söndag 20 december 2015

Vecka 50

Måndag
Daniel och jag gick upp tidigt och väckte Melwin. Melwin ville titta på morgontv medan Daniel och jag gjorde oss i ordning. När vi var klara åt vi frukost och gjorde Melwin klar. Jag lämnade Melwin på dagis och fortsatte till jobbet. Tjejerna var i skolan. När jag slutade åkte Fanny med och hämtade Melwin och följde med hem en stund. Emelie var hemma efter skolan och var inne på sitt rum hela dagen. När Daniel kom hem åt vi middag. Fanny sov hos Robin på kvällen. Melwin och jag badade innan vi gick in i sovrummet och tittade på film och läste en bok. 

Tisdag
Daniel och Melwin gick upp lite tidigare än mig, när jag gick upp åt vi och gjorde oss klara. Melwin tittade på morgontv. Jag jobbade till klockan 17:00, när det är vinter och mörkt känns det för länge att jobba till kl 17, det är mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem. Mormor hämtade Melwin vid 16:00 och var hemma med tjejerna och honom när jag kom hem. Jag började laga mat när jag kom hem. Daniel kom hem lagom när maten var klar. Fanny åt mat hos oss men efter det åkte hon hem till Robin. På kvällen myste vi alla framför tvn. När Melwin skulle nattas läste jag en bok för honom. 
Onsdag
Även denna onsdag var det bara jag som gick upp och gjorde mig i ordning. Jag cyklade till jobbet. Daniel skjutsade flickorna till skolan senare. Melwin var på tekniken på dagis. Sedan var han hemma med Daniel. De gjorde lite ärenden och åt lunch på Mc Donalds. Jag var på mammografi efter lunch. De hämtade mig när jag slutade eftersom det regnade. Vi åkte hem och åt middag allihopa. När vi hade ätit åkte Daniel och jag och handlade på Maxi. Barnen var hemma och tittade på tv. När vi kom hem lade Melwin och jag oss i sängen för att läsa bok och mysa innan det var dags att sova. Fanny sov hos Robin. 

Torsdag
Alla gick vi upp och gjorde oss klara och åt frukost. Daniel skjutsade Melwin till dagis och jag åkte till jobbet. Tjejerna åkte till skolan. Mamma hämtade hem Melwin. Jag åkte hem klädde om och fixade lite med Melwin. Melwin och jag åkte till jobbet och hämtade Pernilla, vi åkte till Maxi och hämtade julmat som mitt jobb hade beställt. Melwin var med oss på jobbet en stund tills Daniel hämtade honom. Jag var kvar på jobbat, då vi hade julfest på kvällen. Det var jättegod mat och jättetrevligt. När jag kom hem sov Melwin. Daniel och jag satt vid tvn och sedan lyssnade jag på hörbok när jag lade mig. 
Fredag
Daniel gick upp tidigare och åkte till jobbet. Melwin och jag vaknade senare, tog fram kalendrarna och stängde på tvn, vi myste en stund. Sedan gjorde vi oss klara och åt frukost. Jag lämnade Melwin på dagis och åkte till jobbet. Tjejerna var i skolan. Mamma var med Fanny till vårdcentralen då hon har fått bihåleinflammation. 

När jag hade slutat hämtade jag Melwin på dagis. Vi åkte hem och myste framför en film på paddan. När Emelie kommit hem åkte mamma, jag och Fanny och gjorde ett ärende. Melwin var hemma med Emelie. Melwin var på kalas hos Sixten på kvällen. När Daniel kom hem köpte vi Corner till oss och Fanny. Emelie var med Filippa och sov hos henne. Fanny sov hos oss, Robin var på julbord och kom hit på förnatten. Myste med barnen och maken framför tvn på kvällen. 
Bildresultat för adventsfika
Lördag och söndag
Melwin och jag sov länge på lördagen. Daniel satt vi tvn i vardagsrummet när vi vaknade. Farmor kom förbi och fikade. Fanny och Robin sov också länge. Daniel och jag pysslade och fixade lite på dagen. Fanny och Robin gick hem till Robin efter lunch. Emelie var med Tilde på dagen hemma hos oss. På kvällen vi hos familjen Karlsson på adventsfika med gänget. Så gott och mysigt, vi hade knytis. Emelie var hemma med Tilde och några kompisar hemma hos oss. Vi kom hem 23:30. 

På söndagen låg vi lite längre än vanligt i sängen på morgonen. Alla var vi trötta. Tilde och Emelie sov till lunch och då köpte de och Melwin lunch på Corner. Daniel och jag åt ingen lunch. Mamma och jag gjorde lite ärende och köpte lite julklappar. Melwin lekte med Linus hos oss på eftermiddagen. Lagade mat på kvällen när Melwin lekt klart. Vi tittade på tv på kvällen. Melwin och jag badade på kvällen efter maten. Tittade på film på kvällen innan vi somnade.

Inga kommentarer: