fredag 9 oktober 2015

Vecka 38, Vackra hösten

Måndag
Hösten är på väg och det börjar bli vackra färger ute. Jag gillar verkligen hösten, men däremot tycker inte jag om att det blir mörkare. Dock blir det mysigt när man börjar att tända ljus inne. 

Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt för att åka till jobbet och dagis. Jag skjutsade Melwin innan jag åkte vidare till jobbet. Tjejerna var hemma idag, De var så fruktansvärt trött och sov nästan hela dagen. Mormor hämtade hem Melwin från dagis eftersom vi slutade sent båda två. Daniel hade lagat mat tills jag kom hem. Vi åt. Melwin och jag badade innan vi lade oss i ett varmt bad. Läste bok för Melwin innan han somnade. Själv lade jag mig tidigt i sängen och lyssnade på en hörbok. Fanny sov hos Robin.

Tisdag
Daniel och Melwin gick upp lite tidigare än mig. Vaknade lite senare och gjorde mig klar och åt frukost. Jag skjutsade Emelie till skolan och Daniel skjutsade Melwin till dagis. Fanny var hemma och sov hela dagen. Mamma hämtade hem Melwin från dagis och lämnade honom hos Fanny. När Daniel och jag lagade mat när vi kom hem. Vi tittade på film efter vardagsplocket. Läste bok för Melwin innan han somnade. Jag somnade tidigt, kände att förkylningen var på ingång igen. Fanny sov hos Robin. 
Bildresultat för höstbilder
Onsdag
Daniel och jag gick upp tidigt och gjorde oss klara för jobb. Jag hade nu blivit förkyld och hade ont i halsen. Daniel skjutsade Melwin till dagis. Fanny var åter igen hemma och sov och vilade. Emelie var i skolan. Det är skönt med semester men jag gillar verkligen att jobba och jag har ett så roligt jobb. Samtidigt gillar jag vardagsrutinerna. Fick massage på jobbet, det är så skönt och kroppen slappnar av. Massören sa att mina axlar var hårda som en planka och det kan jag förstå eftersom jag känner mig så spänd. Mamma hämtade Melwin på dagis och var kvar och lekte med Melwin tills vi kom hem. Daniel lagade mat till familjen. Jag var på ytterligare en massage på kvällen. Tittade på film med Melwin innan jag lade honom. Somnade tidigt. 
Torsdag
Daniel och jag jobbade. Jag kände mig inte helt 100 procent idag med förkylning och värk i kroppen. Emelie var i skolan och Melwin på dagis. Jag gick hem 1 timme tidigare för att vila men hemma var det ös på Melwin som mormor hade hämtat och skjutsat hem till tjejerna. Farmor kom förbi en stund. Jag lagade mat till Daniel kom hem. Hade myskväll med familjen. Melwin och jag somnade tidigt. Fanny sov hos Robin på kvällen. 
Fredag
Denna dag var dagis stängt och Daniel och jag jobbade. Melwin var hemma med mormor hos oss. Fanny var hemma från skolan och sov hela dagen. När jag kom hem från jobbet så gjorde vi några ärenden. Packade väskorna till Daniel kom hem och fortsatte upp mot Mantorp för en myshelg hos syrran med familj. Fanny blev kvar hemma i huset med Robin. Vi blev bjudna på mat direkt när vi kom fram. Melwin tjatade som vanligt i bilen, killarna tycker så mycket om varandra och de leker så bra ihop.
Lördag
Vi vaknade runt 9:00 på förmiddagen. Tittade på morgontv med killarna. Vi åt frukost och gjorde oss klara för en dag på Flygplansmuseet. Det var så häftigt och spännande. Vi har aldrig varit där men det var verkligen kul. Melwin hittade olika spel som man kunde spela. Man kunde titta på filmsnuttar. Verkligen något att åka till om man har vägarna förbi. Många olika flygplan var det. Så köpte vi lite fika också innan vi åkte till Mantorp igen. Åt tacos när vi kom hem och killarna lekte. Mahlin och jag badade på kvällen. Det är verkligen avkoppling att vara där, bara mys och umgås. Lite tråkigt var det för Emelie att inte Fanny var med.



Söndag
Vi sov till 9:00. Melwin gick upp lite tidigare och lekte i Ellioths rum. Vi åt frukost och packade ihop oss. Det är så mysigt att träffa syrran och hennes familj, hon saknas mig hemma i Västervik. När vi kom hem hade Fanny och Robin hunnit att åka iväg hem till Robin. Som vi hade saknat vår dotter men hon börjar bli stor och har inte lika mycket tid för oss längre. Vi tog det lugnt en stund innan vi packade upp. Fanny kom förbi en stund senare på kvällen. Emelie åkte hem till Tilde och sov där.

Inga kommentarer: