torsdag 15 mars 2012

Vecka 9, förkylningar

Fina Fanny
Denna vecka vaknade Melwin, jag och Fanny tidigt. Vi gjorde oss i ordning och när vi var klara skjutsade Fanny och jag Melwin till dagis och sedan åkte vi till sjukhuset och parkerade för denna vecka skulle jag vara på journalarkiv i tre dagar. Fanny gick till skolan och jag gick till min LIA. På journalarkiv var de jättetrevliga mot mig, jag fick göra lite olika saker. Emelie hade feber och ont i öra och halsen och var hemma från skolan, så hon var hemma hos min mamma och pappa. Efter skolan var Fanny hemma själv hela dagen. När Fanny och jag kom hem så var mamma här med Emelie och Melwin. När vi hade ätit så slappade vi i soffan och Emelie orkade inte så mycket eftersom hon var sjuk. Daniel jobbade i vanlig ordning. Tisdagen var det samma procedurer på morgonen och jag var på journalarkiv även denna dagen och det var bra, jag hann att luncha med en klasskamrat. Mamma hade hämtat Melwin från dagis. När jag kom hem så åkte jag och Fanny, Alma till vårdcentralen med Fanny som varit hemma från skolan denna dagen för att hon hade fått en allergireaktion av smink i ansiktet, hon var jättesvullen i hela ansiktet och ögonen var jättesvullna. Väl inne hos läkaren så konstaterades det att det var en allergisk reaktion och fick då kortison. Stackars Fanny så hon såg ut alltså. Mamma och pappa hade haft Emelie hos sig eftersom hon var sjuk. Fanny hade varit hemma själv och det tycker hon bara är skönt. Vi tog det lugnt efter maten. På kvällen blev jag förkyld igen och började hosta så på kvällen ända in på natten hostade jag som en galning. Eftersom jag hostade så mycket den natten och var så jätteförkyld så bestämde jag att vara hemma dagen därpå.
Min lilla tuffing Melwin
På onsdagen så gick vi upp och åt frukost tillsammans. Daniel lämnade Melwin på dagis och sedan åkte han och jobbade. Vi tjejer var hemma och mådde inte så bra. Vi slappade framför filmer hela dagen tills det blev dags för lunch. Mormor kom hit med Melwin och hade honom medan Emelie och jag gick bort till skolan på utvecklingssamtal med feber och förkylning men då det var sista dagen med samtal så var vi tvungna att gå dit. Och visst blir man glad när man får höra hur duktiga ens barn är i skolan. Bra kämpat Emelie. När vi kom hem så lagade jag mat till oss och då var Daniel hemma. Fanny var med Alma en stund. Busade lite med sonen när vi hade ätit mat. Sedan satte vi oss i soffan och tog det lugnt. Torsdag så lämnade Daniel Melwin på dagis. Tjejerna var hemma denna dagen också. Jag satt hemma och jobbade idag eftersom jag inte hade någon LIA plats då. Ingen vidare aktivitet på tjejerna som tittade på film. Daniel var hemma vid lunchen.
Mina älskade barn Emelie och Melwin mitt i frukosten
Mor och far kom förbi och hälsade på. När jag hade hämtat Melwin så busade vi och lekte med bilar i hans rum. När Daniel kom hem så lade jag mat och så åt vi alla tillsammans. Det är så mysigt när alla är samlade vid middagen så att vi kan prata om allt och inget. Vardagsplockade på kvällen som vanligt och efter det blev det en lugn och fin kväll med mys i soffan. Fredagen kom och jag hade bestämt att Melwin skulle få vara hemma med Emelie och mig. Jag skulle ju jobba hemifrån även denna dagen så Emelie var snäll och tog hand om lillebror tills jag var klar. Emelie var feberfri denna dagen. Fanny var i skolan och efter den så var hon med Alma hemma hos oss. Vi åt mat tillsammans och hade fredagsmys hela familjen då Daniel var hemma med oss på kvällen. Vi tittade på tv. Då jag har fått lov att få sova i Emelies säng på fredagkvällar för att få sova ut ordentligt så gjorde jag det denna natt. Jag behöver väl inte berätta att det är ganska skönt att få sova själv utan en liten sparkande prins i ryggen... Lördagen kom och vi hade sovmorgon. Skapligt skönt det är med helg att få ta det lugnt på morgonen. Vi städade på förmiddagen och sedan vilade vi oss Melwin jag och Emelie. Klockan 13:00 kom mor, far och min faster och firade våra födelsedagsbarn som fyllde år kommande onsdag. De fick många och fina presenter. Vi fikade och åt tårta som vi bakat själva med 14 ljus för Fanny och två för Melwin.
Barnens fina och goda tårta
Melwins födelsedagståg 
Melwin och jag
 Melwin som är ledsen och inte vill öppna sina paket det blev lite för många för han
Melwin gillade sin tårta
En utslagen Melwin efter kalaset
Denna dagen var jättemysig och Melwin somnade på två sekunder när gästerna åkt hem. Vi åt mat lite senare när Melwin vaknat. På kvällen myste vi i soffan och tog det allmänt lugnt. Söndagen hade vi också lite sovmorgon. Daniel åkte iväg och jobbade. Melwin och jag gjorde oss klara och så tog vi en långpromenad på 2 timmar med mormor så skön det var i det härliga vädret. Fanny var med Alma hos henne och oss. Emelie var med Wilma hos henne och hos oss. Vi tog det lugnt och var ute på gården några timmar när vi kom hem för det var så varmt och skönt. När Daniel kommit hem från jobbet så åt vi mat. Efter det vardagsplockade jag och fixade lite inför en ny arbetsvecka. Senare satte vi oss framför tvn och gosade.



Inga kommentarer: