torsdag 15 mars 2012

Sportlov, vecka 8

Fanny 3 mars 2012
Denna vecka hade barnen sportlov och jag skulle vara min första vecka på ortopedmottagningen. Daniel var hemma med barnen då han ville vara hemma en feberfri dag innan han jobbade igen. Jag blev väl mottagen på ortopeden och de visade mig runt en del. Emelie var med Nora hos henne. Fanny var med Alma hos oss och hon sov även över hos Fanny. Emelie var fortfarande febrig på kvällen, lite mer än 39 grader. När jag kom hem hade Daniel lagat maten så vi åt med en gång. På kvällen efter allt vardagsplock, tvätt, disk och mys och gos med barnen så hamnade Daniel, jag och Melwin i soffan framför tvn. Tisdagen var jag på min praktikplats och det var jättekul. Barnen var lediga och mamma och Daniel var hemma hos dem. Emelie var hemma hos Nora hela dagen. Fanny var med Alma hos oss. När jag slutat gick jag ner till stil och klippte mig, det var så kul att få gå och klippa sig. När jag kom hem så var maten klar så vi åt och satt kvar en stund efter. Vi tog det lugnt på kvällen och Melwin hade fortfarande feber. Vi alla var trötta och lade oss tidigt denna dagen. Onsdagen gick jag upp tidigt själv för Daniel var hemma på förmiddagen med barnen, han var med Melwin på vårdcentralen eftersom han hade haft feber i 7 dagar och han var röd i hals och öron, sa de. Jag var på ortopeden och det var jätteroligt. Emelie var med Nora hemma hos oss och Fanny var med Alma hemma hos oss. När jag kom hem så var mamma hos Melwin. Jag lagade maten och så satte vi oss och åt. Idag hade vi även en telefontid med Emelies läkare om magen men allt var bra och det kändes ju mycket skönt. Nu har hon blivit sig själv igen och det är så underbart, min lilla fina flicka... 
Emelie mars 2012
Torsdag blev jag så sugen på att cykla till jobbet för det var så varmt och skönt och solen sken. Det var jobbigt eftersom det var så länge sedan nu. Den här dagen fick jag vara med på en rad olika undersökningar på ortopeden och det var kul och intressant. Lite blödig är jag måste jag erkänna och speciellt när det har med barn att göra men ni som känner mig vet ju säkerligen om det. Emelie var med Nora och Fanny med Alma. Mormor och Daniel turades om att vara hemma med liten Melwin. När jag kom hem så åkte Melwin och jag och handlade, efter det så lagade jag mat medan Melwin lekte. Daniel jobbade på kvällen. Efter maten så var det vardagsplock som gällde och efter det så hamnade vi i soffan framför tvn. Läste bok för Melwin och Emelie på kvällen. Fredagen var jag också på ortopeden och det var lika roligt men tyvärr sista dagen. Jag cyklade även denna dagen. Emelie var med Nora en stund och efter det så tog hon med sig Melwin ut på gården så de lekte och busade. Jag var inne och lagade mat tills de kom in. Fanny var med Alma som även sov hos oss. När vi ätit och plockat undan efter det så hade vi fredagsmys framför tvn.
Melwin mitt i gosstunden februari 2012
På lördagen åkte vi till Linköping med mamma och Alma. När vi hade ätit och gjort oss klara så kom mormor hit och sedan åkte vi. Det var shopping till födelsebarnen som stod på listan denna dagen. När vi kom upp så ville Fanny och Alma gå för sig själva och det fick dem, vi andra tittade på kläder och leksaker så vi shoppade en hel del till dem båda, Fanny ville ha lite saker på Ikea så vi lunchade där också. När vi hade ätit lunch och shoppat färdigt där så var det dags att åka vidare till Toys´n rus för att leta bilar till Melwin. Då gick Alma och Fanny med Emelie och shoppade kläder till henne. Vi åkte hem ganska tidigt och när vi kom hem så tog Daniel med sig barnen till farfar och firade honom då han hade fyllt år. Jag var hemma och sov en stund eftersom jag inte mådde så bra, med bihåleinflammation och lite småfeber. När de kom hem så tog vi det lugnt och njöt av att det var lördag. Söndagen hade vi lite sovmorgon sedan åt vi en god helgfrukost. Vi gjorde oss klara och när vi var klara så var Melwin, mamma och jag på en promenad. Daniel  jobbade. När vi varit ute och gått så tog vi lite kaffe och tog det lugnt framför tvn ett tag. Fanny var med Alma hos oss. Farmor kom hit och hälsade på en liten stund. Jag gjorde i ordning lite inför en ny arbetsvecka. Vi åt mat när Daniel kom hem och sen tog vi söndag.


Inga kommentarer: