lördag 24 mars 2012

Vecka 11

Min fina lille pojke mars -2012
Måndagen gick vi upp tidigt och jag skjutsade Melwin till dagis. Tjejerna var i skolan men Fanny slutade tidigt för hon hade ½ studiedag. Daniel jobbade som vanligt, nästan hela dagen. När jag kom hem så var mor hos Melwin och busade och lekte med bilar. Emelie lekte med Tessan hos dem. Jag lagade mat som vi åt och efter de så satte vi oss vid tvn och slappade lite, innan det var dags att söva Melwin för natten. När jag hade gjort det så pluggade jag innan jag själv skulle lägga mig plus att jag gosade lite med Emelie. Fanny var med Alma, Bella och Evelina. Alla de sov hos Alma på kvällen. Tisdagen hade våra tjejer studiedag hela dagen så då tyckte jag att Melwin kunde få vara ledig. Vi gick upp och gjorde oss klara och skjutsade barnen till mor och far där de skulle vara tills de åkte hem till oss. Jag hade bilen till skolan denna dagen. I skolan var allt bra. När jag kom hem så var Emelie med Tessan. Fanny kom hem från Alma och Bella med ont i öronen. Vi åt middag när Daniel kommit hem och sedan plockade jag lite med disken och tvätt. Daniel hade dammsugit och tvättat golven på dagen. På kvällen när Daniel sövde Melwin så passade jag på att mysa lite med Emelie och efter det så pluggade jag. Jag lade mig tidigt eftersom jag var så trött.
Melwin mars -2012
Onsdag gick vi upp tidigt igen och gjorde oss klara och åt frukost sedan åkte jag och lämnade Melwin på dagis, han är så gosig nu när jag lämnar honom. Han pussar mig och kramar mig innan jag lämnar dagis, det har han inte gjort förut och det är så himla mysigt att man nu får lite bekräftelse på hans kärlek till oss. Tjejerna var på skolan. Idag hade vi mycket grupparbete i skolan och det är så himla kul tycker jag. När jag kom hem så var mamma hemma med barnen och hade lagat mat till oss. Efter maten åkte mamma hem och då tog jag hand om disken och plockade lite. Sedan sövde jag Melwin. När han hade somnat så satt Emelie och jag vid tvn en stund och sedan pluggade jag ett tag. Torsdagen vaknade jag tidigt då jag hade svårt att sova. Jag gick upp och duschade och åt frukost och sedan tog jag upp Melwin och gjorde han klar för dagis. Jag lämnade honom och åkte till skolan där vi hade lektioner och jag var så trött idag. Tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. När jag kom hem från skolan så var mamma hos Melwin och busade, Emelie var med Tessan hos oss och Fanny var med Alma hos oss. Vi åt mat och resten av kvällen slappade vi. Jag var så trött så vi alla gick och lade oss tidigt.
Melwin djupt koncentrerad med att lägga pärlplatta 17 mars - 2012
Fredagen kom denna vecka med. Vi gick upp tidigt och gjorde oss klara och åt frukost. Jag åkte och skjutsade Melwin till dagis. Tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. Jag slutade tidigt denna fredag för det brukar vi göra. När jag kom hem så hämtade jag Fanny vid hennes skola och sedan mötte vi mamma vid vårt hus och vi alla åkte och hämtade Melwin på dagis och han blev jätteglad när vi kom. Vi åkte hem med Fanny och Melwin så fick hon och Emelie som kommit hem ha honom hemma medan mamma och jag åkte till Maxi och handlade tacos. Tjejerna var utan kompisar hemma på kvällen och det är så himla mysigt när vi är samlade allihopa hemma. Vi åt tacos och satte oss framför tvn och hade fredagsmys i soffan. Melwin var trött och somnade tidigt. På lördagen fick vi lite sovmorgon och åt en god frukost. Emelie hade bestämt att åka ner till stan med Tessan och shoppa lite och Fanny var sugen på att åka till Vimmerby och shoppa. Så vi ringde och frågade om mamma ville följa med och det ville hon. Så vi tog med oss Melwin också och åkte dit. När vi kom dit och hade gått runt i centrum så blev hon så besviken för det fanns inte så många butiker att titta i. Hon fick med sig en jacka och en blus. När vi kom hem så fikade vi med mor och far. Emelie hade shoppat lite småsaker bara. Hon var med Tessan hos oss en stund och sedan hos dem. Fanny var med Jennifer hos oss ett tag på kvällen. Vi tog det ganska lugnt resten av dagen. Busade med Melwin och tittade på tv och bara njöt av ledigheten. Söndagen hade vi sovmorgon och åt frukost vid 9:00. Klockan 11 åkte Emelie, jag, Melwin och Daniel till sporthallen för Emelie hade fotbollscup där hela dagen. De vann alla matcher utom 1. Det var lite segt att sitta där hela dagen. Daniel fick åka hem med Melwin efter ett tag för att han var så trött och kunde inte koppla av där. Daniel hämtade oss när allt var klart och då hade han hämtat Fanny som hade varit hemma själv. Vi åkte hem till mor och far som bjöd oss på middag, gott gott och så fick vi efterrätt också. Efter var det dags att åka hem och förbereda för en ny arbets/skolvecka. Vi tog det lugnt och tittade på tv på kvällen efter att vi sövt Melwin.
Melwin när vi fikade efter Vimmerby-trippen

Inga kommentarer: