onsdag 30 december 2015

Vecka 51

Måndag
Daniel gick upp före Melwin och mig. Vi sov till 06:30. Melwin öppnade sin kalender med en gång och ville titta på morgontv. Jag duschade och gjorde mig klar. Klädde Melwin och sedan åt vi frukost. Jag lämnade Melwin på dagis innan jag fortsatte till mitt jobb. Tjejerna var i skolan. Ringde efter penicillin åt Fanny som hade bihåleinflammation. När jag slutade så kom mamma till mitt jobb och då fortsatte vi till dagis för att titta på Melwins lucia på dagis. Daniel, Fanny och Robin kom dit när det började. De var så mysigt och duktiga att se dessa små barn sjunga. Melwin sjöng alla sånger. 
När vi kom hem lagade vi mat. Fanny var med oss hem och åt. Robin kom och hämtade henne efter det. På kvällen sjöng Melwin alla sångerna för mig, han som tidigare aldrig gillat att sjunga. Min lilla sötkorv. Läste en bok för honom innan han somnade. Jag satte mig en stund med Daniel och tittade på tv. 
Tisdag
Daniel och Melwin gick upp före mig och gjorde sig klara. När jag kom upp åt vi lite frukost. Jag gjorde mig klar. Vi åkte samtidigt, Daniel åkte med Melwin till dagis. Tjejerna var i skolan. Jag och Daniel jobbade till klockan 17:00 så mamma hämtade Melwin på dagis tidigt för han ville vara hemma hos mormor och morfar ett tag. När jag kom hem så var de hos oss tillsammans med flickorna. När jag kom hem så lagade jag mat och när den var klar kom Daniel hem. Fanny åkte hem till Robin på kvällen. På kvällen satt vi framför tvn en stund. Lite senare tittade Melwin och jag på en kort film innan han somnade. 
Onsdag
Daniel och jag jobbade som vanligt och tjejerna var i skolan och Melwin var på dagis. Även denna dag ville Melwin gå hem tidigt för att vara med mamma och pappa hemma hos dem. Jag hade en jobbig migrän hela dagen och jag hade svårt att fokusera på jobbet. Jag tar aldrig smärtstillande medicin, jag står ut och kör med tigerbalsam men vissa gånger hjälper det inte. 

När jag skulle åka hem från jobbet så startade inte min bil, jag fick ringa Daniel som fick hämta mig så vi kunde hämta startkablar hemma. Melwin var hos Linus och lekte på kvällen. När vi skulle åka ner till min bil i hamnen så startade inte Daniels bil heller. Till slut fick vi igång Daniels bil så jag kunde hämta min bil. 

Fanny och Robin kom till oss och sov. Vi åt mat efter att vi hämtat Melwin hos Linus. Satt och pratade en stund med ungdomarna innan Melwin och jag lade oss och läste en bok. Somnade tidigt för att eventuellt bli av med migränen. 
Torsdag
Återigen vaknade jag av migrän. Jag gick upp själv då övriga familjen hade tagit ledigt, det var begravning av Daniels mormor och barnens gammelmormor. Jag jobbade till klockan 13:00 då familjen kom och hämtade mig. Vi åkte upp med Melwin till mormor och morfar. Han är för liten för att följa med tyckte vi. Det var en fin begravning men dock så jobbig. Vi fikade på smörgåstårta efter det. Klockan 17:00 hämtade vi Melwin och åkte hem. Alla var trötta och tagna efter dagen så vi satt framför tvn en stund. Den dumma migränen vägrade att släppa, Melwin och jag somnade tidigt. 
Fredag
Daniel och jag gick upp tidigt och väckte Melwin. Han fick titta på tv och öppnade sina kalendrar. Även denna dag vaknade jag med migrän, den var värre den här dagen. Så fruktansvärt jobbig. Melwin var på dagis. Daniel och jag jobbade. Tjejerna var i skolan och hade julavslutning. Jag åkte hem tidigare från jobbet. Mamma och Emelie hämtade hem Melwin. Melwin och jag lade oss och sov ett par timmar. Det är det enda som hjälper mot migrän. Senare på kvällen var mamma, Melwin och handlade. Emelie var med Filippa en stund. Fanny var på fest i Överum. Vi andra åt mat och hade fredagsmys. Daniel hämtade Fanny och skjutsade hem henne till Robin. 
Lördag och söndag
Vi hade alla en lång sovmorgon då natten blev sen. Vi åt frukost lite senare, då smakar det mycket bättre eftersom att man är mer hungrig då. Melwin och jag gjorde oss klara efter det. Daniel skjutsade mig, Melwin och mamma till stan där vi handlade några julklappar. Sedan var vi med Melwin på bio på Tzatziki. Daniel var iväg och köpte julklappar till barnen under tiden. Emelie var med Filippa och sov hos henne. Fanny och Robin åt mat hos oss och stannade kvar och gjorde julgodis. 

Söndag sov vi inte så länge. Vi åt frukost och myste i soffan framför tvn. Fanny kom hit lite senare och då övningskörde vi med henne i farmors bil. Hon är så duktig och det går galant. Ska bli så roligt när hon får sitt körkort så hon kan ta över och köra lite bil. Vi åt mat hos mor och far på kvällen, Fanny och Robin var med. Emelie följde med Robin och Fanny hem ett tag. Vi var hemma och tittade på tv. Myste med sonen innan han skulle sova. 

Inga kommentarer: