lördag 10 oktober 2015

Vecka 40

Måndag
Veckan började med att vi vaknade tidigt även denna morgon. Daniel gick upp före mig och Melwin. Han åkte när vi gick upp. Melwin satte sig vid tvn och klädde på sig. Jag gjorde mig klar och sedan åt vi frukost. Jag lämnade Melwin på dagis och fortsatte till jobbet. Emelie var i skolan och Fanny var i skolan en stund. Jag gick hem lite tidigare eftersom Daniel var tvungen att jobba över. Jag hämtade matkassen och lagade mat när jag kom hem. Mamma hade hämtat Melwin från dagis. Emelie var hemma när jag kom hem. Jag tvättade och plockade lite hemma. På kvällen tittade jag och Melwin på film innan jag läste bok för honom. Fanny och Robin sov hos oss. Somnade tidigt.

Tisdag
Daniel gick upp med Melwin för att lämna honom på dagis. Robin åkte tidigt till jobbet. Jag och flickorna sov lite längre. Vi gick upp och gjorde oss klara och åt frukost. Sedan åkte vi till VC och tog blodprover alla tre. Jag skulle kolla mitt Folsyravärde som i skrivande stund var bra igen. Emelie skulle ta leverstatus igen och de var nu normala i skrivande stund. Fanny tog prov på antikroppsserum för Körtelfeber. När vi var klara fortsatte Fanny hem för att sova vidare, Emelie skjutsade jag till skolan och sedan åkte jag till jobbet. När jag åkte hem från jobbet hämtade jag Melwin hos Linus. Lagade mat är vi kom hem. Vi åt mat och vardagsplockade lite. Fanny åkte hem till Robin och sov där. Tittade på tv på kvällen med Melwin. 
Onsdag
Jag gick upp tidigt och åkte till jobbet medan de andra hade sovmorgon och var lediga. Melwin var på dagis på tekniken bara, där gör de olika experiment, så det är viktigt att han är med på det. Emelie var i skolan. Fanny var hemma från skolan och sov. När jag kom hem så åt vi mat med en gång. Fanny och Robin åt och sov hos oss. Melwin och jag tog ett långbad på kvällen innan vi läste en bok. Somnade tidigt. 

Torsdag
Daniel. Melwin och jag gick upp tidigt och åt frukost. Vi gjorde oss klara och åkte till jobb och dagis. Robin hade åkt tidigare till jobbet. Emelie var i skolan och Fanny var återigen hemma. På kvällen när jag hade kommit hem från jobbet så tog jag med barnen och mamma och åt mat på Mc Donalds då det var tjejkväll på stan. Vi shoppade kläder och skor till barnen. Fanny träffade en kompis som hon gick med en liten stund. Daniel var på båtmöte. Kom hem rätt sent. Vi lade oss ganska snabbt när vi kom hem. Fanny sov hos Robin. 

Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt. Fanny och Emelie var i skolan och Melwin på dagis. När jag och Melwin kom hem från jobbet och dagis sov båda tjejerna. Melwin bytte kläder och gjorde sig snygg i håret för att gå till Ludvigs kalas. Gjorde lite ärende med flickorna under tiden. Fanny och Robin åt hos oss på kvällen, vi åt tacos när Daniel hade kommit hem. På kvällen hade i fredagsmys framför tvn med barnen. Robin och Fanny sov hos Robin på kvällen. 
Lördag
Vi gick upp tidigt och hämtade Fanny hos Robin. Tilde kom till Emelie, vi åt frukost och gjorde oss klara. Vi åkte till en crosstävling som Robin skulle köra, det låg på ett fält runt Stenserum. Emelie är så sugen på att köra men hon måste vänta till nästa säsong. Det var kul att titta och så var vädret helt underbart. Vi blev kvar där några timmar och hejade på Robin. Melwin tyckte att det var så där, intressant att se stillastående men inte körandes. Vi åt mat när vi kom hem. Emelie och Tilde var ute på kvällen, vi hämtade dem för Tilde skulle sova hos Emelie. Fanny var med Robin hos honom.
Söndag
Vi hade en skön sovmorgon, barnen hade lite längre sovmorgon än oss. När vi hade ätit en god helgfrukost bakade jag. Vid lunch kom mamma, pappa, Fanny och Robin och fikade. På kvällen åt vi mat och då åt Fanny och Robin här. Tvättade, plockade och fixade inför en ny vecka. Tittade på film med familjen på kvällen. Lugn och skön söndag med nära och kära.

Inga kommentarer: