lördag 2 april 2016

Vecka 12, Influensa och Påsk

Måndag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt. Melwin satte sig i soffan och klädde på sig och tittade samtidigt på morgontv. Han är så glad när man väckt honom. Stort leende på läpparna även om han är jättetrött, min mysiga lille kille. När Daniel och jag gjort oss klara åt vi frukost tillsammans. Daniel åkte och jobbade. Jag lämnade Melwin på förskolan och fortsatte sedan till arbetet. Fanny var i skolan. Emelie var på praktik på Guldkant. Daniel var på hälsocentralen och fick en kortisonspruta i axeln. Daniel som hade fått andra arbetstider hämtade Melwin på förskolan. Melwin lekte med Linus efter förskolan, så när jag slutade så tog jag med Melwin hem från Linus. Vi åt mat som Daniel hade lagat. Melwin och jag lade oss tidigt och läste bok, han var så hes och hostig. 
Tisdag
Daniel, Melwin och jag åt tillsammans i köket. Daniel åkte och arbetade och jag lämnade Melwin på förskolan och sedan åkte jag och arbetade. Fanny var i skolan. Emelie var på sin praktikplats. Gick en liten sväng på lunchen. Daniel hämtade hem Melwin från dagis. Emelie var på moppekurs efter skolan. Fanny var hos oss ett tag. När jag kom hem hade Daniel lagat mat som vi åt. Fanny åkte hem till Robin på kvällen. Emelie åt när hon kom hem. Melwin var fortfarande hes och hostig så Melwin och jag lade oss tidigt och tittade på en film på paddan.  
Onsdag
Daniel hade gått upp tidigt och börjat arbeta när vi vaknade. Jag och Melwin gick upp och åt frukost och gjorde oss klara. Melwin satt en stund framför morgontv. När vi var klara hämtade vi Fanny och skjutsade henne till körskolan och efter det lämnade jag Melwin på förskolan. Fortsatte sedan till arbetet. Emelie var på sin praktikplats. På eftermiddagen åkte tjejerna till Oskarshamn då Fanny gjorde två tatueringar till. Jag flexade ut en timme tidigare då jag inte mådde så bra. Kände mig så orkeslös, matt, ont i lederna, ont i ögonen, hostig, snorig och ont i halsen. Daniel hämtade Melwin på förskolan. När jag kom hem lade jag mig i sängen och där blev jag liggandes hela kvällen. Fanny sov hos oss på kvällen. På kvällen fick jag feber. Melwin somnade i jämte mig. 
Torsdag
Daniel gick upp tidigt och åkte och arbetade. Jag var hemma på grund av att jag inte mådde bra. Melwin fick vara hemma hos mig. Emelie var på praktiken. Fanny kom hit och umgicks med Melwin medan jag vilade i sängen. Mamma var här och hälsade på oss. Tilde var hos Emelie på kvällen och sov här hos Emelie. Melwin hade nu blivit lite förkyld. Melwin och jag spelade spel, tittade på film och läste bok. När Daniel kom hem åt vi mat hela familjen. Så mysigt när alla barnen är hemma. På kvällen fick jag feber igen och helt slut i kroppen. Somnade 21:00. 
Fredag
Daniel vaknade tidigt och gick upp och satte sig vid tvn. Melwin sov till 10:20. Jag vaknade kl 10:30 av att Melwin satt i sängen jämte mig och tittade på film på paddan. Första gången som jag sovit 13,5 timmar och fortfarande helt orkeslös i kroppen och trött. Förkylningen hade nu slagit till med full kraft samt med mer hosta och värk över bihålor. I skrivande stund vet jag att jag det var influensan, men då trodde jag att det var bihåleinflammation. 

Mamma och jag var i väg några ärenden. Emelie, Fanny, Robin, Melwin och Daniel var med Emelie när hon övningskörde på moppen. När jag kom hem hamnade jag i sängen. Vi åt mat. Efter det blev det film och vila då febern hade slagit till igen. Emelie och Melwin var hos Robin och Fanny en stund. Melwin och jag somnade tidigt igen. 
Bildresultat för påsk 2016
Lördag och Söndag
Melwin och jag vaknade sent även denna morgon. Daniel var redan uppe när vi kom upp. Hämtade Fanny hos Robin innan vi åt frukost. Myste sedan med Melwin framför en film i sängen med hans påskägg han hade fått. Var sedan ute en liten stund i trädgården, det var soligt och varmt. Var sedan hos mor och far på eftermiddagen med familjen och åt mat. Skönt att slippa laga när man jag var sjuk. Emelie var några kompisar och åkte moppe. Tog det lugnt med familjen i soffan under täcket framför en film. Hade fortfarande feber, ont i leder, ont i ögonen, ont i huvud, snorig, hostig orkeslös. Somnade tidigt. 

Söndagen vaknade Melwin och jag vid 10:30 igen, Melwin älskar att sova på morgonen och vara uppe med oss på kvällarna, vilket bidrar till att han vill sova länge på morgonen. Dock är det bara okej när det är helg. Daniel fyllde år denna dag, GRATTIS min älskade make på din födelsedag, men vi behövde inte gå upp och sjunga eftersom jag inte var pigg. Fanny var här och åt frukost tillsammans med oss, vi myste ordentligt. Kände mig så trött och orkeslös så det blev sängen igen efter frukosten. 

Daniels föräldrar kom hit och firade Daniel efter lunch och då gav vi honom några presenter. Satt ute en liten stund i solen. Resten av kvällen tillbringade vi inne, då febern återigen hade kommit och jag mådde inte alls bra. Har mått lite bättre på dagarna och sedan på eftermiddagen har febern slagit till. Orkeslösheten och mattheten är helt ofattbar. Har sovit totalt 13-14 timmar per natt, helt sjukt trött med andra ord. Somnade tidigt även denna kväll. 

Inga kommentarer: