söndag 19 juni 2016

Vecka 22, minisemester

 Måndag Tisdag och Onsdag
Vi gick upp tidigt och gjorde oss klara medan tjejerna låg kvar och sov. De här dagarna har vi varit och arbetat, varit i skolan och på förskolan. När vi har kommit hem har vi njutit av solen och att bara vara ute i ljuset. Melwin har lekt med sina kompisar och lekt själv ute. Vi har övningskört en del med Fanny. Körkortet är snart på intågande hoppas vi. En av kvällarna var jag ute på promenad själv. Fanny och Emelie har sovit en natt i Robins lägenhet. 
Torsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt, Melwin tittade på film på paddan. Vi gjorde i ordning oss och klädde på oss. Jag åkte med Melwin till förskolan. Efter det åkte jag till jobbet. Daniel åkte och jobbade efter att han hade ätit och klätt på sig. Tjejerna var i skolan. Maria och Alvin hämtade Melwin på förskolan då jag jobbade sent och Daniel skulle jobba på kvällen. Jag hämtade Melwin på vägen hem från jobbat. Lagade mat när vi kom hem. Emelie och Fanny var hemma och åt. Fanny sov i Robins lägenhet eftersom han hade kommit hem. När Daniel kom hem sov Melwin och jag hade lagt mig. 
Fredag
Jag, Melwin och Daniel gick upp samtidigt som alltid nästan... Vi åt och gjorde oss klara för ytterligare en dag på jobb, förskola och skola. Tjejerna började dock senare. Jag lämnade Melwin på dagis. Mamma, jag och Melwin gjorde några ärenden när jag hade slutat, vi handlade också. Fanny och Robin åt hos oss på kvällen när Daniel hade kommit hem. Emelie var med Tilde som sov hos Emelie på kvällen. På kvällen hade vi lite fredagsmys i soffan framför tvn. 
Lördag och söndag    
Lördagen gick Daniel och jag upp tidigt och gjorde oss klara. Barnen sov. Mormor kom hit och tog hand om barnen medan Daniel och jag åkte på en liten minisemester med våra fina vänner. Vi åkte till Kalmar. Vi hade lånat en minibuss som vi hämtade upp alla i. Sedan åt vi brunch på Ikea i Kalmar, så himla gott det var. När vi kom till Kalmar så kom regnet dock, vi sprang lite i affärer och letade kläder. Killarna var dock inte lika intresserade och gick på Elgiganten och sådana affärer. Vi var ju såklart tvungna att stanna till på systemet för lite trevligheter på hotellet. 

När vi kom till hotellet hade vi det lite mysigt och trevligt på rummet med frukt, bubbel och lite annat gott tillbehör. Vi bestämde också hur kvällen skulle se ut. Även att det regnade ute och ingen hade några regnkläder så sprang vi i affärer även i centrum, det fanns så många mysiga affärer och många affärer med fina kläder för män, så de var glada och köpte kläder även de. 
När vi hade sprungit några varv i centrum så gick vi tillbaka till hotellet och klädde oss lite finare för middag på Harrys fina restaurang. (Det blir mycket bilder eftersom jag tog så många.)Vi blev mer än nöjda över den goda maten som Harrys alltid levererar.




Så bra förslag att åka iväg utan barn och få tanka energi och bara vara vuxna och njuta i fina vänners lag. Vi är så glada över våra fina vänner som vi har. Vi har alltid roligt och mysigt tillsammans. Vi kan vara galna, tokiga, allvarliga, flamsiga och tramsiga och ha så himla trevligt. Alla vänner är från början våra som vi har träffat på olika sätt, dock kunde ett par inte följa med denna gång. Vi har sedan för några år sedan börjat att umgås alla tillsammans och det är mer än mysigt, till en början var alla 10 barn med men ju äldre de blivit desto fler väljer att inte var med. Det som dock är kul är att de stora barnen börjar nu tycka att det är kul att vara med igen. Vi är berikade med olika fina kvaliteter hos varje person som våra vänner ger oss.
Efter middagen gick vi ner till Baronen och satte oss i solen på en fin restaurang med utsikt över hamnen. När vi kom hem till hotellet efter det var det dags för lite spa. Så alla utom jag badade för dock är jag kvinna och hade ingen möjlighet att bada då. 
Innan vi åkte från Kalmar så var vi såklart tvungna att gå en sväng till Kalmar slott. Det var verkligen en fin park och natur att titta på. Det blev en skön promenad som avslutades med en fika på Ben & Jerrys. På vägen hem stannade vi till vid Gallerian som ligger i jämte Ikea för att shoppa lite mer kläder. Vilken mysig resa vi har haft, helt klart en av de bästa med våra vänner.


Såklart var det också skönt att komma hem till våra tre underbara barn som haft det helt klart supermysigt med mormor hemma hos oss. De har myst och ätit tacos. De stora tjejerna har varit i väg en på sina håll men ändå kommit hem på kvällen. 

Inga kommentarer: