lördag 24 oktober 2015

Vecka 42, mopedfeber

Måndag
Alla i familjen gick upp tidigt och gick till jobbet, skola och förskolan. Hämtade Emelie på när jag hade slutat, sedan fortsatte vi till förskolan och hämtade Melwin. Vi åkte till Maxi och hämtade Ica-matkasse på hemvägen. När vi kom hem satte vi oss i soffan och myste framför en film och slappade. Lagade mat till Daniel kom hem. På kvällen när vi hade plockat undan och Melwin sov hade vi ett moppesnack med Emelie. Hon ville så gärna köpa sig en moppe, jag tyckte väl att det var sådär men Daniel var mer skeptisk. Samtidigt dumt att bromsa något som hon verkligen vill. Vi kom överens om att vi skulle se över detta och diskutera själva lite innan vi bestämde något. Fanny sov hos Robin på kvällen. 
Meckar med sin motorcross, inspirerad av Robin och syster
Tisdag
Vi gick alla upp tidigt och gjorde oss i ordning. Daniel åkte till jobbet. Jag skjutsade upp Melwin till mormor och morfar eftersom dagis var stängt. Sedan släppte jag av Emelie och Filippa vid skolan och fortsatte till jobbet. Fanny var också i skolan. När jag slutade åkte jag till Steffi och fick massage. Mamma hade lämnat Melwin till Daniel. När jag kom hem åt jag mat. Läste bok för Melwin innan han somnade. Lyssnade på hörbok innan jag somnade. Fanny sov hos Robin. 
Onsdag
Jag gick upp tidigt medan de andra sov. Jag gjorde mig klar och cyklade till jobbet, det är så friskt och man vaknar till. Daniel var ledig och Melwin var bara på tekniken på förskolan. Tjejerna var i skolan. När jag kom hem från jobbet stod maten på bordet, hur underbart är inte det, att bara få sätta sig vid ett dukat bord och få färdiglagad mat. Melwin och jag badade efter maten. Jag läste en bok för Melwin innan han somnade. Daniel och jag berättade för Emelie att vi hade bestämt att hon fick köpa sig en moped. Så kvällen tillbringades framför blocket efter att leta efter en crossmoped. Vårt beslut var att hellre att hon kör crossmoped än cross. Fanny sov hos Robin.

Torsdag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt, vi åt frukost och gjorde oss klara. Jag åkte till jobbet. Daniel skjutsade Melwin till dagis och jobbade efter det. Fanny var hemma och vilade från skolan men Emelie var i skolan. När jag slutat åkte jag och hämtade Emelie på skolan och Melwin på förskolan. Vi handlade med mamma på Maxi innan vi åkte hem. Lagade mat när vi kom hem. Melwin satte sig med paddan och tittade på film. Emelie lade sig i sängen och vilade. När Daniel kom hem så åt vi mat. Plockade lite. Läste en bok för Melwin innan han somnade. Sedan satt Daniel, Emelie och jag och letade moppe åt henne. Fanny sov hos Robin. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Vi gjorde oss klara och åt frukost. Daniel och jag jobbade. Melwin var på dagis och Emelie på skolan. Fanny var hemma och sov och vilade. Snart hoppas vi att hon blir piggare och orkar gå mer i skolan. När jag slutade hämtade jag Melwin. Vi åkte hem och slappade en liten stund. Melwin tittade på film och jag började förbereda maten. Daniel kom hem och hjälpte till. Fanny och Robin kom hit. Vid 18:00 kom familjen Elmerfjord hit och vi hade en mysig tacokväll. Emelie, Tessan och Jennifer åkte iväg en stund. Robin och Fanny åkte hem till Robin lite senare. Det blev sent men jättemysigt. 
Lördag
Vi hade en liten sovmorgon, jättemysigt. Sedan åt vi frukost och när vi var klara åkte vi och tittade på en crossmoped som Robin testkörde åt Emelie. Den var jättefin och Emelie ville köpa den så det fick hon. Hon blev så nöjd och jättelycklig. Hon är så cool och tuff på sin fina crossmoppe. Hon och Isac övningskörde lite, det gick jättebra. Klockan 15:00 var jag, Camilla, Maria och Linda på Mary kay-party. Det var trevligt och jag köpte lite grejer. Vi åt mat när jag kom hem. På kvällen var vi hemma och myste. Emelie och Daniel satt ute på internet och letade efter nya delar och nya dekaler. 

Söndag
Hade vi sovmorgon en stund. Vid 12:00 åkte vi till familjen Karlsson med Fanny och Robin och fikade. Jättetrevligt. När vi kom hem så kom farmor hit och vi åt lite mat och sedan övningskörde Fanny med bil och Emelie med crossmoppen. Emelie lärde sig jättemycket och kan nu köra crossmoppen bra. Tur att man får övningsköra både på moppe och bil. Hur skulle det gå annars. I vår har vi en tjej med körkort på bil och en med körkort på moped. Så roligt för dem men så nervöst för oss. På kvällen myste vi hemma med barnen framför tvn. 

Inga kommentarer: