film. Emelie pluggade körkortsfrågor på kvällen. 
Torsdag
Vaknade tidigt. Daniel, Melwin och jag gick upp och åt frukost och gjorde oss klara. Melwin tittade lite på morgontv innan jag skjutsade honom till förskolan. Daniel åkte och jobbade. Tjejerna gick upp senare och åkte till skolan. Emelie pluggade lite körkortsfrågor när hon kom hem. Daniel hämtade Melwin från förskolan. Han lekte med Linus tills vi skulle äta. När jag kom hem så hämtade jag Melwin och sedan åt vi mat efter det. Fanny åt hos oss på kvällen. Mamma, Melwin och jag var ute och gick en liten runda. Lade Melwin när jag kom hem. Lyssnade på hörbok innan jag somnade. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och gjorde oss klara för åter en dag på arbetet och förskolan. Emelie började senare och sov längre än oss. Jag skjutsade Melwin till förskolan. När jag hade slutat att arbeta hämtade jag bilen i hamnen och åkte till förskolan och hämtade hem vår son. Väl hemma lade vi oss i soffan med en film på paddan.

Mahlin och Ellioth kom hit till oss under hela helgen. Som pojkarna hade längtat efter varandra, de hade inte träffats på nästan 4 månader. De började leka med en gång. Mamma kom också hit och ville umgås med dem. Killarna och vi spelade spel efter att vi hade ätit. Fanny och Robin kom hit och åt också. Så mysigt att ha dem hos oss en helg. Melwin (och vi såklart) önskar att Mahlin, Magnus och Ellioth bodde i Västervik så vi kunde ses oftare.

Emelie var med Viktoria och några killar hos oss på kvällen. Viktoria sov över hos Emelie. Vi lade oss alla runt midnatt. För att orka gå upp när killarna vaknade på morgonen. De vaknar oftast ganska tidigt eftersom de vill leka, leka och leka. Hög ljudvolym tidigt.
Lördag och söndag
På lördagen vaknade pojkarna klockan 9:00, Daniel var vaken och uppe då så Mahlin och jag drog oss lite i sängen. Vi åt god helgfrukost. När vi hade duschat och gjort oss klara så åkte Mahlin, jag och barnen ner till stan och mötte mamma och Fanny. Daniel var hemma och fixade med båten. Var i stadsparken så pojkarna fick leka av sig, innan vi åkte hem. När vi kom hem fikade vi. Klippte pappa när vi hade fikat klart. Sedan lekte barnen. På eftermiddagen åt vi tacos som alla barnen gillar. Fanny och Robin var hos oss och åt mat. Melwin blev lite förkyld. Killarna lekte hela kvällen och var jättetrötta runt 23:00. Vi andra lade oss lite senare.

Daniel vaknade som vanligt tidigt på söndagen. Killarna vaknade inte så långt därefter. De tittade lite på tv och busade. Mahlin och jag sov lite längre. Vi åt frukost och Emelie vaknade. Tog det lugnt en stund i soffan. Vi gjorde oss klara och killarna ville gå ut och leka i trädgården. Daniel polerade båten ute. Killarna lekte både ute och inne om vartannat. Mamma kom förbi en stund. Vi satte oss ute och tog vara på solenergi, det var varmt och skönt. Vi fikade och åt lunch innan Mahlin och Ellioth åkte hem. På eftermiddagen bloggade jag lite. Emelie var med Viktoria och kom hem lite senare på kvällen. På kvällen tittade vi på tv.

Inga kommentarer: