söndag 15 maj 2016

Vecka 17, Valborg

Måndag
Daniel, Melwin, Fanny och jag gick upp tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss i ordning. Fanny och jag lämnade Melwin på förskolan. Fanny och jag åkte till Vimmerby i sommardäck i vinterväglag. Det var meningen att Fanny skulle ha kört men vi vågade inte även om det inte var halt. Fanny skulle till halkbanan och jag skulle med några kollegor till kollegor i Vimmerby. 

Jag var med Fanny ett tag på halkbanan innan jag åkte till mina kollegor. Fanny blev godkänd på halkbanan. Fanny och jag åt lunch hemma innan jag åkte till jobbet. Daniel hämtade Melwin på förskolan. När jag kom hem åt vi mat allihopa. Emelie var iväg med kompisar på kvällen. Övningskörde med Fanny på kvällen. Läste för Melwin på kvällen innan han somnade. Tittade på tv en stund innan jag lade mig. 
Tisdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Daniel åkte och arbetade och jag lämnade Melwin på förskolan, fortsatte sedan till jobbet. Tjejerna var i skolan. 

När Daniel hade slutat så hämtade han Melwin på dagis. Jag hade receptionen på jobbet och slutade klockan 17:00. Daniel hade lagat mat som vi åt när jag kom hem. Det är så mysigt när man kommer hem från arbetet och familjen är samlade och man får höra vad alla har gjort. Daniel och jag plockade och fixade lite. Tjejerna gick in på sina rum och stängde dörrarna. Melwin satte sig med paddan och tittade på film. 

Vi satte oss vid tv när vi var klara med allt. Läste en bok för Melwin innan han somnade. Fina unge, han är så gosig och mysig på kvällarna och ska ligga så nära, gärna med ben och armar på en. Det blir så varm och eftersom han har eksem så brukar det klia i värmen och han kastar av sig täcket ganska fort.   
Onsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt, vi vaknade av Daniels alarm. Vi åt frukost och gjorde oss klara, Melwin satt i soffan framför morgontvn med paddan i knät. Daniel åkte och arbetade och jag lämnade Melwin på förskolan, fortsatte sedan till mitt jobb. Tjejerna hade sovmorgon och åkte till skolan senare. 

När Daniel hade slutat så hämtade han Melwin på dagis. Även denna dag hade jag receptionen på jobbat och jag slutade klockan 17:00. När jag kom hem åt vi alla mat som min fina man hade lagat. Ibland är det skönt att komma hem sist och få maten lagad. Men nu känner jag mig piggare än för ett år sedan så nu gillar jag att laga mat och pyssla. Skulle jag laga mat så skulle vi äta för sent. Daniel slutar vid 16 och jag vid 17 så det passar bättre att han gör det. På kvällen spelade jag spel med Melwin innan vi badade. Sedan lade vi oss i sängen och tittade på film. När Melwin hade somnat lyssnade jag på en hörbok innan jag somnade. 
Torsdag
Daniel och jag gick upp tidigt, vi väckte Melwin efter att vi klätt på oss. Vi åt frukost tillsammans medan Melwin satt i soffan och tittade på morgontv. Daniel åkte och arbetade och jag lämnade Melwin på förskolan, fortsatte sedan till jobbet. Tjejerna var i skolan. På jobbet var det som vanligt, mycket att göra. 

Daniel åkte och hämtade Melwin på dagis och lämnade han hos en kompis som heter Max. Han åt mat och lekte där. När jag hade slutat träffades vi alla hos mor och far och åt middag. Så himla gott det var, biffar, sås och potatis. Vi fick en kaka efter maten. Efter det åkte mormor, Fanny och jag och handlade. Daniel åkte förbi och hämtade Melwin hos Max. Fanny åkte hem till Robin på kvällen. Emelie var ute en sväng. Jag lade Melwin när vi kom hem. Daniel och jag satt framför tvn en stund innan vi lade oss. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag vaknade tidigt. Vi gick upp och klädde på oss. Melwin satt med paddan en stund i sängen och tittade på film. Daniel åkte och jobbade. Tjejerna sov, så skönt för de att de alltid börjar senare än oss. De är ungdomar och behöver verkligen sova. Melwin och jag åkte till förskolan där jag lämnade honom. Efter det åkte jag till jobbet där jag blev överraskad av vår praktikant som gav oss en fin present på hennes sista dag. 

När jag slutade åkte jag till förskolan och hämtade hem sonen som i vanlig ordning var lite trött. Melwin, jag och tjejerna var och handlade. När vi kom hem så plockade jag in varorna. Efter det lagade jag mat till familjen. Emelie åkte iväg med sina kompisar på kvällen. Fanny var hos Robin. På kvällen hade Daniel, Melwin och jag fredagsmys hemma framför tvn. Som vanligt somnade sonen och jag tidigt. Vill så gärna vara vaken länge då fredagen är en mysig kväll men det fungerar aldrig för mig. 
Lördag och söndag
Lördagen gick vi upp rätt tidigt. Vi slappade en stund med en film i sängen innan vi gick upp och åt frukost. Mamma och jag tog oss en promenad till Piperskärr, vi gick in och tittade på blommor på Mariebergs trädgård. När vi kom hem åt vi lite lunch. Slappade i soffan en stund. Sedan var det dags att göra sig i ordning. 

Emelie åkte hem till Isac med sina kompisar, där de skulle vara och grilla. Till oss kom våra fina vänner Camilla, Fredrik, Kalle, Linda, Mathias, Elin, Maria, Jakob, Tessan och Alvin och efter en stund dök även Fanny och Robin upp. Vi grillade och umgicks hos oss hela kvällen. Vi åkte ner till stan för att titta på fyrverkerierna och efter det fortsatte vi hem till oss igen. En trevlig kväll med finaste vännerna. Det blev lite sent men ändå mysigt. Emelie kom hem sent. 

Söndagen sov vi länge. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Melwin lekte med Max hos oss en stund. Det var fint väder så vi var ute i trädgården och solade med solskyddsfaktor. Jag gjorde även lite ärenden. Fanny och Robin kom hit en stund. På kvällen tränade Emelie på körkortsfrågor. Det gick jättebra. Fanny sov hos oss på kvällen. Melwin tittade på en film innan han somnade tidigt. 

Inga kommentarer: