lördag 14 november 2015

Vecka 44 Höstlov

Höstlovsveckan
Daniel jobbade hela veckan. Jag var ledig med mina underbara barn alla dagar utom onsdag. Dels på grund av att barnen var sjuka och dels för att jag hade tagit ledigt några dagar. Fanny var hemma hos oss på dagarna hela veckan. Vi körde landsväg med Fanny en dag och köpte lunch på tant grön, de har så himla god sallad där. Vi städade och plockade på måndagen. Tisdagen var mamma och jag ute med Melwin på en promenad och sedan åkte vi till Lysingsbadets lekpark men blev inte långvariga där eftersom Melwin gjorde sig illa på benet.
På kvällen på tisdagen var Verisure här och installerade larmet i vårt hus, det känns väldigt bra! Tycker det är otäckt om tjejerna är själva hemma och sover halva dagarna och kanske inte skulle höra om det kommer in någon men nu är de säkra och larmade när de är hemma. Onsdagen var jag och jobbade och barnen var hemma med Daniel som var ledig. Melwin blev sjuk med 41,2 graders feber och hosta. Gosade med han när jag kom hem. Han var riktigt dålig på kvällen. Fanny och Robin kom hit och sov hos oss på kvällen. 
Torsdag och fredag var jag hemma med Melwin eftersom han var så dålig. Jag städade och tvättade. Myste med Melwin framför en film och spelade lite spel. Mamma och jag gjorde lite ärenden när Daniel kom hem, det är så skönt att komma ut ett tag om man suttit inne. Fanny var hos oss på dagen och sov hos Robin på kvällen. Fredag hämtade jag Fanny och vi åkte till Maxi och köpte god frukost. Fanny var hos oss hela dagen. Melwin hade fortfarande feber. Mamma kom förbi en stund och fikade med oss. Handlade på eftermiddagen. Fanny och Robin sov här på kvällen.
Lördagen var vi uppe tidigt och gick en skön morgonpromenad i solen. Melwin cyklade. Vi gjorde frukost när vi kom hem och väckte Emelie. Mahlin och Magnus kom hit vid lunch. Mamma, pappa, faster, Fanny och Robin kom hit så hade vi kalas för Magnus och mig. Vi fikade allihopa. På kvällen lagade vi tacos till mat som barnen gillar. Vi var med Emelie ut och körde Moppe. Hon är så duktig och tycker det är så kul. Fanny och Robin var på fest på kvällen. På söndagen var vi i Mantorp till lunch innan vi åkte hemåt. När vi kom hem blev det mys och gos med familjen framför tvn. 

Inga kommentarer: