lördag 17 oktober 2015

Vecka 41, Höst

Måndag
Daniel och jag har jobbat, Emelie har varit i skolan och Melwin på dagis. Fanny var för trött för att gå i skolan. From med den här veckan så har jag gått ner 10 procent i arbetstid. Vilket innebär 2 timmar kortare måndag och torsdag, vilket innebär mer tid till barnen och familjen. Jag hämtade Fanny på hemvägen innan vi hämtade Melwin sedan gjorde vi några ärenden. Körde ner Fanny till Robins lägenhet. Emelie var på stan med några kompisar. Melwin och jag åkte hem och myste. Lagade mat, tvättade, diskade och plockade. Vilken energi jag hade när jag kom hem. Annars brukar jag komma hem 18:15. Den tiden hade vi alla ätit och man hann att mysa lite till med Melwin innan han somnade. Daniel hade varit i Malmö och kom hem lite senare.
Bildresultat för Höstblommor
Tisdag
Daniel och jag jobbade. Fanny var så trött och var hemma och vilade och sov. Emelie var i skolan, Melwin var på dagis. Tisdagar jobbar jag till 17:00 eftersom jag har receptionen på eftermiddagen. Mamma hämtade Melwin och de var hemma när jag kom hem. Daniel kom lite senare så jag började med maten. Fanny och Robin kom hit och åt och sov kvar. Myste med Melwin framför en film på kvällen.
Bildresultat för vackra höstbilder
Onsdag
Jag gick upp tidigt, åt och klädde på mig. Jag cyklade till jobbet. Daniel skjutsade Melwin till dagis lite senare eftersom de var lediga. Idag var båda tjejerna på skolan, de åkte med Daniel. Jag var och fick massage på arbetstid, så skönt vi medicinska sekreterare har på psykmottagningen och psykkliniken. Daniel hämtade mig när jag hade slutat. Vi åt mat när jag kom hem. Melwin och jag badade på kvällen innan vi myste med en film och bok. Fanny och Robin kom på kvällen och sov här.

Torsdag
Daniel och jag gick upp när Robin åkte till jobbet. Vi gjorde oss klara och tog upp Melwin. Vi åt och hjälpte Melwin bli klar. Daniel började lite tidigare än Melwin och jag. Jag åkte med Melwin till dagis. Fanny orkade inte gå till skolan. Emelie var i skolan. När jag hämtade Melwin tog vi med oss Linus också, de lekte hos oss. Medan jag plockade och lagade mat. Tacotårta och sallad. Gott. Fanny och Robin sov hos oss på kvällen. Myste med Melwin framför en film innan han somnade.
Fredag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt. Vi åt och gjorde oss klara. Daniel lämnade Melwin till dagis och jag åkte till jobbet. Emelie var i skolan och Fanny var hemma och sov. När jag slutat hämtade jag Melwin på dagis. Melwin lekte hos Linus på eftermiddagen. Fanny och jag tog det lugnt.

Så tråkigt att det tar sådan tid med körtelfebern innan viruset försvinner. Ena dagen inte ont, nästa dag ont, ena dagen tröttare, nästa dag trött, ena dagen feber, nästa dag feberfri. Men som jag sagt tidigare snart är Fanny frisk också om några månader och sedan har vår familj haft detta virus. Synd bara att det drabbar tjejernas skoltid. De kämpar ändå på bra tycker vi.
Lördag
Vi hade sovmorgon. När alla hade vaknat så åt vi en god helgfrukost tillsammans. Vi gjorde några ärenden. Farmor kom hit och hade hand om Melwin medan vi övningskörde med Fanny i farmors bil. På eftermiddagen åt vi mat hos mor och far, Fanny och Robin var där också. Emelie var ute med kompisar en stund på kvällen. Fanny var hemma på kvällen.

Söndag
Vi gick upp ganska tidigt. Åt frukost och gjorde oss klara. Jag putsade fönster och Daniel och Melwin var ute och klippte gräset. Farmor kom förbi en stund och då följde hon med när Fanny övningskörde. Vi tvättade och plockade inne. Vi tittade på film. Jag bloggade lite. Resten av dagen tog vi det lugnt hemma med familjen.

Inga kommentarer: