lördag 18 juni 2016

Vecka 21

Måndag
Daniel gick upp en liten stund före mig. Melwin sov kvar, då dagis hade en stängningsdag. Jag gick upp och duschade och gjorde mig klar. Mamma kom hit och var hos Melwin när tjejerna åkte till skolan. Mormor och Melwin var ute lite på gården, efter det lekte Melwin med Linus en stund. Åt middag tillsammans med familjen när vi alla kommit hem från skola och arbete. Satt ute en stund i solen och efter det övningskörde vi med Fanny. Läste en bok och myste med Melwin innan han somnade. Jag lyssnade på en bok och tittade på tv innan det var dags att lägga sig. 
Tisdag
Daniel gick upp tidigt och åkte och arbetade. Tjejerna gick upp och gjorde sig i ordning för en skoldag. Melwin och jag sov lite längre. Jag hade tagit semester och följde med Melwin till skolan där han hälsade på. Mamma, Melwin och jag gjorde lite ärende och sedan köpte vi lunch på Tant Grön som vi åt hemma, älskar deras sallader. På eftermiddagen var jag hos frissan och slingade håret. och efter att jag gjort det gjorde hon en fin frisyr på mig. Åt mat med familjen när jag kom hem. Melwin lekte med Sixten en liten stund. Myste med barnen och maken på kvällen. Läste en bok med för Melwin på kvällen innan han somnade. 
Onsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Jag lämnade Melwin på förskolan, jag stannade kvar där en stund och hade möte med förskolefröken och skolfröken, inför skolstarten. Tjejerna åkte till skolan senare. Efter jobbet var jag hemma och pluggade lite. Efter det åt vi mat tillsammans med hela familjen. Vi övningskörde med Fanny på kvällen. Efter det handlade Fanny och jag. Daniel hade lagt Melwin så han sov när vi kom hem. Daniel och jag satt vid tvn en stund. Tjejerna var på sitt rum. Lyssnade på bok innan jag somnade. 
Torsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Jag duschade och Melwin låg kvar i sängen och tittade på paddan. Vi klädde oss och åt frukost. Fanny lämnade Melwin på dagis eftersom hon var ledig och Daniel och jag åkte till jobbet. Daniel hämtade Melwin efter att han hade slutat. De lagade mat till jag kom hem. När vi hade ätit klart åkte Fanny, jag och Melwin och handlade och övningskörde, innan jag släppte av henne vid Robins lägenhet. Emelie var hemma och inne på sitt rum. Melwin och jag lade oss när vi kom hem, somnade ganska tidigt. Så skönt att det är ljust så länge på kvällarna, önskar det kunde vara så året runt. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp före Emelie. Vi gjorde oss i ordning och klädde på oss. Sedan åt vi frukost tillsammans. Jag lämnade Melwin på förskolan. Tjejerna var i skolan men började senare än oss. Mamma hämtade Melwin på dagis, de var hemma hos oss och lekte när jag kom hem. Vi slappade en liten stund. Linda och Mathias kom hit och åt middag med oss när Daniel hade kommit hem. Elin kom hit lite senare. Vi hade det trevligt och mysigt som alltid. Fanny var med Evelina i Linköping och på kvällen var hon hos Robin. Emelie var med Tilde hos oss och hon sov hos Emelie. Vi var uppe sent och Melwin gillar att nattsudda så han var pigg nästan hela tiden. 
Lördag och Söndag
Hela familjen hade lite sovmorgon på lördagen. När vi hade ätit frukost gjorde vi lite ärenden och handlade. Mamma och jag var nere på stan och tittade på balen där våra bästa vänners fina dotter J var med och gick. Så fina de var. Bara ett år kvar till vår dotter ska gå på bal, åren springer verkligen på med våra fina barn. Fanny var hos oss på dagen, på kvällen sov hon hos Robin. På kvällen träffade vi Maria, Jakob och Alvin på Ellen Key där killarna körde lite kickbike. Det var mysigt att sitta ute ett tag. Tjejerna kom dit på Emelies moped. Efter det hade vi lördagsmys framför tvn innan vi lade oss. 
Söndagen sov vi till cirka 9:00, vi åt frukost och klädde på oss. Då det var mors dag så bakade jag en kaka som jag bjöd mamma och pappa på dagen. Jag köpte två buketter med rosor till mamma. Av barnen fick jag nagellack och choklad. Melwin lekte med Alvin hos oss. Fanny kom till oss på kvällen då Robin hade åkt till Stockholm. På kvällen slappade vi framför tvn.  

Inga kommentarer: