söndag 15 maj 2016

Vecka 16

Måndag
Vaknade av att Daniels telefonalarm gick igång. Nattens sömn hade varit dålig då jag alltid oroar mig inför tandläkarbesök. Jag gick upp och väckte Melwin, han satte sig framför tvn medan jag gjorde mig i ordning. När jag var klar hjälpte jag Melwin att göra sig i ordning och när han var klar åt han frukost. Daniel åkte innan oss. Jag kunde inte äta eftersom jag var så nervös. Lämnade Melwin på förskolan och fortsatte sedan till arbetet. Jag var bara på jobbet en liten stund innan jag gick till tandläkaren och lagade en visdomstand. Fanny var i skolan. Emelie var hemma från skolan. 

På jobbet fick jag massage och det var skönt, jag spände mig så mycket hos tandläkaren. Det var 4 månader sedan jag fick massage så det var välbehövligt. Emelie körde sin första mopedlektion, det gick jättebra. Emelie hämtade Melwin från förskolan. När jag kom hem åt vi mat tillsammans. Melwin och jag spelade spel innan han fick titta på film i sängen. Fanny sov hos oss. När Melwin hade somnat så somnade jag, var så trött efter lite sömn på natten innan. 
Tisdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och gjorde oss klara och åt frukost. Melwin tittade på morgontv. Jag lämnade Melwin på förskolan. När jag hade lämnat Melwin åkte jag hem och blev hämtad av några kollegor, vi åkte till Vimmerby för en heldag med kollegor. Emelie var hemma från skolan. Fanny var i skolan. Emelie körde sin andra mopedlektion och fick återigen godkänt. Daniel hämtade sonen från dagis och lagade mat tills jag kom hem. Emelie och Fanny var hemma med Melwin medan jag och Daniel var på föräldramöte i skolan för Melwin som ska börja efter sommaren. Melwin och jag lade oss när vi kom hem. Somnade tidigt. 
Onsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och åt frukost och klädde på oss. Jag åkte och lämnade Melwin på förskolan. Emelie var i skolan och Fanny var hemma. Mamma hämtade Melwin från skolan så hon var hemma med honom hos oss när Daniel kom hem. Daniel hade lagat mat tills jag kom hem. Alla åt tillsammans. Melwin lekte med lego en stund efter maten. Jag vardagsplockade och fixade lite hemma. Melwin och jag läste en bok innan han somnade. Jag tittade på tv med Daniel innan jag lade mig. 
Torsdag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt. Melwin satte sig i soffan och tittade på morgontv. Han klädde på sig och åt frukost. Daniel och jag åt frukost när vi var klara. Tjejerna gick upp senare. Jag lämnade Melwin på dagis. Emelie och Fanny var i skolan. På jobbet fick jag akupunktur. Emelie körde sista lektionen på moped och klarade det. Daniel hämtade Melwin på dagis när han hade slutat. När jag slutat åt vi mat tillsammans. Fanny, Melwin och jag åkte till Maxi och handlade. Fanny åkte och sov hos Robin på kvällen. När vi kom hem tittade Melwin på film innan Melwin somnade. Jag somnade tidigt efter att en stund lyssnat på hörbok. 
Fredag
Daniel och jag gick upp tidigt. Vi väckte Melwin efter att vi gjort oss klara. Han åt frukost och klädde på sig framför morgontv. Jag lämnade honom till förskolan. Tjejerna hade sovmorgon och började lite senare på skolan. Åkte till arbetet, på något sätt så känns det alltid lättare att jobba på fredagar. Jag upplever att alla är gladare och har mer energi, antagligen den energin som inte finns på fredagskvällen då man alltid är trött och somnar tidigt. När jag slutade åkte jag till förskolan och hämtade hem en trött son. När vi kom hem slappade vi i soffan en stund. När alla hade kommit hem åt vi mat. Fanny var med Robin. På kvällen hade vi fredagsmys med barnen framför tvn.  
Lördag och Söndag
På lördagen vaknade alla tidigt. Vi gick upp och gjorde oss klara. Melwin, Emelie och jag blev upphämtade av mamma. Vi åkte till Mantorp och hälsade på syster, Magnus och Ellioth. Daniel var hemma och fixade med båten och i trädgården. När vi kom till Mantorp fick vi frukost. Grabbarna lekte som vanligt bra. Innan vi åkte hem åt vi mat. Vädret var inte det bästa. När vi hade åkt igenom Åtvidaberg så blev det vinterväglag och vi hade lilla grå och sommardäck. Vi körde i 50 km i timmen, men vi kom hem säkert. Tittade på tv när vi kom hem.

På söndagen sov vi lite längre. Efter att vi hade ätit frukost kom mamma hit. Hon visade mig ett bra tips på hur man putsade fönster så det gjorde jag. Melwin var hemma hos Sixten och lekte. Vi övningskörde med Fanny. Vi gjorde lite ärenden med Fanny. Resten av dagen tog vi det lugnt framför tvn. Jag bloggade lite. 

Inga kommentarer: