söndag 22 november 2015

Vecka 46

Vecka 46

Måndag och vardag igen. Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Melwin tittade på morgontv och Daniel och gjorde oss klara. Vi åt frukost. Klädde Melwin och sedan åkte jag med honom till dagis. Daniel åkte och jobbade. Tjejerna var i skolan. Jag hämtade Melwin på dagis. Åt mat när Daniel hade kom hem från jobbet. Var med Fanny och handlade på kvällen.

Tisdag gick vi upp tidigt och gjorde oss klara och åt frukost. Daniel lämnade Melwin på dagis. Tjejerna var i skolan. Var ute en sväng på stan på lunchen. Det är rätt skönt när man sitter inne vid datorn hela dagarna. Daniel, Emelie och Melwin mötte mig vid Ellen Key skolan för utvecklingssamtal med Emelie. Det gick jättebra, eftersom Emelie har varit sjuk i körtelfeber så trodde jag att det skulle påverka på hennes betyg men de hade det inte gjort. Bra kämpat Emelie. Emelie och jag cyklade hem. Vi åt mat när vi kom hem. Resten av kvällen myste vi i soffan.
Onsdag var det bara jag som gick upp tidigt. Daniel hade sin lediga onsdag och Melwin och han sov lite längre. Jag cyklade till jobbet. Melwin var på tekniken på jobbet. Emelie och Fanny var i skolan. Daniel, Fanny och Melwin hämtade mig för åter ett utvecklingssamtal och denna gång med Fanny. Även detta gick bra då dottern knappt varit i skolan på två månader på grund av att hon gjort massor med arbete hemma och gjort proven i skolan. Är så nöjd över att det hade gått så bra trots frånvaron. Bra kämpat Fanny. När vi kom hem myste vi framför en film innan vi lagade mat. Åt mat och plockade lite. På kvällen satt vi i soffan framför tvn.
Torsdag gick vi alla upp tidigt och gjorde oss klara. Vi åt frukost innan vi åkte. Daniel lämnade Melwin på dagis. Sedan jobbade vi. Emelie var i skolan och Fanny var hemma och sov. När jag slutade så hämtade jag hem Melwin och hans kompis Max, de lekte hos oss. Fanny var hos Robin och sov hos honom. På kvällen hämtade jag Pernilla och åkte till Stadt där vi träffade några kollegor och firade av två kollegor. Kom hem vid 21:30. Somnade nästan med en gång.

Fredag gick vi upp tidigt. Vi gjorde oss klara och åt frukost. Jag lämnade Melwin på dagis. Emelie var i skolan och Fanny var hemma och sov. När jag slutat jobba åkte Ena med och hämtade sonen på dagis. Vi åkte hem en stund. Ena, Melwin och jag åkte till Corner och där blev vi bjudna på mat av Ena. Det var så gott. Efter det åkte vi till Lager 157. När Melwin och jag kom hem så hämtade vi Daniel och åkte och handlade. Fanny var hos Robin på kvällen. Vi satt i soffan med Melwin och hade fredagsmys. Emelie satt på sitt rum och tittade på tv.
Lördag vaknade vi till mulet väder som nästan alltid när man är ledig. Vi sov lite längre på morgonen och åt frukost när farmor hade kommit hit med frukostbröd. Vi ringde efter Fanny och Robin som kom hit och åt frukost med oss. Farmor var kvar en stund. Mamma, Emelie och jag var och köpte lite julklappar. Emelie var med Fanny och Robin i Oskarshamn och körde lasergame. Jakob och Alvin var förbi en stund så killarna fick leka lite. Bloggade lite. På kvällen åt vi god mat. Vi slappade vid tvn på kvällen. Så mysigt på kvällarna när det är mörkt och man kan börja tända ljus.
Bildresultat för frukostbilder
Söndag vaknade vi sent allihopa och åt frukost. När vi var klara så hämtade jag Britt-Marie och mamma för en promenad på Gränsö, det var så härligt. Sedan gjorde vi några ärenden. Melwin lekte med Linus en liten stund hos oss. Fanny var här en stund. Vi åt mat. Vi plockade och förberedde för en arbetsvecka till. Melwin och jag spelade spel. Bloggade lite. Vi tittade på Kalle i chokladfabriken på kvällen innan vi skulle sova.

Inga kommentarer: