söndag 3 juli 2016

Vecka 24, skolavslutning och student

Måndag
Daniels alarm ringde en stund innan Melwin och jag gick upp. När vi kom upp åt vi frukost ihop. Efter det klädde vi på oss och gjorde oss klara. Daniel åkte till jobbet och jag skjutsade Melwin till förskolan. När jag lämnat honom åkte jag hem och tog min cykel till jobbet. Det är så skönt att cykla, man vaknar till och får lite frisk luft. Fanny var i skolan. Emelie hade studiedag och var med en kompis i Vimmerby. Daniel hämtade Melwin från dagis. Vi åt mat när alla var hemma. Efter maten pluggade Fanny till uppskrivningen på körkortet. Daniel, Melwin och jag var och handlade på kvällen. Emelie kom hem sent på kvällen. Tittade lite på film med Melwin på kvällen. 
Tisdag
Daniels alarm ringde och Melwin, jag och Daniel gick upp. När vi kom upp åt vi frukost ihop. Efter klädde vi på oss och fixade det sista. Daniel åkte och jobbade och jag skjutsade Melwin till förskolan. När jag lämnat honom åkte jag hem och tog min cykel till jobbet, gillar verkligen att cykla och det går snabbare att komma till jobbet. Tjejerna var i skolan. Daniel hämtade Melwin från dagis då han slutade tidigare än mig. Han hade lagat mat tills jag kom hem från jobbet som vi åt. Det är så gott med middag som någon annan lagar och så gott när man kommer hem från jobbet. Man är trött och orkar inte tänka på att laga mat, så jag är tacksam att jag nuförtiden slipper det. Jag lagar mat fredag, lördag och söndag. Fanny åkte till Robins lägenhet och sov där själv. Myste framför en film med Melwin.
Onsdag
Daniel, Melwin och jag gick upp samtidigt när alarmet ringde. Vi klädde oss och gjorde oss och åt frukost. Melwin tittade en stund på morgontv. Jag lämnade Melwin på dagis och Daniel åkte och jobbade. Barnen var i skolan och var hemma efter skolan. Fanny pluggade på körkortsteori. Daniel hämtade Melwin och köpte pizza till mat till dem. Jag var på afterwork med mina kollegor när vi slutade. Vi var på Simson, det var jättetrevligt. Vi skrattade så mycket så att de som satt runt om undrade nog vad vi pratade om. Maten var jättegod. Jag cyklade hem. Fanny pluggade teori hela kvällen. När jag kom hem lade jag mig nästan direkt. Jag var så trött. Melwin hade somnat tidigt. 
Torsdag
Daniels telefon alarmerade och Melwin, Daniel och jag gick upp. Fanny vaknade också och var uppe. Hon skulle skriva upp för körkort denna dag. Vi åt frukost tillsammans och sedan åkte Daniel och jobbade. Jag skjutsade Melwin till förskolan. Fanny pluggade lite när vi åkte. Jag åkte till jobbet när jag lämnat Melwin. Fanny skrev upp men hade två fel för mycket, så bra ändå tycker jag. Fanny slutade i skolan idag men hon skrev upp och var inte med på avslutningen. Mamma hämtade Melwin på dagis och lämnade över honom till Fanny. När jag kom hem så hade Daniel lagat mat som vi alla åt. Mamma och pappa kom hit och vi åt tårta som vi brukar göra när tjejerna slutar skolan. Fanny och jag åkte och handlade på kvällen. Efter det åkte hon till Robin och sov, han hade kommit hem från Stockholm. Emelie åkte hem till Fanny och Robin en stund. Melwin somnade tidigt. 
Fredag
Idag gick Daniel upp och jobbade. Melwin, jag och Emelie sov lite längre. Emelie åkte till skolan på sin avslutning. Melwin och jag gick upp och åt frukost och klädde på oss. Vi åkte till vc för en kontroll av blodtryck och blodprov på mig. Blodtrycket var jättebra. Camilla kom hit och vi fixade med Jennifers studentpresent. 

När Daniel kom hem runt lunch åt vi lite och sedan åkte vi till gymnasiet. Jennifer sprang ut bland de sist och hon var jättefin. Vi lämnade våra presenter som vi hängde runt halsen och fortsatte sedan ner till stan och tittade på studenttåget. Fanny kom hem till oss efter det och sminkade mig. Vi åkte till Maria, Jakob och barnen vid 18:00. Där mötte vi upp familjen Kronvall/Frössberg och familjen Karlsson. Vi gav Jennifer sin present. Vi fick jättegod mat och fika. Vi kom hem 01:30, det var jättetrevligt. Fanny och Robin var med oss hela tiden. Emelie åkte iväg med sina kompisar en sväng. Hon och Tilde sov hos oss när vi kom hem. 


Lördag och söndag
Då vi var uppe sent på fredagen så var vi ganska sega på lördagen. Jag väckte Melwin klockan 12 men det var svårt, han ville fortsätta sova. Vi alla var trötta och slappa hela dagen så vi tog det lugnt och tittade på tv och jag bloggade lite. Även söndagen blev det en riktigt härlig slappdag ute med familjen. Det var varmt och skönt i solen. Fanny kom hem till oss på söndag kväll. Hon sov hos oss. Vi var ute och övningskörde en stund på kvällen. 

Inga kommentarer: