lördag 21 november 2015

Vecka 45

Vecka 45

Måndag gick Daniel och jag upp tidigt och gjorde oss klara och väckte Melwin. Skjutsade Melwin till dagis och sen åkte jag till jobbet. Emelie var hemma och vilade efter en omtumlande helg. Jag och Daniel kämpade oss igenom. Fanny var i skolan. Jag gick hem tidigt och när jag hämtade Melwin på dagis så var han varm och hade 38,5 graders feber. På kvällen steg febern till 41 grader och en tilltagande hosta, så han var sjuk igen. Var inne och myste med barnen. Lite senare åkte mor och jag till Maxi och handlade. 
Tisdag gick jag upp tidigt och gjorde mig klar. Mina två killar låg kvar i sängen, den ena varm som en stekpanna och den andre trött. Det är svårt att gå upp på morgonen när man vet att några får ligga kvar och sova. Emelie och Fanny var i skolan. När jag kom hem från jobbet hittade jag en liten kille som var helt utslagen nu med 41,2 grader och stekvarm. Vi andra åt mat och plockade undan maten. När Melwin vaknade så hade han svårt att andas och svalde sin hosta så vi åkte med han till akuten där han fick dunderkur med febernedsättande och hostmedicin. Han fick också råd av läkaren att man måste hosta och inte svälja hostan. Han hade ett virus. Väl hemma blev han piggare och vi tittade på en film på kvällen. Fanny och Robin sov hos oss. 
Onsdag gick jag återigen upp tidigt medan mina killar sov, dock en inte så varm kille denna dag. Daniel hade sin lediga dag och grabbarna fick en pojkdag med spel och bus. Emelie var i skolan och Fanny var hemma och sov. När jag kom hem så var Melwin feberfri men dock mycket hostig. Daniel hämtade mig från jobbet. När vi kom hem åt vi mat. På kvällen slappade vi framför tvn. Melwin och jag spelade lite spel. Vi läste en bok innan vi somnade. 
Torsdag gick Daniel och jag upp tidigt. Melwin låg kvar och sov, farmor kom hit och var hos Melwin så han fick vara hemma och pigga på sig ordentligt. Melwin var feberfri men väldigt hostig. Tjejerna var i skolan. Farmor kom förbi med Melwin på jobbet innan jag slutade då hon skulle iväg på annat håll. När vi åkte hem tog vi upp tjejerna på vägen. När vi kom hem lagade jag mat, vi var hungriga så vi åt före Daniel kom hem. Övningskörde med Fanny på kvällen. När vi kom läste Melwin och jag bok innan han somnade.

Fredag gick Daniel och jag upp tidigt och gjorde oss klara. Farmor kom hit och hade hand om Melwin när vi jobbade. Fanny var också hemma. Emelie var i skolan. När jag kom hem så åkte farmor hem. Britt-Marie och mormor var här och fikade en liten stund. Fanny, Melwin och jag var och handlade. När Daniel kom hem så åt vi middag. Fanny och Robin åt hos oss. Melwin och jag lade pussel och spelade spel. Vi tittade på tv tillsammans på kvällen.
Lördag sov vi lite längre på morgonen och åt frukost sent. Städade, plockade och tvättade. Vid 14:00 åkte hela familjen och Robin till Åtvidaberg för att köra bilbana med hela vårt fina kompisgäng. Det var så himla kul, det är verkligen att rekommendera. Vi var 16 stycken och körde från 15-17. När vi kom hem därifrån så köpte vi hämtmat och åkte hem till oss, alla utom familjen Frössberg/Kronvall som fortsatte till Linköping. Vi satt och snackade och hade trevligt som vanligt. Fanny och Robin sov kvar hos oss.
Söndag hade vi lång sovmorgon och åt en god frukost. Vi slappade lite på förmiddagen. Efter lunch kom mamma och pappa hit och fikade med oss. Emelie var med Fanny med Robin en stund. Jag har spelat spel med Melwin. Jag pusslade och bloggade lite. Senare på kvällen tittade vi på tv och myste. 

Inga kommentarer: