onsdag 27 juli 2016

Vecka 25, midsommar

Måndag
Daniel, jag och Melwin vaknade till att solen sken in genom rullgardinen, vi åt frukost och klädde på oss medan tjejerna låg kvar i sängarna och hade ledigt. Det är lite tungt att gå upp när man vet att någon ligger kvar hemma och sover. Jag lämnade Melwin på förskolan, något ledsen över att behöva gå till förskolan när systrarna har ledigt men men så är det. Daniel hämtade Melwin på förskolan. När jag kom hem åt vi mat som Daniel lagat åt oss. Daniel övningskörde med Fanny på kvällen. Melwin och jag var hemma och myste på kvällen, vi läste bok och tittade på film. 
Tisdag
Daniel gick upp före oss för att arbeta. Melwin och jag var trötta och sov lite längre. När vi gick upp åkte Daniel till jobbet. Melwin och jag klädde på oss. Vi åt frukost tillsammans. Jag skjutsade Melwin till förskolan och åkte efter det till mitt arbete. Tjejerna var lediga och sov när vi åkte hemifrån. När vi kom hem så övningskörde Daniel med Fanny. Emelie, Melwin och jag var hemma och tog det lugnt. Vi åt middag när de kom hem. Fanny och Emelie sov själva i Robins lägenhet. På kvällen tittade vi på tv innan vi lade oss. 
Onsdag
Vaknade av Daniels alarm på telefonen. Daniel, jag och Melwin gick då upp och åt frukost tillsammans. Vi klädde på oss och gjorde oss klara för ännu en dag på jobb och förskola. Jag lämnade Melwin på förskolan och fortsatte sedan till jobbet. Tjejerna var i Robins lägenhet och sedan hemma hos oss. Inte många dagar som är tråkiga på mitt jobb men idag var en sådan, då är det så skönt att veta att man har världens underbaraste familj och vänner som finns och stöttar i vått och torrt. Vi åt mat som Daniel lagat till oss alla. På kvällen satt vi och pratade myste hela familjen.

Torsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp samtidigt. Melwin satte sig i soffan framför morgontv och klädde på sig och åt frukost. Daniel och jag åt frukost i köket tillsammans och efter det gjorde vi oss i ordning. Daniel åkte och jobbade. Jag lämnade Melwin hemma hos Emelie och cyklade till arbetet. Mamma kom hit och var en stund hos Melwin. Fanny körde upp idag och klarade det, så GRATTIS ÄLSKADE UNGE, bara uppskrivningen kvar. Jag slutade kl 15:00. När jag kom hem så gick Melwin och jag till och från Maxi, vi mötte familjen och handlade där. Plockade lite när vi kom hem i hemmet.  
Fredag
Idag gick vi alla upp tidigt. Vi frukost och plockade och fixade. Gjorde det sista med maten och tårtan. Vid lunch kom våra vänner med barn/ungdomar. Så himla mysigt att de barn/ungdomar som följde med valde oss, istället för att vara med kompisar. Dock åt en del bara och efter det åkte de sedan i väg till sina kompisar. Vi åt och drack gott. Vi njöt av dagen, värmen och varandras sällskap. Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Elmerfjords för att fira resten av kvällen. 




Killarna testade hoverboard hos Maria och Jakob, det gick ju bra. Efter det började vi att gå tipspromenad som jag hade fixat. Linda och Daniel grillade kvällsmaten. Det var så gott och vi hade det så trevligt. När vi hade ätit lekte vi lekar och alla var delaktiga på olika lekar, så himla roligt vi hade. Barnen lekte och hade det kul. Melwin var så himla trött så det blev inte så sent för oss. Är verkligen så tacksam för våra fina vänner. 



 
Lördag och söndag
Vi hade sovmorgon ett tag. När vi hade vaknat åt vi frukost och fixade oss. Packade för en dag på sjön med Karlssons och Elmerfjords. Det var 19 grader i vattnet och nästan alla badade. De flesta barnen var med idag med. En helt vanlig dag med underbara vänner. Lek och bus med barnen. När vi kom hem på eftermiddagen åt vi middag och sedan blev det en slapparkväll med familjen. Fanny var med Robin och sov där.  

Söndagen blev en helt lugn dag med inga tvång och måsten. Umgås med familjen hemma och njuta av sista lediga dagen innan jobbarvecka igen. Fanny kom till oss när Robin åkt iväg till Stockholm för en jobbarvecka. Var ute och körde en sväng med Fanny i bilen. Plockade, tvättade och städade. På kvällen tittade vi på tv...

Inga kommentarer: