lördag 5 december 2015

Vecka 47

Vecka 47
Måndag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt och gjorde oss klara. Jag lämnade Melwin på förskolan och fortsatte till jobbet efter det. Tjejerna var i skolan. När jag slutade hämtade jag Melwin och vi åkte hem och myste framför en film. När Emelie och Daniel kom hem åt vi mat. Trött efter dagen så lade Melwin och jag oss tidigt och tittade på film efter att vi plockat och badat.

Tisdag
Daniel och Melwin gick upp tidigt och gjorde sig klara och när de hade varit uppe en stund gick jag upp och klädde på mig. Daniel lämnade Melwin på förskolan och jag åkte direkt till jobbet. Tjejerna var i skolan. Mamma hämtade Melwin på dagis eftersom Daniel och jag jobbade sent. När Daniel, Emelie och jag kom hem åt vi mat. Handlade med Fanny på kvällen. Fanny och Robin sov hos oss på kvällen. Melwin och jag tittade på film på kvällen.
Onsdag
Daniel och Melwin sov lite längre på morgonen då de var lediga. Daniel var med Melwin till dagis så han fick vara med på tekniken de har varje onsdag. Jag gick upp tidigt och cyklade till jobbet. Tjejerna var i skolan. När jag kom hem stod maten på bordet. Fanny sov hos Robin. När vi vardagsplockat och fixat läste jag bok för Melwin i sängen. Vi somnade tidigt både Melwin och jag.

Torsdag
Jag, Daniel och Melwin vaknade tidigt, Melwin ville titta på morgontv. Daniel och jag gjorde oss klara, vi åt frukost. Klädde Melwin och sedan lämnade Daniel honom på dagis. Jag åkte till jobbet tidigt och slutade tidigare eftersom jag var på ett möte. Hämtade Melwin på dagis och spelade spel med honom när vi kom hem. Tvättade och plockade. Vi åt mat när alla kommit hem. Fanny sov ensam hos oss. Melwin och jag tittade på film på kvällen innan vi somnade.
Fredag
Daniel, barnen och jag gick upp tidigt och gjorde oss i ordning. Vi åt frukost. Daniel och jag jobbade och barnen var i skolan och på dagis. Fanny följde med hem när jag slutat jobba. När vi hämtat Melwin på dagis så åkte vi och handlade. Vi åt mat när Daniel kom hem. Gjorde fyllning till smörgåstårta och gjorde smörgåstårta. Hela familjen och mormor var och tittade på dagisbarnens ljus i stadsparken, så mäktigt det var. När vi kom hem hade vi fredagsmys med barnen. Fanny sov hemma. Vi somnade ganska tidigt. 
Lördag och söndag
Lördagen vaknade jag av att alla tre barnen kom in och sjöng för mig och hade med sig en god frukost. De hade själva köpt presenter till mig för att jag fyllde år. Är så lycklig att jag har så omtänksamma och fina barn <3
som Daniel och jag har skapat. Melwin hade haft falsk krupp på natten så han hade lite jobbigt med hosta. Fanny, Emelie, jag och Liselotte (Robins mamma) var på Elevens utförsäljning och handlade lite smink. Mor och far kom hit på eftermiddagen och åt smörgåstårta med oss. Så mysigt att bara vara hemma. På kvällen var vi hemma och tittade på tv med barnen.

Söndagen vaknade vi lite senare. Melwin hade fått feber och var så hostig och hade falsk krupp. Vi var inne med Melwin på dagen. Vi vilade och tittade på film. På eftermiddag var vi bjudna på mat hos mor och far. Efter det åkte Fanny till Robin och sov hos honom. Vi tog det lugnt och tittade på tv på kvällen eftersom Melwin var dålig. 

Inga kommentarer: