söndag 15 maj 2016

Vecka 18, Melwin och körkort

Två fina killar <3

Måndag
Daniels klocka ringde tidigt och han gick upp och åkte och jobbade efter att han ätit och klätt på sig. Melwin och jag sov en stund till. Vi var jättetrötta när vi skulle gå upp då jag själv bara sovit två timmar på hela natten. Har alltid svårt att sova på söndagsnatten. Det var bara att gå upp och sätta på tvn åt sonen. Fixade frukost som vi åt och klädde på oss. Jag åkte med Melwin till förskolan och fortsatte sedan till jobbet. Tjejerna var i skolan.

Ringde mamma från jobbet och frågade om hon kunde hämta Melwin runt 15:00, någonting inom mig kände på mig att något inte stod rätt till. Har alltid haft en intuition om saker som händer där jag inte är med, när det gäller min närfamilj och andra i min närhet. 

Mamma hämtade sonen och Daniel tog över vid 16:00. Daniel ringde mig 16:30 på jobbet och berättade vad Melwin hade varit med om på förskolan som jag väljer att inte skriva om här. Daniel och jag blev så ledsna. 

Personalen ska finnas för barnen på förskolan för att se till att det inte finns utrymme för att saker ska kunna hända, vi lämnar våra barn där för att vi litar på personalen och att barnen ska kunna känna sig trygga. Just nu är det för mycket barn och för lite personal. Rektorn på förskolan ringde upp oss och förklarade hur läget var och hur man jobbar vidare på förskolan för att alla barn ska känna sig trygga och för att förhindra att saker ska hända. 

Ni vet när det händer ens barn något och man bara vill gråta, skrika och bara bära dem under sina vingar. Skydda dem så gott man kan och säga att allt bara är en dröm. 

När jag kom hem åt vi mat och bara satt och pratade hela familjen om allt och ingenting. Alla var sammansvetsade och mjuka mot varandra. Ingen var arg utan alla bara fanns för varandra och tröstade. Min fina familj som jag älskar så fruktansvärt mycket. Vår fina fina lilla pojke som vi alla älskar så...
Tisdag
Vaknade av alarmet på klockan efter tre timmars sömn även denna natt. Melwin vaknade och grät och ville absolut inte gå till dagis denna dag, kramade mig hårt och sa lämna mig inte på dagis. Fick i ren panik ringa min fina mor som ställde upp att ta hand om sonen. Sonen lugnade sig och vi åt och klädde på oss. Lämnade sonen hos mamma och pappa och fortsatte till jobbet alldeles för trött. 

Emelie skrev upp för mopedkörkort och klarade sig. Hon ringde till min telefon när jag fikade på jobbet och skrek att hon klarat sig. GRATTIS ÄLSKADE UNGE, DU ÄR SÅ DUKTIG. När jag kom hem var det bara att snabbt äta mat för att åka ut med Emelie som ville att vi skulle köra bilen när hon körde första gången i trafiken själv, Isac var med. Hon är så lik mig gillar moped och bilar. Det gjorde jag med när jag var liten, min dröm var att köra cross för det gjorde min storebror (kusin).
Mamma och pappa kom hit och åt tårta för att fira att Emelie fått körkort. Mamma, Melwin och Fanny hade gjort en jordgubbstårta. Emelie var ute och körde en sväng själv innan det blev kväll. Myste med Melwin framför en film innan han somnade. På kvällen sa han till mig: -Mamma, du ska väl inte lämna mig på dagis imorgon och tittade med sina ledsna ögon. Jo Melwin det ska jag. På natten sov han oroligt och drömde mycket. Fanny och jag kom överens om att hon skulle hämta Melwin tidigt dagen efter. 
Onsdag
Daniel och jag vaknade runt 05:30, vi väckte Melwin genom att sätta på tvn. Han vaknade och klädde på sig kläderna som jag hade lagt till han i sängen. Han var återigen ledsen men jag tröstade honom och sa att Fanny hämtade honom tidigt från dagis. Vi åt frukost. Daniel åkte och jobbade. Jag åkte med Melwin till förskolan och det var mycket prat i bilen. Kände att han inte ville bli lämnad, men vad hade jag för val. Lämnade han med en klump i magen. 

Tjejerna gick upp senare och åkte till skolan. Emelie tog moppen till skolan, förstår vilken känsla det var för henne. Fanny hämtade Melwin på dagis och han blev superglad när hon kom. De hade Fannys kompis Evelina med sig och åkte ner till Mc Donalds för att äta mat och glass. 

När jag kom hem från jobbet åt vi mat som Daniel hade lagat. Fanny och jag handlade på kvällen. Efter det skjutsade jag hem henne till Robin. När jag kom hem gosade jag med Melwin framför en film. Emelie var ute och körde moped på kvällen. Daniel jobbade sent. Melwin och jag somnade tidigt. 
Torsdag
Vaknade vi alla ganska tidigt, solen lyste upp i hela sovrummet. Våren är helt underbar, man hör fåglarna kvittra och solen värmer lagom varmt. Vi alla åt frukost ute på altanen, det var redan vid klockan 9:00 18 grader i solen. Emelie var ute med oss ett tag. Melwin lekte med Linus en stund. Fanny och Robin kom hit en stund. Mormor och morfar var här och fikade. Vi grillade till mat. Emelie var ute och körde lite moppe, på kvällen hade hon killbesök. Vi satt ute rätt länge på kvällen, det var så skönt. Tittade på tv en stund på kvällen innan jag lade mig och läste bok för Melwin. 
Fredag
Idag gick jag och Daniel upp tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Melwin vaknade innan jag åkte. Han lade sig i jämte Emelie och tittade på en film på paddan. Jag cyklade till jobbet. Melwin blev hämtad av Linus föräldrar för att åka på koutsläpp i Marsgördehult. Så mysigt och nyttigt för Melwin då han är lite rädd för djur. När jag kom hem efter jobbet kom min faster hit och fikade. Farmor tittade också förbi. Fanny och Robin kom hit och fikade med. Emelie, Daniel och jag åt mat lite senare. Fanny var här ett tag på kvällen innan hon åkte hem till Robin igen. Emelie var ute med kompisar på kvällen. Melwin kom hem efter klockan 21, de hade haft så roligt. Tack Johanna och David för Melwin fick följa med. När Melwin kom hem lade vi oss i sängen och somnade båda två nästan med en gång. 
Lördag och söndag
På lördagen åt vi frukost ute på altanen, tidigt. Det var så varmt och skönt ute. Fanny kom hit precis lagom när vi skulle äta. Tvättade och pysslade i trädgården. Melwin lekte med Linus. Bloggade lite på eftermiddagen. Emelie var med Viktoria och några killar. Vi var ute hela dagen och det var så skönt. Man suger verkligen i sig en hel del energi när det är sådana dagar. Senare när det var för kallt satte vi oss framför tvn och hade lite lördagsmys. 

På söndagen sov vi lite längre. Vi åt frukost på altanen. Tvättade och fixade lite inne. Farmor kom hit en stund och hälsade på. Mamma och pappa kom hit och fikade på dagen. Efter det var mamma, Emelie och jag i väg och gjorde några ärenden. Köpte lite kläder på Lager 157. Fanny kom hit på kvällen när Robin hade åkt till Stockholm. Satt ute en stund även denna fina kväll. När vi kom in så satte Melwin och jag oss och tittade på en barnfilm innan han somnade. Han var ledsen för att återigen gå till dagis, dagen efter. Stackars liten, vissa saker sätter sig verkligen på djupet. Hur ska man hjälpa någon så liten att få bort klumpen i magen när det är dags för vardagen igen. 

Inga kommentarer: