lördag 2 juli 2016

Vecka 23

Måndag
Den här veckan började med en ledig dag, det var Sveriges nationaldag. Vi vaknade lite senare på morgonen av solens strålar genom rullgardinen. Fåglarna kvittrade utanför. Underbara sommar. När alla var vakna åt vi frukost ute på vår uteplats tillsammans. Det är mysigt att sitta ute och äta. Det känns som att frukosten blir godare när man sitter ute. Vi hämtade hamocken hos pappa och mamma. Fanny och Robin var här en stund. Vi var ute en stund. Mamma och pappa var här och hälsade på. På kvällen var vi inne och tog det lugnt framför tvn. 
Tisdag
Daniel, Melwin och jag vaknade tidigt och gick upp och gjorde oss klara. Melwin åt frukost i soffan framför morgontv. Jag skjutsade Melwin till förskolan när vi var klara. Daniel åkte och arbetade. Tjejerna hade lite sovmorgon och åkte lite senare till skolan. Daniel slutade tidigare än mig och hämtade Melwin från förskolan. De lagade mat tills jag slutade. När jag kom hem åt vi mat. Var efter det ute och övningskörde med Fanny och övriga familjen. Vi lade Melwin när vi kom hem. Han vaknade lite senare av växtvärk i benen. Han skrek länge innan han kunde slappna av efter smärtstillande och somna igen. Myste med tjejerna i Emelies rum på kvällen, vi hade tjejsnack. Älskade flickor vad stora de har blivit. 
Onsdag
Daniel gick upp före oss och gjorde sig klar och åt frukost och sedan åkte han och jobbade när Melwin och jag gick upp. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Tjejerna började senare och gick upp när vi åkte hemifrån. Jag skjutsade Melwin till förskolan och sedan hämtade jag min cykel och cyklade till jobbet. Fanny hämtade Melwin på dagis efter att hon kommit hem från skolan. När alla kommit hem åt vi mat. Efter det åkte Emelie och jag och tittade på skor till henne men hittade inga. Melwin somnade tidigt på kvällen efter att han hade tittat på film. Jag satt framför tvn en stund innan jag lade mig. 
Torsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp samtidigt när Daniels alarm ringde. Vi gick upp och åt frukost tillsammans och efter det klädde vi på oss. Daniel åkte och jobbade. Jag skjutsade Melwin till förskolan. Åkte därefter till jobbet. Emelie var i skolan och Fanny var hos frissan och färgade håret och klippte sig. Efter det åkte hon buss till Robin i Stockholm. De skulle gå på Summerburst. Daniel hämtade Melwin från förskolan. Vi åt mat när jag kom hem. Vi alla åkte till Maxi och handlade på kvällen, det är rätt skönt att åka på kvällen då det är mindre folk. Emelie var ute på kvällen med kompisar och åkte moppe. Melwin och jag somnade tidigt. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt och klädde på oss. Vi åt frukost tillsammans. Daniel åkte och jobbade och jag lämnade Melwin på förskolan. Emelie var i skolan. Fanny var i Stockholm och shoppade och var på festivalen. Melwin lekte med Linus hos dem hela kvällen. Han kom hem när vi skulle äta. Vi köpte en ny kyl, frys och tvättmaskin då frys och tvättmaskin gått sönder. Daniel hämtade alla produkterna och bar med hjälp av pappa. Mamma och pappa var här en stund på kvällen. När vi hade installerat allt så satte vi oss framför tvn och hade fredagsmys. 

Lördag
Idag vaknade Daniel och Melwin tidigt. Linus kom hit vid 09:00 och då vaknade jag. Emelie fortsatte att sova. Melwin och Linus lekte hela dagen, de åt lunch och hade jättemysigt. Mamma och jag gjorde lite ärenden. Emelie var med Tilde på dagen och på kvällen. Linus sov hos Melwin på kvällen. Melwin tyckte det var jättemysigt att ha en kompis som sov över för första gången. De tittade på film och åt lite godis i Melwins rum. Fanny var fortfarande i Stockholm hos Robin. 
Söndag
Melwin och jag sov lite längre än Daniel som alltid vaknar jättetidigt. Melwin och Linus vaknade nästan samtidigt som Daniel. De tittade på en film på paddan. Jag gillar att ligga och mysa lite innan jag kliver upp ur sängen. Daniel gjorde frukost som vi åt. Jag och Emelie åkte upp till mormor och morfar. Jag klippte pappa. Melwin lekte med Linus hela dagen, både här och hos dem. Fanny kom hem på kvällen, vi hämtade henne på stationen. På kvällen satt vi hemma och tittade på tv och umgicks. 

Inga kommentarer: