lördag 18 juni 2016

Vecka 20

Måndag
Daniel och jag vaknade samtidigt av alarmet på telefonen. Jag väckte en svårväckt Melwin. Jag satte på morgontvn åt honom. Jag duschade och gjorde mig klar. Efter det åt vi frukost. Jag skjutsade Melwin till mormor och morfar och efter det åkte jag till jobbet. Tjejerna var hemma. när jag kom hem så åt vi mat som Daniel hade lagat. Melwin och jag tittade på en film och läste en bok på kvällen. Tjejerna var inne på sina rum. Jag lyssnade på hörbok en stund innan det var dags att sova. 
Tisdag 
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och klädde på oss och fixade oss för en ny arbetsdag och förskoledag. Daniel åkte och arbetade och jag lämnade Melwin på förskolan. Jag fortsatte till jobbet. När Daniel hämtat Melwin på dagis så lagade han mat som vi åt när vi alla var hemma. Efter det var Fanny och jag ute och övningskörde ett tag. När vi kom hem tittade Melwin och Daniel på film och tog det lugnt. Jag plockade lite, vardagsplock finns det hur mycket som helst av. När Melwin skulle sova lade jag mig och lyssnade på en bok. 
Onsdag
Daniel, Melwin och jag vaknade tidigt, vi var trötta och det var lite jobbigt att kliva upp, när man väl är uppe så går det genast mycket bättre. Melwin klädde på sig och åt frukost framför morgontv. Jag och Daniel åt frukost efter att vi gjort oss klara. Tjejerna sov när vi åkte hemifrån. Jag lämnade Melwin på dagis, efter det åkte jag hem och hämtade min cykel. Cyklade till jobbet. Tjejerna var i skolan. När jag kom hem från jobbet så var Melwin hos Linus och lekte. Vi alla åt mat när han kom hem. Övningskörde med Fanny på kvällen. När jag kom hem så sov Melwin och jag satt i soffan med Daniel framför tvn en stund. Somnade tidigt. 
Torsdag
Jag gick upp tidigt och duschade. Väckte Melwin lite senare, han är så trött på vardagarna men så pigg på helgerna. Daniel hade redan åkt och jobbat. Jag och Melwin klädde på oss och åt frukost framför tvn. Jag lämnade Melwin på förskolan och fortsatte sedan till arbetet. Var på MVC och fick nytt preventivmedel. Tjejerna var i skolan. Mamma hämtade Melwin från dagis. Melwin lekte med Linus och Viktor hos oss en stund på kvällen. Emelie var hemma. Fanny var med Evelina hela kvällen eftersom Evelina hade fått körkort, de körde bil hela kvällen. Efter det sov Fanny hos Robin som kommit hem från Stockholm. Lade oss tidigt på kvällen då vi alla var trötta.
 Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp när tjejerna fortfarande sov. Vi åt frukost och klädde på oss. Daniel och jag åkte till jobbet efter att jag lämnat Melwin på förskolan. Tjejerna var i skolan. Mamma hämtade hem Melwin från dagis. När jag slutat och kommit hem så åkte mamma, Melwin, Emelie och jag till affären och handlade. Vi åt mat när Daniel hade kommit hem. Emelie var ute och åkte moppe på kvällen. Vi andra hade fredagsmys på kvällen framför tvn.
Lördag och söndag
Vaknade tidigt på lördagen. Vi åt frukost och klädde på oss. Melwin var på kalas hos Linus. När han kom hem så åkte Daniel, Emelie, Melwin och jag till Mantorp och fikade hos Magnus. Mahlin var inte hemma. Vi hämtade en fin säng som Emelie skulle ha. Vi stannade en liten stund och sedan fortsatte vi hemåt igen. När vi kom hem grillade vi, Fanny och Robin åt hos oss. Hade lite lördagsmys med familjen på kvällen. På söndagen hade vi det lugnt hemma. Vi tittade på tv, höll på i trädgården, tvättade, plockade och jag bloggade lite. Farmor var förbi en stund. 

Inga kommentarer: