torsdag 12 november 2015

Vecka 43

Måndag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Vi gjorde oss i ordning och åkte med Melwin till dagis och sedan till jobbet. Emelie och Fanny var i skolan. Jag hämtade Melwin vid 16:00 när jag hade slutat. Vi hämtade matkassen på vägen hem. Jag lagade mat medan Melwin slappade med paddan i soffan. Fanny och Robin kom hit och åt mat och även sov hos oss. Melwin och jag tittade på en film och efter det blev det en pixi-bok innan Melwin somnade.

Tisdag
Daniel och Melwin gick upp lite tidigare än mig. Vi gjorde oss klara och åt frukost. Daniel lämnade Melwin på dagis och åkte till jobbet och jag åkte direkt till jobbet. Jag cyklade till och från jobbet. Flickorna var i skolan. Mamma hämtade Melwin från dagis. Jag lagade mat när jag kom hem. När vi hade ätit fick vi besök av Frida från Verisure och hon gav bra information. Myste med Melwin på kvällen, läste bok och spelade spel på paddan.
Bildresultat för verisure
Onsdag
Jag gick upp själv och gjorde mig klar och cyklade till jobbet. Daniel åkte med Melwin till tekniken på dagis. Resten av dagen var de hemma. Tjejerna var i skolan. När jag kom hem stod maten på bordet så vi åt med en gång. Fanny och Robin kom och åt och sedan sov de kvar hos oss. Myste med Melwin på kvällen innan han somnade.

Torsdag
Daniel och jag vaknade tidigt, vi väckte Melwin och satte honom framför tvn. Daniel och jag jobbade. Melwin var på dagis och Emelie i skolan. Fanny var trött och var hemma från skolan. På väg hem från jobbet hämtade jag tjejerna innan vi hämtade Melwin från dagis. Vi åkte till körskolan så Emelie fick göra ett syntest. När vi kom hem gick mamma, jag och Melwin en promenad. Efter det var vi och handlade. Vi åt mat när vi kom hem. På kvällen småplockade vi innan Melwin och jag lade oss och läste bok.
Fredag
Daniel och jag jobbade. Emelie var i skolan och Melwin på dagis. Fanny var hemma och sov. När jag slutade så hämtade jag Fanny och Melwin och vi gjorde några ärenden. När vi kom hem så kom Linus hit och lekte med Melwin. Jag var ute i det fina vädret och krattade lite löv. Mamma och pappa åt och fikade hos oss. Fanny sov hos oss på kvällen. Vi hade fredagsmys på kvällen och tittade på tv när mamma och pappa hade åkt hem.

Lördag
Vi hade sovmorgon och åt frukost lite senare. När vi hade duschat och gjort oss klara så kom mamma hit och hämtade mig och flickorna, vi åkte till stan och shoppade lite. Vi åt middag när vi kom hem. Melwin lekte med Linus hos oss. Vi var inne och pysslade resten av dagen. På kvällen hade vi lördagsmys framför tvn. Hann även med att blogga lite på kvällen. Fanny sov hos Robin på kvällen.
Söndag
Idag vaknade vi ganska tidigt. Vi åt en god frukost tillsammans. Emelie mådde inte bra så hon låg i sängen hela dagen. Hon hade en släng av kräksjuka med feber. Daniel var iväg och jobbade ett tag. Daniel och Fanny övningskörde en stund. Melwin och jag har bara tagit det lugnt, busat och spelat spel. Myste med barnen framför tvn på kvällen. Fanny var hemma hos Robin på kvällen och sov även där.


Inga kommentarer: