söndag 20 december 2015

v 49

Jag och min fina storasyster
Måndag
Jag vaknade av att Daniels klocka ringde, han gick upp lite tidigare än Melwin och mig. Vi vaknade och gick upp lite senare. Gjorde oss klara och åt innan vi åkte till förskolan. Melwin börjar nu att tycka att det är ganska skönt att sova och vara hemma från dagis, men några dagar återstår innan vi tar jullov. Tjejerna var i skolan. På eftermiddagen var jag på möte i jobbet. När jag kom hem var mamma med hemma med Melwin, hon hade hämtat honom från dagis. Vi åt mat och tog det lugnt framför en bok innan jag läste en saga för Melwin. Emelie har blivit en riktig tonåring och sitter i sitt med paddan och stängd dörr, kommer man in där så åker man ut direkt.
Tisdag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt. Medan Daniel och jag gjorde oss klara så tittade Melwin på morgontv. Så klart ville han äta frukost och äta sina kalendrar. Daniel åkte med Melwin till dagis och jag åkte till jobbet. Tjejerna var i skolan. Mamma hämtade Melwin på dagis eftersom Daniel och jag jobbar så sent. När vi hade kommit hem så åt vi mat. Fanny var hemma hos oss en stund. Melwin och jag badade på kvällen. Efter det lade vi oss i sängen och läste en bok innan han somnade. Jag lyssnade på hörbok innan det var dags för mig att sova.
Onsdag
Idag gick jag upp tidigt, Melwin vaknade tidigt med. Han ville titta på tv och äta sina kalendrar. Jag gjorde mig i ordning. Daniel och Emelie kom upp och gjorde sig klara. Daniel skjutsade mig till jobbet och tjejerna till skolan på morgonen. Daniel var ledig med Melwin. Melwin var på tekniken på dagis mellan 9:00-10:30. De hämtade mig när jag slutade. Fanny hade varit hemma en stund innan jag kom hem. När vi kom hem började vi laga mat, Melwin satt med paddan och tittade på film. Vi åt mat. Vi tvättade och plockade innan vi tog kväll. Melwin och jag lade oss och tittade på film.


Torsdag

Melwin vaknade först och väckte Daniel och mig. Vi gick upp och gjorde oss klara och åt frukost. Daniel åkte med Melwin till dagis och jag åkte till jobbet. Tjejerna var i skolan. Jag hämtade Fanny på väg hem, vi hämtade då Melwin innan vi åkte hem. Vi myste när vi kom hem. Vi alla åt mat när Daniel och Emelie hade kommit hem. Mormor kom hit på kvällen, så vi gick en skön promenad. Melwin och jag tittade på film när jag kom hem. Fanny åkte till Robin och sov där.
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Daniel började tidigare än mig så han åkte före oss. När Melwin och jag var klara så lämnade jag honom på dagis. Varje dag man lämnar på dagis känns det jobbigt, helst av allt skulle jag velat vara hemma med Melwin som min mamma var när jag var liten. När han börjar skolan är det en annan sak, för då vet man att han måste vara där. Tjejerna var i skolan. När jag slutat hämtade jag Melwin och vi åkte hem och vilade en stund framför en film. När Emelie och Daniel kommit hem så åkte vi hem till familjen Elmerfjord och åt middag, så gott och så mysigt, tack för en trevlig kväll. Emelie var sedan med Filippa och sov hos henne. Fanny var med Robin hos honom.
Lördag och söndag
Hade lite sovmorgon på lördagen. Vi åt frukost och tog det lugnt. Efter att vi gjort oss klara så gjorde vi några ärenden. Fanny var här på dagen. Mamma och Pappa kom hit och då klippte jag pappa och Melwin. Fanny och Robin var här ett tag på kvällen. På kvällen pyntade Melwin och jag granen, så mysigt det är med alla små ljus. I skrivande stund ligger det julklappar till barnen.

På söndagen hade vi också sovmorgon, det var så skönt. Melwin kollade på film på sin padda. Jag lyssnade på hörbok. När vi hade ätit frukost kom mamma hit och hämtade mig. Vi gjorde lite ärenden och tittade lite på julklappar. Bloggade på kvällen. Plockade och tvättade. Emelie var inne hela dagen. Vi tittade på tv och myste inne. Man längtar efter sommaren men det är ändå rätt mysigt när det är mörkt. Trevlig andra advent...

Inga kommentarer: