söndag 6 december 2015

Vecka 48

Måndag
Inledde veckan med en sjuk Melwin. Han hade 38,5 i feber och hade nu blivit ordentligt förkyld och hostig, så det blev att vara hemma från dagis. Daniel åkte till jobbet redan vid 03:30. Melwin och jag vaknade vid 06:30, vi åt och gjorde oss klara. Sedan åkte jag upp med Melwin till mor och far som var barnvakt tills vi kom hem. Fanny var hemma från skolan. Emelie var i skolan. När jag slutade så var de hemma hos oss och slappade framför en film på paddan. Jag lagade mat som vi åt när Daniel kom hem. Melwin och jag tittade på en film på kvällen när vi fixat och plockat.

Tisdag
Daniel gick upp vid 03:00 och åkte till jobbet. Jag var hemma med Melwin som fortfarande var sjuk. Emelie var i skolan och Fanny var hemma hos oss. När vi hade slappat lite på morgonen och tittat på en mysig film så gjorde jag en saffrans deg. Fanny och Melwin ville hjälpa till, de gillar att baka alla tre barnen. Var och handlade. När Daniel kom hem så åt vi mat. Fanny och Robin sov hos oss. Melwin och jag tittade på film och spelade spel på kvällen. Fanny började bli dålig med förkylning och feber.

Onsdag
Jag gick upp tidigt och gjorde mig klar och åt frukost. Cyklade till jobbet. Daniel var ledig och var hemma med sjuk Melwin och Fanny. De sov lite längre. Fanny var genomförkyld, hostig och hade feber och likaså Melwin. När jag kom hem hade Daniel lagat mat som vi alla åt. Robin åt lite senare när han kom hem. Melwin och jag badade på kvällen. Fanny och Robin sov i Robins lägenhet. Efter badet så lade vi oss i sängen och tittade på film.

Torsdag
Vaknade tidigt. Daniel hade redan åkt till jobbet när jag gick upp. När jag var klar så kom Daniels mamma hit och hade Melwin hemma för en feberfri dag. Emelie var i skolan. Jag hämtade upp en arbetskamrat vid Melwins dagis innan vi fortsatte till Oskarshamn för en medarbetardag. Läget hemma var lugnt. Fanny var också hemma eftersom hon var så förkyld och hostig med feber. När jag kom hem så åkte farmor hem. Jag lagade mat till oss alla. Daniel, Emelie och jag var och handlade på kvällen. Fanny och Robin sov hos oss. 
Fredag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt för att åka till jobb och dagis. Robin åkte tidigare än oss andra. Emelie gick upp lite senare och Fanny var hemma och var sjuk. Jag skjutsade Melwin till dagis. Jag hämtade först Emelie på skolan och sedan Melwin på dagis eftersom jag slutar tidigt på fredagar. Vi åkte hem och tog det lugnt en stund. Jag lagade mat till Daniel och Robin kom hem och sedan. Började med att pynta lite med ljusstakar och stjärnor. Fanny och Robin sov hemma hos dem. Melwin var fortfarande mycket snorig och hostig, precis som Fanny. 


Lördag och Söndag
Jag och Melwin hade lite sovmorgon. Daniel vaknade som vanligt tidigare än oss. Daniels mamma kom hit en stund och berättade att hans mormor hade dött på morgonen så det blev en tung dag för oss alla. Vi var tvungna att göra något annat så vi åkte till stan och shoppade julklappar till barnen. Fanny och Robin började packa eftersom de ska flytta. De sov och åt hos oss på lördagen. Fanny och Melwin var fortfarande dåliga. Vi hjälpte de och flytta. Den nya lägenheten var så fin och fräsch. Skulle vilja bo där men det är alldeles för liten till oss. Men kanske när barnen flyttat hemifrån. Samtidigt är det tråkigt för jag vet att Fanny kommer inte vara hemma så mycket nu när de bor så fint. Emelie och Melwin ville baka pepparkakor så det gjorde dem, så mysigt att se när de gör saker tillsammans. Melwin dyrkar sina systrar. 

Inga kommentarer: