fredag 9 oktober 2015

Vecka 39


I skrivande stund tittar mannen i mitt liv på fotboll och jag lyssnar på musik och bloggar. Musiken gör mig så glad och ger mig energi. Sonen har somnat på madrass i vardagsrummet framför film på paddan, Emelie tittar på film i sitt rum. En helt vanlig fredagkväll hos oss, dock saknar vi vår Fanny och Robin hos oss. Ska tvinga de att umgås med oss imorgon kväll. Jag har nämligen bjudit in oss till mamma och pappa på middag...

Vecka 39

Måndag
Daniel gick upp tidigt och Melwin och jag sov till 06:20, Melwin satte sig framför tvn och klädde sig. När jag var klar så åt vi frukost. Emelie var hos Tilde eftersom de hade studiedag. Jag lämnade Melwin på dagis. Fanny var i skolan några timmar men sedan orkade hon inte. Emelie kom hem runt lunch så flickorna var hemma när mormor kom hem med Melwin. Daniel och jag kom hem sent och då lagade vi mat. Fanny sov hos Robin på kvällen. Myste med liten kille på kvällen framför en film på hans padda. 
Tisdag
Daniel, Melwin och jag gick upp och åt frukost tidigt. Vi gjorde oss i ordning och jag cyklade till jobbet och Daniel skjutsade Melwin. Emelie gick upp lite senare. Fanny var hemma och sov hela dagen. Vilket virus körtelfeber är Fanny bara sover och sover och inte hjälper det, hon är lika trött ändå. Precis som Emelie tillbringade 8 veckor i somras. Man märker på temperamentet att hon inte orkar, är det tjafs hemma eller att hon varit i skolan eller ute så måste det sovas en hel dag. 

Mamma hade hämtat Melwin på dagis, så när jag kom hem så beställde vi pizza som vi åt till middag. Inte nyttigt men vi äter det sällan så då är det gott ibland. Fanny sov hos oss på kvällen. Vi myste framför en film på kvällen. 
Undrar om sonen en dag kommer att bli juvelhandlare, han älskar glitter och glamour. 
Onsdag
Jag var vaken och låg och drog mig lite i sängen en stund innan jag gick upp och gjorde mig klar. Daniel var ledig så Melwin och han sov lite längre. Melwin är bara på dagis två timmar, då de har teknik när Daniel är ledig. Jag cyklade till jobbet, det är så skönt och man vaknar till av den friska luften. Fanny var åter hemma hos Daniel och Melwin och sov som vanligt. Emelie var i skolan. När jag kom hem så hade Daniel lagat mat. Vi åt och sedan myste jag med mina tre barn. Mamma kom förbi en stund. Fanny sov hos oss.

Torsdag
Daniel och jag jobbade och Emelie var på skolan och Melwin var på dagis. Emelie har nu börjat kunna vara nästan hela veckan i skolan, då sover hon mer på fredag, lördag och söndag. Fanny var hemma från skolan och jo visst sov hon igen. Det kommer att vara så skönt att veta att nu har våra barn haft körtelfeber och kan aldrig mer få det igen. När jag kom hem från jobbet så gjorde vi några ärenden. Lagade mat när vi kom hem. Det blir oftast att vi äter runt 18:00-18:30 eftersom vi slutar så sent, Melwin hinner bara svälja sista tuggan så är det sovdags för honom. Lite film hinner vi titta på innan det är dags att sova. Fanny sov hos oss. 

Fredag
Fredag var det studiedag för Fanny, så denna dag kunde hon med gott samvete sova hela dagen. Vi andra gick upp tidigt och åkte till jobb, skola och dagis. När jag slutade hämtade jag Melwin från dagis och åkte hem och gosade med honom framför en film. Vid 18:00 tog jag med mig mina fina flickor och åkte till Harrys för tjejmys. Men svårt att prata då det var mycket folk så vi blev inte så sena men mysigt att få lite tid med dem och bara få vara med dem båda på samma gång. Daniel hade killmys med Melwin och han ville gå till Corner och äta, han har inte så stora krav bara det går att äta hihihi. 

Tjejerna och jag hade bilen så Fanny ville köra lite och då kunde vi prata mer. Gud vad jag älskar mina stunder med mina fina vackra flickor (lite skryt jag vet men alla älskar sina barn och jag med). Saknar tiden när de var små och de var under mina vingar, där de var i ett tryggt förvar. Försöker såklart att skydda de nu med men de är inte hela tiden med mig nu. Att inte få vara mer delaktig i deras liv på samma sätt längre är både en sorg och en glädje, samtidigt som jag är stolt att jag har åstadkommit dessa liv och fostrat dem som vi har tyckt varit bra. Emelie var med Isac och Måns på kvällen. Fanny sov hos Robin på kvällen. 
Lördag
När vi hade ätit frukost så åkte mamma, jag och Melwin och gjorde några ärenden. Sedan hämtade vi Daniel och Emelie. Vi åkte till crossbanan och tittade på crosstävling. När vi kom hem var vi ute i trädgården och myste. Mor och far åt mat hos oss på kvällen det blev inbakad fläskfilé med svampstuvning och potatisgratäng. Vi fikade efter det. Klippte pappa när vi hade fikat klart. Fanny och Robin åt hos oss lite senare. Fanny var med kompisar på kvällen och sov hos oss. Emelie var hemma och tog det lugnt. 

Söndag
Vi sov länge på morgonen. Vi åt frukost sent och sedan klädde vi på oss och gick ut på gården. Gjorde några ärenden. Jag var inne en del och bloggade också. Det brukar jag göra på söndagar. Älskar att blogga och det gör jag för att mina barn i framtiden ska kunna läsa vad de och vi har gjort tillsammans. På kvällen tittade Emelie och jag på en film när Melwin hade somnat. 

Inga kommentarer: